15 Eylül 2010 Çarşamba

Kara Erik Suyu


Herkese tekrar merhabalar blog dostlarım izleyenlerim.Öncelikle bu haftanında bayram haftası olduğunu kabul edip çok da geç kalmadan sağlıklı,huzur dolu nice nice bayramlarda hep beraber olmak dileğiyle geçmiş bayramınız mübarek olsun..
Döndüm dedim dönemez oldum:)malum çok sıcak bir yaz ve bir de üstüne mübarek ramazan
ayını yaşamakta çok çok zorlandım arkadaşlar,rutin kullandığım ilaçlarımı ramazanda saat ters döndüğü için aksattım:))hafif Hipoglisemik belirtiler oluştu, kendimle uğraşmaktan blogumla ilgilenemedim:)ara ara da olsa sayfalarınıza gelmeye çalıştım :)şimdi çok şükür iyiyim arayı kapatırız inşallah.
Gezmeler bitti dedim bayramda gene kastamonuya gittik:)kız kardeşim dışında geniş ailemiz oradaydı,bayramlar ailenin yanında daha da anlam kazanıyor:)havanın da güzel olması ile
bir defa daha dinlenme fırsatı doğdu.işte böyleydi arkadaşlarım:)darısı kurban bayramına inşallah sağlıkla hep beraber.
Bu yıl kara erikler çoktu köyümüzde sık oldukları için üzüm tanesi kadar küçüktüler:)fakat
lezzetleri mükemmeldi bol bol doğal meyve suyu içtik.Göz kararı olmasın diye sizin için ölçtüm
biçtim :)bizim damak tadımıza göre işte reçetesi.
Malzemeler:
1/2 kgkara erik
7-8su bardağı su
1 su bardağı toz şeker
1 limon suyu
Hazırlanması:
Erikleri yıkadıktan sonra uygun tencere alın, üzerine suyu ve şekeri ilave edin.Erikler iyice pişip
çatladıktan sonra limon suyunu ilave edin .Yaklaşık beş dakika daha kaynatıp ateşten alın.Soğuduğu zaman tel süzgeçten süzün.Hazırlayacak olanlara kolay gelsin..

26 yorum:

kalpkurabiye dedi ki...

ablacımm bende geçmiş bayramını kutlarım seninn o tatlı yanaklarından öperim:))
bizim köyde de her tarlanın başında üçer beşer var bu ağçlardan:)) bol bol toplarız yeriz suyunu içeriz:))
ellerin dert görmesin ablacım:)
birde bayramın ikinci günü biz gitmedik denize galiba karışıklık oldu:))
öpüyorum senii:))

İnci Yemek dedi ki...

Denizim senin fotoları görünce ben öyle sandım tatlım:)ben de seni çok öpüyorum..

Unknown dedi ki...

Canımmm hoşgeldin çokkk özlettin kendini.Tatilinin güzel geçmesi çok
iyi tabii:))O güzelim erik suyu mis
ler gibidir ellerine sağlık kocaman
öpüyorum.

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

İncim hoşgeldin geçmiş bayramın kutlu olsun çok ta geçmiş olsun. Özletme artık kendini yeni temanda çok güzel yakışmış ferah olmuş ben çok beğendim. Ellerine sağlık kara erik suyu buradan nefis görünüyor var mı evde yapılan gibisi çok öpüyorum sevgiler bizden...

Narince dedi ki...

O küçük erikler bizim köydedi ağaçlarımızda ne çok olurdu. Küçüklüğüne bakıp aldanmamalı, tadını her yerde bulamazsın. Bizim ağaçlar kurumuş hep, nasıl üzüldüm.

Ebem pestil yapardı kazanlarla kaynatıp, o olmayınca kimse bakmadı.

Geçmiş bayramını kutlarım İnci'm. Beni affedebilecek misin bilmiyorum. Bayramda evde yoktuk, bilgisayar başına oturmadım hiç.
Umaım sağlığın şimdi daha iyidir. Ah o hipoglisemik şikayetleri bilmez miyim? Bende hep var. Dikkat et kendine, daha sık görüşelim olur mu?
öpüyorum, hasretle...

Saglıklımutfak dedi ki...

