2 Ağustos 2012 Perşembe

ROKALI SEMİZOTU SALATASI


Tüm misafirlerime hayırlı ve  bereketli ramazanlar dilerim.Neyse ki ramazan ayı bitmeden selamladım hepinizi:)çok geç kaldım farkındayım  özledim hepinizi blogumu, yokluğumda
yalnız bırakmadınız blogumu hepinize binlerce teşekkür ederim :))
Efendim en son postuma bakınca yorgun yılın sonunda hiç bir yere gidesim yok beni rahat bırakın gibi birşeyler yazmışım:) ev halkı zorla gönderdiler anneciğimin yanına iyi de etmişler
tatil kısaydı fakat  çok keyifliydi.Can dostlarım, çoluk çocuk sabah deniz akşam çay bahçesi mesaisinde bünyem yorulsada zihnimi bir hayli dinlendirdim.Ardından bu yıla damgasını 
vuracak  misafirim geldi evet canımın içi yasemin'im ailesi ile birlikte rotalarını İlişiye çevirdiler:))ne kadar mutlu oldum arkadaşlar kelimeler ile ifade edemem:)tek üzüntüm aynı gün uğrayıp dönmeleri oldu ,buna şükür elbette ama gelecek yılın sözünü aldım diğer blogcanlarımla da sözleştik , toplanıp gelecekler etkinlik Abanada:))
Salatanın tüm malzemeleri organik, bahçeden.Her yıl olduğu gibi anneciğimin üretimi.
Her sabah kahvaltıda bol bol tükettik,tavsiye ederim iftar ve sahur sofranız için  sağlıklı ve enfes bir lezzet oluyor:)Uzun ara verince anlatılacak şeyler bir anda yazılmıyor:)şimdilik bu kadar olsun
en kısa sürede görüşmek üzere sağlıklı ve bereketli kalın.

Malzemeler:

1/2demet semizotu
1/2demet roka
7-8 yaprak kıvırcık
2-3 dal yeşil soğan

Sos İçin:
1/2 limon
1 tatlı kaşığı nar ekşisi
2-3 yemekkaşığı sızma  zeytinyağı

Hazırlanması:
Ön yıkamasını tamamladığınız sebzeleri bol su doldurulmuş ve 1 yemek kaşığı sirke ilave edilmiş
tasın içinde 15-20 dakika kadar bekletin.Suyunu süzüp tekrar yıkayın  suyunun süzülmesi için süzgeçte bekletin  veya sebze kurutucu ile fazla suyundan arındırın .
Arzu ettiğiniz şekilde doğrayın  ve servis edeceğiniz tasa alın en üstüne semizotlarını yerleştirin.
Dilediğiniz şekilde süsleyip  sos ile tatlandırın.Mümkünse  tuz kullanmadan salatanın lezzetine varın.
Sağlıklı ve bereketli sofralarız olsun...

5 yorum:

aslı dedi ki...

Herşey bahçeden olunca tadına da doyum olmaz. Bahçe semizotunun mayhoş tadını çok severim. Ellerine sağlık arkadaşım:))

İnci Yemek dedi ki...

Aslı'cığım bu yıl semizotu iyi verimliydi,yakınımda olsaydın keşke canım benim:)
öperim seni...

LEZZETİKRAM dedi ki...

hoş geldin canım ,tatil iyi geçmiştir inşallah ,semizotu yazın en favorisi:)

Limon çiçekleri dedi ki...

Ayynen Yaseminin blogunu okuyup size geldim..O ne marifet ve ne güzel evsahipliğidir öyle...Bu yıl bizimde yolumuz oralara düşecek ve gezeceğiz.Bizide misafir alırmısınız:))...Şaka bir yana kulaklı mantıya bayıldım.Bir Kayserili olarak mantı diyince akan sular durur bende.Ellerinize sağlık.

Şeker Tadında dedi ki...

ellerinize sağlık
çok sağlıklı bir salata