3 Nisan 2012 Salı

SADE VE DEREOTLU MISIR UNLU POĞAÇA


Herkese günaydınlar, bugün  benim için yoğun bir gün  olacak tarifi  yazıp hemen kaçıyorum:)
Enfes bir poğaça oldu şiddetle öneririm mutlaka denemelisiniz. Oktay usta ve yemek vakti Aylinin reçetelerinden  yeniden yapılandırdığım yeni bir tarif oldu:)bir sonraki hazırladığımda  mısır ununu yarım bardak ilave etmeyi düşünüyorum.Bizim haneden tam not aldı:)ertesi günü tazeliğini
hala koruyordu.
Görüşmek üzere ,Sevgiler  selamlar... 

Malzemeler:

2 tane  tam yumurta
1 çay bardağı sıvıyağ ve zeytinyağ karışımı(ince belli)
1 çay bardağı yoğurt
150 gr tereyağ oda ısısında(2 yemek kaşığı dolusu)
1 su bardağı mısır unu
2 çay kaşığı kabartma tozu
1 tatlı kaşığı silme tuz
7-8 dal dereotu
3-3,5 su bardağı  sade kekun

Üzeri İçin:
1 tane yumurta sarısı
1 yemek kaşığı mısır unu,çörek otu

Hazırlanması:
Kekun dışında   oda ısısındaki tüm malzemeleri  hamur yoğuracağınız tasın içine alın ve  yoğurun.3 su bardağı Kekunu azar azar ilave ederek  hamur hazırlayın.Hazırladığınız hamuru ikiye  bölün
bir yarısına ince ince doğradığınız dereotunu ilave edin tekrar iyice yoğurun.
Hamurdan cevizden büyük parça koparıp  içine peynir koyup şekillendirin.Üzerine yumurta  sarısı sürün.Dere otlu olan poğaçaların üzerine çörek otu,sade poğaçaların üzerine musır unu serpin.
180 derecedeki fırında  üzeri  kızarıncaya kadar pişirin.
NOT:
Poğaçayı hazırlarken 3 su bardağı kekun yeterli oldu fakat sıvı malzemelerin yoğunluğu ile
biraz daha kek un ilave edilmesi gerekirse kaşık kaşık ilave ederek kıvam bulmaya çalışın.
Mısır ununu yarım su bardağı da ilave edebilirsiniz ,o zaman unun miktarını artırın.
Normal un  kullanacaksanız 1 paket kabartma tozu ilave etmeyi unutmayın.

8 yorum:

u.aydin dedi ki...

vallahi super gorunuyor hayatim,ellerine saglik,kiyirdir da o simdi mmmmh sevgilerle.

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Poğaçalar nefis görünüyor canım. Ellerine sağlık. Sevgiler...

Tümay Öztürk dedi ki...

Ohh walla nefis. ben böyle içinde dereotu olan poğaçaları pek bir seviyorum:) Ellerine sağlık İnci ablacım:)

yeşim dedi ki...

enfes görünüyor poğaçalar canısı ellerine sağlık aldım bir tane.öpüyorum.

sarımutfak-hande dedi ki...

çok güzeller canım ellerine sağlık
olsada yesem dedim görünce:)))

Unknown dedi ki...

Ellernize saglik cok guzel gozukuyo 2 ayirdigimiz hamur icinemi misir unu ilave ediyoruz yarim subardagi yazmissinida anlayamadim

Unknown dedi ki...

Ikiye ayirdigimiz hamuru yarim su bardagi misir unumu ekliycez anlayamadim

İnci Yemek dedi ki...

Sevgili hande sayfama hoş geldiniz :)
Tüm malzemelerle hamur hazırlayıp kekunu yavaş yavaş ekliyorsunuz.İkiye böldüğnüz hamurun yarısına dereotu ekliyorsunuz sade hazırlamak isterseniz hamuru ikiye bölmeye gerek yok.Ben iki çeşidi de denemeniz için hazırlanan hamuru ikiye bölerek anlatmaya çalışmışım.
Şimdiden kolaylıklar dilerim,sonucu bildirirseniz mutlu olurum:)
Kucak dolusu sevgilerimi gönderiyorum...