Canım hoş geldin. Çok geçmiş olsun . Şimdi iyisindir umarım. Özlemiştik seni. Erik suyu ise şifa kaynıyor eline sağlık.

Tümay Öztürk dedi ki...

İnci ablacım ewet ya döndüm dedin dönemedin:) Ama çok sevindim artık geldiğine:) Bu erik suyunu bu sene annemde benim için sık sık yapıyor:) Çok severiz bizde. Ellerine sağlık...

İnci Yemek dedi ki...

Deryacım bende çok özledim sizlerle yazışmayı canım:)çok öpüyorum..

İnci Yemek dedi ki...

Minecim bende özledim canımın içi:)
telafi edeceğim inşallah arayı kapatırız:)temayı oğlum bana sormadan seçmiş yazılarla renkler karışıyor canım bana öyle geldi:)
beğenmene sevindim canım ama değiştirebiliriz:)çok öpüyorum minem..

İnci Yemek dedi ki...

Narincem ne demek bağışla,sanal bile olsa bizler hele kadınlar birbirimizin halinden elbetteki iyi anlıyoruz canımın içi:))
eriklere gelince annem çok geç hazırladı pestil kısmını:)ne çok erik oldu bu yıl görmeliydin:)
sık görüşmek dileğiyle canım:)
çok öpüyorum..

İnci Yemek dedi ki...

Hilalim bende özledim canım seni:)
Dubaiden güzel haberlerini bekliyorum:)çok öptüm canım..

İnci Yemek dedi ki...

Tümayım evet senin de doğal meyve suyu içmen gerekiyor:)ah anneler.
çok öpüyorum canım en kısa sürede görüşmek üzere..

YELDA dedi ki...

Yaz için harika serinletici bir içecek ve enerji verici çünkü oğluma bir biberon içirdikten sonra tutabilene aşk olsun demiştim :)

Işıl dedi ki...

ELLERİNE SAGLIK DIKKAT ET KENDINE

Unknown dedi ki...

İncicim geçmiş olsun özledik seni hoşgeldin şeker arkadaşım

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Seninde geçmiş bayramın mübarek olsun cnm. çok güzel bir bayram geçirmişsin anlattıkların anlaşılıyor. Dediğin gibi bayrak akrabalarla eş dostla güzel. ALLAH tekrarını nasip etsin. Vee afiyet olsun evde yapılmış mevye suyu gibisi yoktur. şifa olsun. sevgiler...

Fatoş Öztürk dedi ki...

Ellerine sağlık en sevdiğim erik.Suyu marmelatı harika olur.Sevgiler...

İnci Yemek dedi ki...

Sevgili yelda hoş geldiniz:)
güzel yorumun için çok teşekkür ederim.İyi günlerde görüşmek üzere..

İnci Yemek dedi ki...

Işılcım dileklerine çok teşekkürler canım:)çok öpüyorum..

İnci Yemek dedi ki...

Gülercim:)ben de çok çok özledim sizleri en kısa sürede görüşmek dileğiyle çok öpüyorum..

İnci Yemek dedi ki...

Fatoşcuğum gerçekten suyu ve mermalat muhteşem oluyor:)çok öpüyorum canım..

İnci Yemek dedi ki...

Arzucum sağlıkla hep beraber nice bayramlara kavuşalım canımın içi:)
çok öpüyorum..

yeşim dedi ki...

geçmiş bayramın kutlu olsun canım.daha nice bayramlara inşallah...aldım ben sürahiyi yerine kucak dolusu sevgiler bırakıyorummm.

anneanneninemekleri dedi ki...

Çok sevdiğim bir lezzet.Ellerinize sağlık.

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

incimmm ,canımmmm, herbişeyimmmmm:))))) bi özledim ,bi özledim anlatamam valla:))))bende geçmiş bayramınızı tüm kalbimle kutlarım,çok geçmişler olsun ayrıca,tekrarlamaz umarım...erik suyu da soğuk soğuk kana kana içmelik olmuş:) ellerine kollarına sağlık canımmmmm,kocaman öpüyorummmmm

Sevil Şahin dedi ki...

oh şükür ablacım tarif yayınladım geldim gittim tarif yok :)
canım ablam ellerine sağlık afiyet bal olsun
kocaman öperim