24 Ocak 2014 Cuma

METRO İLE "BAYRAM ÇÖREĞİ -DİYARBAKIR MUTFAĞI

Metro Toptancı Market
‘Bayram Çöreği-Diyarbakır Mutfağı’ kitabıyla
Diyarbakır lezzetlerini gün ışığına çıkardı
Yöresel yemekler deyince, benim için akan sular duruyor:) büyük ailem beni doğal gıdalar ile besledi büyüttü:)ne zaman dışarıda yemek yemeğe başladım, hanede "ben bulgur yemeyeceğim"isyanı başladı :) inanın ,çok uzun sayılabilecek kadar süre de" sütlü bulgur çorbası" içmedim ,hazırlamadım:)Ne oldu, nasıl oldu da tekrar özüme döndüm bilemiyorum ama iyi ki fazla geç olmadan toparlandım.Şimdi ise,yöresel yemekler tam merkezimde,blogumda,  kendi yörem başta olmak üzere özellikle kaybolmaya yüz tutmuş lezzetler ilgi alanımda.
METRO 'dan, "Bayram Çöreği - Diyarbakır Mutfağı" kitabını sizinle paylaşmak tanıtmak istiyoruz
diye davet alınca ne kadar heycanlandığımı tahmin ettiniz sanıyorum:))
Davet edildiğimiz mekan,"Surplus Restaurant"eminönünde.Eminönüne gidilip çarşı dolaşılmaz mı?:)Gülerimle,erkence yollara düştük önce  tarihi çarşıyı dolaşıp hızlıca buluşma mekanımız
Surplus retorana geldik.Metro,iletimden Ayla hanım ve ekibi karşıladılar bizi .Henüz diğer davetliler gelmemişti bu fırsatta "Metro Kültür Yayınları'nın Yayın Yönetmeni ve Editörü NİHAN ARAS"hanım ile uzun uzun sohbet ettik.O,kadar çok emek harcanmış,özenilmiş bir kitap ki,Nihan hanımın anlattıklarından satır başlarını yazmak isterim;
-‘Bayram Çöreği - Diyarbakır Mutfağı’ kitabı, zengin ve özgün içeriğiyle dünyanın en prestijli yemek kitapları yarışmasıGourmand’ta ‘En İyi Yerel Mutfak Kitabı’ kategorisinde Türkiye birincisi oldu. Yarışmanın dünya finali, 20-21 Mayıs tarihlerinde Çin’de gerçekleşecek.
-Diyarbakır mutfağını merkeziyle, ilçesiyle, köyüyle Diyarbakırlıların anlattığı kitap bilimsel kaygıdan uzak olmamakla birlikte, halk kültürünü temel alarak yazıldı. Her bilginin derlendiği kişi ilgili yerde kaynak kişi olarak gösterilirken, söz konusu kaynak kişinin dil, lehçe, jargon, tanım, ölçü birimi ve tarifi olduğu gibi korunarak aktarıldı.

-Diyarbakır mutfağıyla ilgili olarak yereller tarafından yazılmış kitaplar bulunuyor. Yalnızca Diyarbakır’la, diğer bir deyişle merkez ilçeyle ilgili olan bu kitaplardan farklı olarak Bayram Çöreği Diyarbakır Mutfağı kitabı, şehrin tamamını içeriyor. Kitap, şehrin tüm ilçeleri ve köylerine gidilerek yerellerden bilgi alıp hazırlandı. Kitapta 256 yemek tarifi yer alıyor.
-Metro Kültür Yayınları'nın 5. kitabı ise “Bayram Çöreği-Diyarbakır Mutfağı”
 
Evet efendim, keyifli sohbetten sonra "BBayram çöreği-Diyarbakır Mutfağı" kitabında yer alan
lezzet çeşitlerini tatmak üzere sofradaki yerlerimizi aldık.Tadım yapacağımız lezzetlerin listesini
tabağımın yanında görünce azar azar yemek lazım diye düşünsemde yine muhteşem lezzetlere daldım gitti:))




Fotoğrafları olmayan,Diyarbakıra özel peynir tabağı,ajur turşusu,içli köfte,ciğer,kabak meftunesi,ayvalı kavurma,Özellikle,Yöresinden özel getirilmiş ekmek gurubuna,Diyarbakır çöreğine,bulgur ekmeğine,mercimek kıyması(mercimek köftesi)ekşili dolma,meyir çorbası acur turşusu,Duvaklı gelin pilavı,Burma kadıyıf tatlısı gönlümü fethetti:))Bütün bu lezzetleri hazırlayan elbette,ünlü Osmanlı Mutfağı Araştırmacısı ve Şef'i "Vedat Başarandı."
Vedat bey, aynı zamanda "Surplas  Restaurant'ın","Çırağan Sarayı'nda Tuğra Restaurant'ın","Feriye Lokantasının","Topkapı Sarayı Bahçesindeki Karakol Restaurant'ın" kurucu şefidir.
Benim için çok keyifli bir yemek oldu.Yemek kitapları derlediğim kütüphaneme çokkıymetli bir kitap daha eklendi:)bu anlamda beni davet ettikleri için METRO  MARKET'e ve UNİTE PR'ye
emeği geçen herkese çok teşekkür ederim...
 
 
 

 
 

Metro Toptancı Market HakkındaMetro Toptancı Market, dünyanın en önemli uluslararası perakende şirketlerinden Metro Group’un satış şirketlerinden biridir. Metro Toptancı Market, profesyonellerin kendileri ve işyerleri için ihtiyaç duydukları 20.000 çeşit gıda ve 30.000 çeşit gıda dışı ürünü, fiyat-kalite-performans ilişkisini gözeterek sunmaktadır. Metro Toptancı Market, 29 ülkede 750’ye yakın mağazayla hizmet vermektedir. Dünya çapında 110.000’den fazla çalışanı olan şirket, tüm dünyada 21 milyon profesyonel müşteriye hizmet vermektedir.
Metro Group’un lokomotifşirketi olarak kabul edilen Metro Toptancı Market, ülkemizde 1990’dan bu yana faaliyet göstermektedir. Uygun fiyatlı, taze ve kaliteli on binlerce ürün, yurt çapına yayılmış 29 Metro Toptancı Market mağazasında satışa sunulmaktadır.

Hiç yorum yok: