30 Nisan 2009 Perşembe

Yalancı Su Böreği


Herkese merhabalar yayımladığım böreğe yalancı demekle aslında haksızlık yapmış oluyorum:)
okadarda yalancı değil aslında yalan yalandır fakat birde siz bakın tarife ben bu adı uygun buldum.
Malzemeler:
4 su bardağı un
2 tane yumurta
1 tatlı kaşığı tuz
su
İçi için:
1 kase peynir
1/2 demet maydanoz
4-5 yemek kaşığı tereyağ
1 kahve fincanı sıvıyağ
Hazırlanışı:
Un ,yumurta,tuz ve su ile bir hamur hazırlayın çok sert olmasına gerek yok dinlenmeye bırakın .Bu arada içini hazırlayın peynir ile kıyılmış maydanozu karıştırın.Yağlarıda tavada eritin hazır olsun.
Hazırladığınız hamurundan 9 beze yapın.Her bezeyi ince açmaya gayret edin.
yağladığınız tepsinize açtığınız hamuru döşeyin üzerine erittiğiniz yağı fırça ile her tarafına sürün
ve peynirli karışım dökün.hamurlar bitinceye kadar aynı işlemi yapın en üsteki hamuru sadece yağlayın 180 dereceli fırında pişirin .Pembeleşince üzerine 2 su bardağı buzdolabından soğuk su dökün.Tekrar fırınlayın kızarınca fırından alın ılık servis edin.
(su yerine süt de dökülebilir fakat ben suyu tercih ederim.)

8 yorum:

Öznur dedi ki...

Çok ilginç bi börek gerçektende yalancı suböreği olmuş. Ellerine sağlık İnci Abla'cım. Hayırlı Cumalar.

Narince dedi ki...

Hamur açılmış, üşenilmemiş, yalancı kim?Ellerine sağlık hamarat arkadaşım benim. Mutlu bir hafta sonu dilerim.

TAZE NANE dedi ki...

Ellerine sağlık canım benim.
Ne kadar güzel olmuş.
Miss gibi kokusu buralara kadar geldi.
Sevgilerimi yolluyorum.

Armina dedi ki...

Su böreğine bayılırım, tam benlik olmuş. Enfesss görünüyor, ellerine sağlık canım.

ahsapboyaci dedi ki...

canım ellerine sağlık çok güzel görünüyor hayırlı hafta sonları

Unknown dedi ki...

BU YALANCI DEĞİL :( ELLERİNE SAĞLIK NEFİS GÖRÜNÜYOR SEVGİLER GÜZEL BİR HAFTA SONU GEÇİRMEN DİLEĞİYLE ÖPTÜM SENİ KOCAMAN...

Adsız dedi ki...

Cok lezzetli görünüyorlar, ellerine saglik. Sevgiler.

meltemmutfakta dedi ki...

Canım son derece lezzetli ve gerçeğini aratmayan bu böreklerin yanında birde tavşan kanı çay ohhh harika olurdu.Ellerine emeğine sağlık arkadaşım.Çok aklım kaldı haberin olsun:)
iyi bir pazar günü geçirmen dileğiyle...
sevgiyle kal,


www.meltemmutfakta.com