30 Eylül 2009 Çarşamba

Kabak Tatlısı


Hepinize selamlar arkadaşlar yılın ilk kabak tatlısını hazırladım.Yaz dönüşü annemin bahçede yetiştirdiği kabağı yüklenip :)getirmiştim çürümesin diye gözüm üzerindeydi artık zamanı geldi
bir kısmını tatlı olarak hazırladım.Hepinizin bildiği ve çok güzel hazırladığı tarifi bir de benden okuyun bakalım güzelmi:)
Malzemeler:
1 kg tatlı kabağı
1 su bardağı toz şeker(tatlı sevenler için 1,5 su bardağı olabilir)
1/2 çay bardağı su
Hazırlanışı:
Ayıklanıp doğranmış kabakların üzerine şeker ve suyu ilave edilir önce harlı ateşte ısı alması sağlanır daha sonra kısık ateşte yumuşayıp suyu çekilene kadar pişirilir ve soğuyunca servis edilir.çekilmiş fındık,ceviz veya kaymak ilave edilebilir.Ben sadece çekilmiş ceviz ile sundum.

5 yorum:

meltemmutfakta dedi ki...

Ba-yı-lı-rım Seninkide harika olmuş:)
Bu yıl henüz hiç yapamdım.Halen kışın gelmesini kabullenmemekte direniyorumda:)
sevgilerimle,
http://www.meltemmutfakta.com

Adsız dedi ki...

ayyy en sevdıgım tatlıııı.

nurşen dedi ki...

İncimmmm,aktın yıktın benii birde üzerine ceviz dökmüşsün yaa, fevkaladenin fevkinde (anlamını bilmiyorum ama Bülent Ersoy kullandığına göre iyidir herhal) bir görüntüsü var.
Canım sevgilerimi bıraktım ama tüm tabağı aldım ben :)

armina dedi ki...

Çok severim, ben göz kararı yapıyorum. Ellerine sağlık canım görüntüsü harika.

Unknown dedi ki...

ne kadar güzel bir görüntü çok ama çok severim bol cevizli ellerine sağlık