24 Ekim 2010 Pazar

Tel kadayıflı Tatlı


Herkese mutlu haftalar diliyorum arkadaşlar ve izleyenlerim.Haftasonu muhteşem güzel bir hava vardı istanbul'da kendimizi gezmelere bıraktık:)cumartesi gününü açık bir havada geçirsekte ,pazar gününü AVMlerden uzakda duramadık:)sevgili pepela geçen yazısında alışveriş çılgınlığını bırakın artık yazısını yaza dursun herkes alışverişte biz dahil:))
muazzam bir trafikle otoparkta yerimizi zor bulabildik vıa port'ta.Yol boyunca hep alışveriş çılgınlığı üzerinde konuştum durdum sakın lüzümun dışında hiç bir şey almak yok diye:)
öylede oldu sanıyorum.
Aslında lüzumsuz alışverşimiz ,eskimeden eşyalarımızı elden çıkarmalarımız şimdiye kadar olmadı , bunun sebebi savaş yıllarını yaşayıp yokluk ve kıtlık gören büyüklerin yanında yetişmemizden olsa gerek . ( Şimdiki zamanımızı ve yarınlarımızı düşününce muhteşem bir yetişme şekli her duruma göre tedbir içinde olmak gibi özelliğimiz olduğu için çok şanslıyızda.)

Bunlardan bir şeklide yiyecek atamamak:)her ne kadar mutfaktaki lezzetleri hazırlama,sunma ve reçeteleri vermek gibi misyonu üstlensekte,mutfakta arada bir arızalar çıkabiliyor:)
benim hazırladığım tel kadayıf tatlısında olduğu gibi:)
çok sık hazırlamadığımdan olsa gerek, şerbet sıcak döktüğüm için:))))yok yok ben bu işi bilmiyorum bilenden öğrendim ama geç kaldım.FERİHA hanımcığım tel kadayıfa şerbet nasıl verilir ne kadar güzel anlatmış.Çok sıcak verirseniz hamur olur diyor, çok soğukda kuru kalır,ılık
vermek lazım nazikçe..
Söylediğim gibi bu tatlıyı asla atamam :)nasıl yapalım etimek tatlısı gibi hazırlarsam yedirebilim gibi düşündüm başardım arkadaşlar:)sunum da güzel oldu lezzetide.
Nasıl mı hazırladım işte tarifi.
Malzemeler
şerbetli tel kadayıf
Muhallebisi İçin:
1 litre süt
3 yemek kaşığı un
2 yemek kaşığı mısır nişaştası
1 su bardağından iki parmak eksik şeker
1 yumurta
1 paket vanilya
1 tatlı kaşığı tereyağ
Üstü İçin:)
1 poşet krem şanti
1 su bardağı soğuk süt
Hazırlanması:
Mevcut olan şerbetli tel kadayıfı tepsinize yeteri kadar alıp çatalla bastırın üzeri düz olsun.
Daha sonra vanilya ve yağ dışındaki bütün malzemelerle muhallebi hazırlayın.Ateşten alınca
içine vanilya ve yağı ekleyin iyice karıştırdıktan sonra kadayıfların üzerine serin.soğuduğu zaman.1 su bardağı soğuk süt ile çırpılmış krem şantiyi muhallebinin üzerini kaplayın, dilediğiniz gibi süsleyebilirsiniz.

25 yorum:

Unknown dedi ki...

Ellerine sağlık nefis olmuş..Havalar yeniden ısındı sanki,sanki kışa değil yaz aylarına giriyoruz hissi uyandıran bir ortam hakim burda..
AVM,lerden uzak kalınamıyo malesef..Hepimizin ortak zaafı sanırım :)
mutlu haftalar..

yeşim dedi ki...

nefis göünüyor canım.ellerine sağlık.mutlu haftlar diliyorum.sevgiler.

Işıl dedi ki...

TASARRUFTA FAYDA VAR TABİİİ

Narince dedi ki...

