8 Temmuz 2013 Pazartesi

KABAKLI İSLİM KEBABI

 Tüm takipçilerime sevdikleri ile beraber huzurlu ,bereketli muhabbet dolu bir ay geçirmelerini dilerim.Hayırlı Ramazanlar efendim...
Uzun aradan sonra" ayağımın tozu ile "inşallah yarın iftara hazırlayacağınız harika bir reçete ile geldim,biz çok beğenerek yiyoruz, umarım sizlerde beğenirsiniz bu sıcak günler için ideal bir ana yemek olacağını düşünüyorum:)
Uzun ara ,ayağımın tozu dedim:)hatırlarsanız , Bosch ile yaptığımız etkinlikte "Gezgindamaklar  kültür gezisine gidecek şanslı bloggerlerden biriyim demiştim":))geçen hafta sonu bu keyifli geziyi gerçekleştirdik, iki gece üç gün süren muhteşem gezi anılarımı sonraki postda anlatacağım:)şimdi
müsadenizle,hemen reçeteyi yazıp bende sahur hazırlıklarına başlayacağım:)
Görüşmek üzere,kalplerinizden sevgi, sofralarınızdan bereket eksilmesin...

Malzemeler:
4 adet orta boy kabak

Köfte İçin:
500 kg kıyma
2 -3 dilim bayat ekmek içi
1 orta boy kuru soğan rendesi
1 tane yumurta
1/2 demet maydanoz
1 çay kaşığı karabiber
1 çay kaşığı tuz
1,5yemek kaşığı domates püresi
1,5 su bardağı su

Hazırlanması:
Önce köfteyi hazırlayalım biraz dinlensin.Kıymanın üzerine ıslatılıp veya incecik ufalanmış ekmek içini ince kıyılmış maydanozu ve  sıra ile diğer malzemeleri ilave edip güzelce yoğurup buzdolabına dinlenmeye bırakalım.Diğer tarafta dış kabuklarını kazıyıp yıkadığımız kabakları, uzunlamasına 3 'e veya 4'e bölelim.Aşağıdaki fotoğrafta göstermeye çalıştığım gibi  satın aldığınız kabağın hacmine göre orta kalınlıkta dilimlere kesin.Dilimlenmiş kabakları  hafifçe kızartın.Ben üzerlerine yumurta fırçası ile yağ sürerek kızartıyorum.Bütün kabakların kızartma işlemi bitince soğumaya bırakın.Buzdolabında dinlenmekte olan köfte hamurunuzu  yumurta büyüklüğünde parçalar kopararak şekillendirin.Mümkünse yağsız bir tavada hafifçe her iki tarafını kızartın.Kızarmış kabağın bir ucuna köfteyi yerleştirip rulo sarın ,kürdanla açılmaması için tutturun.Aşağıda fotoğraflamaya çalıştığım gibi.Tüm sarma işlemi bitince uygun bir tepsiye dizin.Domates püresi ile suyu karıştırıp sarılmış kabakların üzerine dökün.200 derecedeki fırında 20-25 dakika pişirin.İlk sıcaklığı çıkınca servis edin.Afiyet Olsun...
NOT:
Domates püresi yerine domates sos'da hazırlayabilirsiniz bunun için;2-3 orta boy domateslerin kabuklarını soyarak küp küp doğrayalım .Üzerine 1 yemek kaşığı sıvıyağ ve bir fiske tuz ilavesi ile pişmeye bırakalım.Domatesler ezilinceye kadar pişirelim.Sosun, bir miktar suyu olmalı bu şekilde ateşten alalım tepsideki kabaklara ilave edip  yine fırınlayalım.





3 yorum:

LEZZETİKRAM dedi ki...

canım sanada hayırlı ramazanlar:) ne güzel olmuş ellerine sağlık :)

rnas dedi ki...

Ablacımm ellerin dert görmesin. Çok öpüyorum seni. Hayırlı ramazanlar diliyorum. İlk iftar davetimde deneyeceğim bu tadı.

mutfagabuyrun dedi ki...

çok güzel görünüyor canım.yaz için harika bir yemek olmuş.ellerine sağlık.sevgiler.