21 Aralık 2011 Çarşamba

KESTANELİ AŞURE


Çok geç kaldım farkındayım aşure tarifim için:)
muharrem ayının bitmesine bir kaç gün kaldı .
Aşure hazırlamayanlar varsa veya değişik reçete ile tekrar hazırlarım diyenler için :))
işte benim reçetem.
Malzemeler:
2 su bardağı aşurelik buğday
1 çay bardağı pirinç
1,5 su bardağı nohut
1,5 su bardağı kuru fasulye
1,5 su bardağı kestane
1,5 su bardağı kuru üzüm
15-20 adet kuru kayısı
12-15 adet kuru incir
1 su bardağı süt
2 çay kaşığı tuz
1.300 gr toz şeker
Hazırlanması:
Öncelikle kuru fasulye ve nohut'u akşamdan ılık su ile ıslatın,ertesi gün ayrı ayrı tencerelerde pişirin ve süzülmeye bırakın.Kestaneleri ortadan bıçak ile bir kesik atın ,üzerine çıkacak kadar su doldurup bir taşım kaynatın.Daha sonra suyunu süzün kestanenin kabuklarını soyun, çok rahat kabuğundan ayrılacaktır.
Aşurelik buğday ve pirincin üzerine 2 litre su koyup kaynatın,bir iki dakika sonra ateşten alın
tencerenin kapağını sıkıca kapatıp sabaha kadar bekletin.
Şimdi önce geceden bir taşım pişirdiğimiz buğdayımızın yarısını başka bir tencereye alıyoruz
ve el blendr ile püre haline getiriyoruz ki nişastası açığa çıksın.Daha sonra püre halindeki ve taneli
buğdayları büyükçe bir tencerede topluyoruz ,üzerine ikibuçuk kg. su ilavesi ile pişmeye
bırakıyoruz.15-20 dakika sonra kenarda beklemeye bıraktığımız kuru fasulye ve nohutları ilave ediyoruz.Aşure pişerken sakın başından ayrılmayın, arada bir dibinden karıştırın ki çökmesin.
Daha sonra yıkayıp suyunu süzdüğünüz üzümleri ilave edin,üzümler hafif şişmeye başlayınca
sırası ile kestaneleri,kayısıları ve incirleri ilave edin bir taşım kaynayınca sütü ilave edin.
Ve en son şekeri ilave edeceğiz .Şeker miktarını damak tadınıza göre benim ölçümden daha fazla ilave edebilirsiniz kıvamını bozmayacaktır.
Aşurenin içine eklediğiniz şeker bütünleşince ,tencereyi ateşten alın ve kapağını sıkıca kapatıp yaklaşık yarım saat demlemeye bırakın. Daha sonra kaselere paylaştırıp üzerine tarçın fındık ,fıstık nar vs. ile süsleyip tercihan soğuk servis edin.
Afiyet Olsun...

NOT:
Aşurenin içine şeker ilave etmekte acele etmeyin ,zira kuru baklagiller iyi pişmemişse ve şekeri ilave etmişseniz ,kuru bakliyat sertleşecektir.Bu sebep ile aşurenin içindeki bakliyatın piştiğinden emin olduktan sonra şekeri ilave ediniz

8 yorum:

MUTFAKISTAN dedi ki...

Ellerine saglik canim
Cok guzel gorunuyor
Sevgiler

olsada yesek suzan dedi ki...

harika görünüyor kestane ile daha da şahane olmuştur lezzeti eminim ellerinize sağlık sevgiler...

fatosun mutfagından... dedi ki...

ellerine sağlık canım..Allah kabul etsin..sevgiler

İnci Yemek dedi ki...

ferkay.blogspot.com

Çok güzel bir aşure canım kestanede ayrı bir tat vermiştir. Eline sağlık canım.. Sevgiler.. -

İnci Yemek dedi ki...

http://deryadaninciler.blogspot.com

Ellerinize sağlık inci hanım kestanede çok yakışmıştır çokda severim aşureyi:).Sevgiler

İnci Yemek dedi ki...

Filizim,Suzancığım ve Fatoşcuğum güzel yorumlarınız için çok teşekkür ederim:)öperim hepinizi..

İnci Yemek dedi ki...

Ferkaycığım ve deryacığım:))bağışlayın beni,hatamı telafi etmeye çalıştım:))biraz önce fotoğraflarımın üzerine imzamı atmayı unutmuşum:)tekrar hazırladım aynı postu fakat ferkayın yorumunu açmıştım,onunla uğraşırken deryadan geldi ve ben bu yorumlara kıyamadım:)kopyala yapıştır böyle oldular.Güzel yorumlarınıza teşekkür ederim.
ikinize kocaman öpüyorum canlarım...

Unknown dedi ki...

Ah be İncim gelip şu aşureden yiyeydim keşke