Harika olmuş but tatlı İnci'm. Ben de zorlanırım hep kadayıfın şerbetinde ya kuru ya hamur, tutturmak zor iş. Ama sen yapmışsın işte. Hem biliyor musun, kadayıfı çok severim, bi gün senin ellerinden yerim belki hıı?

özlem dedi ki...

ellerine sağlık afiyet şifa olsun. Tel kadayıfı çok severim her türüne evet derim.

Damak Tadı dedi ki...

Çok değişik ve nefis bir tatlı olmuş sevgili İnci'ciğim..Ellerine sağlık canım..Afiyet şeker olsun sizlere..


Güzel bir hafta diliyorum..Sevgiler..

sihirlirloklava dedi ki...

Canım merhaba...tatlı çok güzel görünüyor...ellerine sağlık...

Unknown dedi ki...

Canımmm harika bir tatlı olmuş elle
rine sağlık.Mutlu haftalar öpüyorum

Nehir Butik Pasta dedi ki...

ne güzel bir fikir,çok da lezzetli olmuş ellerinize sağlık
kadayıfın püf noktası şerbeti,dediğiniz gibi ılık olunca lezzetli bir kadayıf oluyor
sevgiler

gutguturuna dedi ki...

muhteşem bi şey bu...daha okurken ağzımın suyu aktı..ellerine sağlık canım..en kısa zamanda deneyeceğim..

PAPATYA PRENSES dedi ki...

her şeyde bi hayır var diye boşa dememişler. bak ne güzel ortaya enfes bi tatlı çıkmış ablacım:)
şahane görünüyor.
ellerine emeklerine sağlık..

sarımutfak-hande dedi ki...

çok güzel görünüyor canım ellerin dert görmesin
mutlu haftalar

Saglıklımutfak dedi ki...

Tatlı krizindeyiim. Süper olmuş İnciimm.

Cafe Pepela dedi ki...

Ablacığım merhaba.
Tatlı ne kadar güzel görünüyor maşaAllah! :)
Ellerine,gönlünüze sağlık..
Kalbi selamlarımla

Bayram Kombesi dedi ki...

of yaaa, o nee! agzimin sulari akti valla.

Armina dedi ki...

Görüntüsü süper olmuş ellerine sağlık canım.

kalpkurabiye dedi ki...

canım ablacımm inan bırak istanbulu kastamonuda bile insanlar çıkmıyor avmden:)) iki ufak avm miz var zaten onlarda doluyor taşıyor:))
tatlın nefis olmuş ablacımm ellerin dert görmesin:))

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

İncim ellerine sağlık bende senin gibi böyle değişik şeyleri değerlendiriyorum rağmetli babacığımdan savaş yıllarını çok duydum o yüzdende hep tedbirliyim.Uzun süredir bloğuna uğrayamadım ama arkadaşlar biliyorlar çok yoğun çalışıyorum akşam bu saatlerde blogları ziyaret edebiliyorum kırılma lütfen çok öpüyorum sevgiler... sevgiler.

çeşnici Handan dedi ki...

Harika görünüyor nasıl da canım çekti. Ellerine sağlık canım.

LEZZETİKRAM dedi ki...

ellerine sağlık canımm ,çok güzel olmuş :) öpüyorum

Canan Demirbağ dedi ki...

Harika gözüküyor,ellerinize sağlık..

İnci Yemek dedi ki...

Arkadaşlar yorumlarınızın benim için değeri ve önemi çok büyük:)
nazik ve güzel yorumlarınıza çok teşekkür ederim.En kısa sürede hepinizi ziyaterete geleceğim.
bana biraz izin verin lütfen:)
Hepinizi seviyor çok öpüyorum..

kubraalagoz dedi ki...

süper gözüküyor ellerinize sağlık

Adsız dedi ki...

incim bu süperötesi bir fikir.ellerine sağlık.ben de deneyeceğim inşAllah..çok sselamlar..

sarımutfak-hande dedi ki...

nefis olmuş ablacım ellerine sağlık