11 Aralık 2011 Pazar

BÖĞÜRTLENLİ FRAMBUAZLI CHEESECAKE

Yeniden  selamlar sevgiler tüm izleyenlerime.İyi bir Cheesecake(çizkek) hazırlanmasındaki PÜF NOKTALARINI   yazmaya çalıştım:)umarım faydalı olmuştur.
Uzun zamandır severek yediğimiz çizkek'i deniyorum,hazırlaması gerçekten çok kolay,buna rağmen hatalar çıkardım,  sebep! çok basit hatalar aslında.Lezzeti süper olup, sunum kötü olabiliyor servis ederken misafirlerin önüne getirmeden:))mutfakta bölüştürüp servis ediyorduk:))Daha sonra  dikkat edilmesi gereken noktaları  GÜLERİM'e sorarak en iyisini yapmaya başladım.Reçete sizin de farkettiğiniz gibi Güler'imin:)O, çizkek konusunda artık master yapmaya hazırlanıyor :))
Çizkek yapmayan, yapamayan kalmasın diye uzunca olacak post'u iki bölüm halinde yayımladım:) bundan sonra eminim ki herkes evinde hazırladığı çizkekleri yiyecek ,gönül rahatlığı ile misafirlerinin önünde servis edebilecekler:)))
Şimdilik  sağlıklı mutlu haftalar dilerim  görüşmek üzere.Sevgi ile kalın..

Malzemeler:

26 cm kelepçeli kek kalıbı

Tabanı İçin:
2 paket burçak bisküvi
1/2 çay bardağı süt (ince bel)

Kreması İçin:
600 gr labne peyniri
1 su bardağından iki parmak eksik toz şeker
1 paket çiğ krema
2 yemek kaşığı  un
3 tane yumurta
1 tane limon kabuğu rendesi
1 paket vanilya
Sosu İçin:
1 su bardağı böğürtlen ve frambuaz karışımı
1 çay bardağı toz şeker(ince bel)
1 yemek kaşığı nişasta
nişastayı ezmek için 1 çay bardağı su(küçük çay bardağı)

Hazırlanması:

Burçak bisküvilerinizi rondo'da un haline getirin  ve yarım çay bardağı süt ile yoğurup kelepçeli kalıbınıza taban oluşturun.Siz kremasını hazırlayıncaya kadar  buzdolabına  kaldırın.
Kremasını hazırlamak için ;labne peynirlerin suyunu süzün ve şeker ilave edin.Mikserle iyice çırpın
kremasını ekleyin ve bütünleşnceye kadar çırpmaya devam edin.Un ,limon kabuğu rendesi ve vanilyayı ilave edin yine bütünleşinceye kadar çırpın.
Yumurtaları tek tek ilave edin.(Önce bir yumurtayı küçük bir kaseye  kırın ki bayat olması ihtimalinde  kremanız heba olmasın)kremanın içine kırdığınız bir yumurtayı  mikserle  bütünleşinceye kadar çırpın.Kalan iki yumurtayı da aynı şekilde kırıp kremaya yedirin.
Daha sonra buzdolabındaki kelepçeli kalıbınızı çıkarıp hazırladığınız bisküvi tabanının üzerine dökün.Önceden ısıtılmış 165 derecedeki fırının üçüncü rafında yaklaşık 1-1,5 saat pişirin.
Fırının kapağını  45 dakika hiç açmayın üzeri hafif pembeleşince ,kalıbı hafif salladığınız zaman ortası sallanıyorsa fırının ısısını kapatın.Çizkek'i fırından çıkarmayın ılınıncaya kadar burada kalsın.
Frından çıkardığınız çizkek iyice soğuduğu zaman üzerine sosunu  dökebilirsiniz.
Üzeriiçin sos şu şekilde hazırlanır:
1su bardağı istediğiniz bir dondurulmuş veya taze meyve bir tencereye alıır üzerine 1 çay bardağı şeker ile meyveler  yumşayıncaya kadar pişirilir.Diğer tarafta  1 yemek kaşığı nişasta,1 çay bardağı su ile inceltilir,ip gibi meyvelerin üzerine akıtılır bir taraftan karıştırılır.koyulaşınca ateşten alınır.
Arada karıştırılarak soğuması sağlanır.iyice soğuduğu zaman cheesecake'in üzerine  döşenir.
Hazırlayacak Olanlara Şimdiden Kolay Gelsin...

12 yorum:

canimçektipişirdim dedi ki...

bu ne güzel bi görüntü böyle bi dilim olsa ne iyi olur:))ellerine sağlık cnm..

Unknown dedi ki...

süper olmuş.. gecenin bu saatinde zaten bloglara bakarak canım acaip tatlı çekti :) ellerinize sağlık..

NİRVANA dedi ki...

ellerine saglık su çizkeki bi gün peynirsiz yapıcam kesin...

zeymurancafe dedi ki...

canım bende yapcam 1 aydır bır turlu elım gıtmıyor harıka olmus ellerne sağlık sevgıler

mutfagabuyrun dedi ki...

çok güzel görnüyor canım.ellerine sağlık.nefis nefissss.

Unknown dedi ki...

teşekkürler inci ablacım püf noktalarını dikkate alacam.
bende bi cesskek yaptım yakında yayınlarım bakalım benimkini beğenecekmisin?

sevil şahin dedi ki...

demek canım güler ablamdan sonra cheesecake kervanına sende katıldın valla inci ablam bu püf noktalara çok ihtiyacımız vardı ellerine sağlık harika bir dosya oluşturmuşsun.
bir ben yapamadım artık yapmanın sırası geldide geçiyor degil mi :)

bademcicegi.com dedi ki...

canım incimm slmlar iyimisin ?

cheesecake nefisss hımmm tadıda öyledir eminim bizim evde sevmiyorlarki yapayımm canımm ben cok seviyorumm.1 dilimcik aldım kacıyorum seni kocamann öptümmm şekercigimm:))

bademcicegi.com dedi ki...

canım incimm slmlar iyimisin ?

cheesecake nefisss hımmm tadıda öyledir eminim bizim evde sevmiyorlarki yapayımm canımm ben cok seviyorumm.1 dilimcik aldım kacıyorum seni kocamann öptümmm şekercigimm:))

Narince dedi ki...

Ben de yapacağım ama, bir türlü elim varmadı. Sana gelsem, olmaz mı İncii?

DATLIM dedi ki...

Teşekkür ederin incicim yorumun için...önemli bir notu sayende ilkiştirmiş oldum tarife...yaşadığın sorunu yorumunun altında cevapladım umarım yardımı olur

sarımutfak-hande dedi ki...

offf süper görünüyor ellerine sağlık incicim olsada yesem:)))