1 Mart 2011 Salı

KURU SEBZELİ BULGUR PİLAVI




Çok soğuk istanbuldan herkese sevgilerimi selamlarımı gönderiyorum arkadaşlar ve izleyenlerim.Öncelikle sizlere beni desteklemek için verdiğiniz oylar için çok teşekkür ederim:))
yarışmaya katıldığım ve tefal actifry tencerem ile hazırladığım tarifimi en kısa sürede yayımlayacağım:)

şimdi ise blogcanlarımı ve tabi beni de ilgilendiren bir endişe hakim ,bazı arkadaşlarım bloguna erişimde zorluklar yaşıyor, konuyu anladığım fakat size anlatacak kadar da bilgi donanım'ın olmadığım için:)sorun en kısa sürede çözümlenir inşallah demekle yetineceğim...
Sezeli çiftlik harcını biliyor denemek için bir fırsat arıyordum:)muhterem makarnasında kullanıp tavsiye edince bende bulgur pilavına yakışacağını düşündüm haklı da çıktım:))
mutlaka denemelisiniz arkadaşlar çok lezzetli oldu emin olun.

Daha önce de Ezo gelin pilavı hazırlamıştım buradan bakabilirsiniz.


Şimdi nasıl hazırlamışım işte tarifi...

Malzemeler:


1 su bardağı bulgur
1/2 su bardağı pirinç
1 tane iri kuru soğan
1/2 kahve fincanı zeytinyağ
1 tatlı kaşığı domates salçası
1 tatlı kaşığı biber salçası
1 tatlı kaşığı acı biber salçası(istenirse)
1 yemek kaşığı tereyağ
1 paket knorr sebzeli (çiftlik)pilav harcı
3 su bardağı su
tuz
Hazırlanması:
Zeytinyağını bir tencereye alıyoruz, içine küp doğradığımız soğanlarımızı ekliyoruz.Soğanlar sararmaya başlayınca yıkanmış bulgur,pirinç,salçaları ve sebzeli çiftlik harcımızı ekleyip
bakliyatlar yağ çekip tekrar salıncaya kadar kavuruyoruz.Ardından bir yemek kaşığı tereyağ
ve suyunu ilave ediyoruz.Önce harlı ateşte kaynayınca kısık ateşte bulgur ve pirinç uzayıncaya kadar pişiriyoruz.Pişen pilavımızı ateşten alıp üzerine kağıt havlu serip demlemeye bırakıyoruz.
Afiyet olsun...



3 yorum:

Unknown dedi ki...

Bulgur pilavı harika görünüyor.
Yanındaki biber ve soğanlarla birlikte süper üçlü olmuşlar.
Ellerine sağlık.
Sevgiler.

İnci Yemek dedi ki...

Teşekkür ederim hayat cafe:)
kucak dolusu sevgiler...

Tümay Öztürk dedi ki...

zaten pilav çok severim birde böyle içinde malzemelerle bayılırım. Ellerine sağlık...