2 Ağustos 2009 Pazar

Ovmaç Çorbası


Yakaörenden sevgiler selamlar nihayet internet için sıra bulabildim bebelerden:) tatil çok güzel
devam ediyor sizleri de aslında çok da özledim.Bizim yöresel çok beğenerek yediğimiz ovmaç
çorbasını sizlere tanıtmadan edemedim artarnatif tat arayanlara şiddetle tavsiye ederim :)
vaktim çok sınırlı hemen tarife geçmek istiyorum :) bu vereceğim tarif benim her zaman hazırladığım şeklidir sizlere aşağıda sunduğum yöremizin orjinal tarifidir hangisini tercih ederseniz hazırlamak isteyenlere şimdiden afiyet olsun.
Malzemeler:
1/2 kg un
1 adet yumurta
2 yemek kaşığı su
1 tane soğan
2 yemek kaşığı tereyağ
5 bardak su
tuz
Hazırlanışı:
un yumurta 2 kaşık su ile pirinç tanesi gibi hamur elde edin 5 su bardağı kaynar suyun içine bir çorba kağsesine ovmaç hamuru boşaltın tuz ile kaynamaya bırakın.bir tavanın içine 2 kaşık yağ koyulur.üzerine ince doğranmış soğan kızarıncaya kadar kavrulur.Pişen çorbanın üzerine dökülür.Arzu edilirse maydonoz serpile bilir.Tekrar görüşmek dileğiyle :))












6 yorum:

meltemmutfakta dedi ki...

Lezzetini çok beğendiğim ancak daha önce yapmadığım bir tarif...Paylaşım için çok teşekkürler İnci'cim.
Tatilim biter bitmez hazırlayıp yayımlayacağım.
Ellerine emeğine sağlık.
Tatilinin güzel geçmesine sevindim:)
Sevgiyle kal,
www.meltemmutfakta.com

aleyna dedi ki...

sevgili inci bu çorbayı burdada yaparlar.fakat süt ile içiliyor.ben denemedim.çünkü sevmedim.ama seninki bana göre tadılmaya değer.sevgiler arkadaşım.

Unknown dedi ki...

İNCİ BEN BLOĞUMU UZUN ZAMANDIR GÜNCELLEYEMİYORDUM CANIM 1 AY GİBİ BİR ZAMAN OLDU.. UMARIMA RTIK BLOĞUMA GİRİŞ YAPABİLİYORSUNDUR YOK YAPAMAYORSA SORUND EVAMSA BEN SENİN İÇİN DİĞER SAFAYADA KOYAR PAYLAŞIRIM LEZZETLERİ..
SEVGİYLE KALMAN DİLEĞİYLE...

armina dedi ki...

Ellerin semaya, dillerin duaya
Gönüllerin Mevlaya,
Yöneldiği bu mübarek gecenizi kutlar
Hayırlara vesile olmasını dilerim...

nurşen dedi ki...

Ah arkadaşım selamlar,ben Bolu'luyum ve ovmaç çorbası sadece bizde var diye biliyordum,demek kastamonu'dada biliniyormuş.Rahmetli annem ne kadar sık yapardı ve çok severek yerdik.Bizde isteyen çorbasına bir kaşık koyu kıvamda ayran koyar,o zaman da değişik bir tat oluyor.Birde biz yumurta koymayız.Ellerine sağlık canım,annemin yaptığı ovmaç çorbasının tadı var şu an damağımda.Hayırlı cumalar.

İnci Yemek dedi ki...

sevgili nurşen hoşgeldiniz güzel yorumlarınıza çok teşekkürler arkadaşım.Ekiden üsküdara kadar kastamonu imiş bu sebeple batı karadenizde yöresel yemeklerimiz çok benzer birbirlerine .
bak bir ovmaç çorbası ile sizi anılara götürdüm:)tekrar beklerim sevgiler..