23 Ekim 2009 Cuma

Krem Şantili Kek


Herkese sevgiler selamlar,havuçlu kek tarifimden yola çıkarak hem sinangilin limon aromalı kekununu ve krem şantinin kek hamurundaki karışımını denemiş oldum.kek pişip soğuduktan sonraki lezzetini ben beğenmedim damakta bir acılık bıraktı,limon aroması çok sentetikti fakat
bir gün sonraki tadışımda aromadaki sentetik kokusu ve acılık gitmişti yumuşacık çok güzel
bir kek olmuştu.Fena değildi ,klasik bir un ile mutlaka deneyeceğim krem şantinin kek üzerindeki lezzetini daha iyi görebilmek için.Hepinize iyi hafta sonları diliyorum.
Malzemeler:
3 tane yumurta
1 su bardağı şeker (tatlı sevenler 1,5 su bardağı koyabilir)
1 su bardağı süt
1/2 su bardağı sıvıyağ(krem şanti olduğu için azalttım)
1 çay bardağı ceviz
2,5 su bardağı limonlu kekun
1 poşet krem şanti
1 su bardağı süt
Hazırlanışı:
Öncelikle krem şantiyi süt ile karıştırıp hazırlıyoruz . Başka bir karıştırma kabında yumurta ile şeker çırpılıp sırası ile sıvı yağ ,süt ilave edilip çırpılır ve kekun yumurtalı karışıma dökülür ,ceviz ilavesi ile karıştırılır. Hazırladığımız krem şanti kaşık ile fazla çırpmadan hamura karıştırılıp yağlanmış kek kalıbına dökülür.170 derecedeki önceden ısıtılmış frında pişirilir.Hazırlamak isteyenlere şimdiden kolay gelsin.

7 yorum:

filiz dedi ki...

Nefis olmus ceviz,santi tadi harikadir
eminim ellerine saglik canim
Sevgiler

Adsız dedi ki...

elıne saglık :)

meltemmutfakta dedi ki...

İncicim uğday unu ile denediğinde beğeneceğini düşünüyorum...
Denedikten sonraki paylaşımını bekliyorum...
Güzel bir pazar günü geçirmen dileğiyle...
sevgilerimle,

Narince dedi ki...

Eline sağlık İncim. Yarasın sizlere.

İnci Yemek dedi ki...

filizcim güzel yorumuna teşekkürler canım
nur hanım bu etkinliğe bir börek göndermiştim canım:)
dolunaycım çok teşekkür ederim .
meltemcim önerini deneyeceğim canım sanıyorum daha güzel olacak.
neclacım yaramasa iyi olacak:)ama ben gene yandan yandan devam :)ediyorum,bağrıltılar için ortamı terk ediyorum.
hepinize kocaman sevgiler..

HUYSUZBALIK dedi ki...

İncicim ben de hep duyarım bu keki ama hiç tatmadım. Bu arada yorumun ne kadar hoş bayıldım :)Gece gece gülümsettin beni teşekkür ederim canım benim... Sevgiler...

nurşen dedi ki...

Canım selamlar,çok güzel olmuşa benziyor valla,ellerine sağlık canım afiyet şeker olsun.
Kekun yerine normal un koysak nasıl olur acaba.
Sevgiler