28 Eylül 2010 Salı

Rende Patatesli Sosis


Selamlar sevgiler arkadaşlar izleyenlerim.Bu tarifim eskilerden sayılır, emel başdoğan tarifi
aslında video ile anlatılması daha uygun olurdu ben yazarak anlatmaya çalışacağım:)
Hazırlanması zahmetli olsada lezzeti bir o kadar güzel bu tarifin:)mutlaka denemelisiniz
tavsiye ederim fakat öncelikle benim verdiğim ölçülerde hazırlayıp daha sonra kalabalık misafirler için deneyin diye tavsiyede bulunurum:)
Ve bu tarifimi Kahvaltı Etkinliği için Fatoş hanıma gönderiyorum .Kendisine nazik daveti için çok teşekkür eder kolaylıklar dilerim.
Malzemeler:
1 tane orta boy patates
2 tane kokteyl sosis
biraz maydanoz
Hazırlanması:
Patatesi soyup rendeleyin ve yıkayın.
süzgeçe alın ,ikiye küme olacak şekilde ayırın.
Bir kümeyi sıkarak kuru bez üzerine alın.Aşağıda resimlediğim şekilde maydanoz ve sosisini yerleştirin.
Bezin üzerindeki hazırlamış patatesi bezin bir ucunu kaldırarak bir tur çevirerek sıkıca rulo yapmaya çalışın hiç acele etmeyin ,turları sık ve sıkıca sarın dağılmadan toparlandığını göreceksiniz .İyice toparlanmış sıkışmış rulonuzu bezin daha da kuru tarafında tekrar tekrar sararak bezi açmadan şeker paketi sararak sıkıştırın.Bezin kuru olması püf noktasıdır bir kaç bez değiştirsenizde mutlaka kuru bez olmalı patatesin suyunu alması için.
Patatesli sosisiniz hazırdır kararmamaı için hemen kızarması gerekiyor.
streç film de bekletmeyi ben buldum:))diğerlerini hazırlayıncaya kadar ve hepsi beraber kızarması için streç filme sarın. önceden de hazırlayıp epey uzun saatler böyle bekletebilirsiniz.
Çok hazırlayacağınız zaman sakın patatesleri topluca rendeleyip bekletmeyin:)
birer birer rendeleyin hazırlayın. Bu sebeple size küçük ölçüyü veriyorum..
Hazır olan ruloları bol kızgın yağda kızartın.Afiyet olsun..
Not:
Rendeniz çok kalın olmasın benimki çok ince tarafı ile rendelendi orta kalınlıkdaki rende ideal olanı.
yeni rendem de kalın tarafı ile toparlayamadım bilginize..








23 yorum:

Unknown dedi ki...

Canımmmm süper bir fikir ellerine sağlık.Benim oğlanlar kesin bayılır
kocaman öpüyorum.

Tümay Öztürk dedi ki...

Ne kadar güzel olmuş! Hiç yememiştim daha önce ama hem patates var hem sosis. Çok lezzetli olduğu belli. Ellerine sağlık İnci ablacım:) Bu arada inşallah en kısa sürede görüşebiliriz çoook özledim...

İnci Yemek dedi ki...

Deryacım çocuklar çok seviyor hazırlaması biraz vakit alıyor üçer beşer yemek istiyorlar ama malesef sınırlı sayıda hazırlayabiliyorum:))çok öptüm canım..

İnci Yemek dedi ki...

Tümaycım patates ve sosis bu kadar yakışır birbirine:)çok lezzetli oluyor canım.Ben de özledim seni en kısa sürede görüşmek üzere tatlım.çok öpüyorum..

Narince dedi ki...

Eski tarifler pek kıymetli oluyor zaten. Benim cücükler de bayılır, çoook oldu eve sosis sokmayalı. Bi sürpriz yapsam mı?

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Sevgili İnci,
Çok güzel ve değişik bir tarif paylaşmışsın.
Daha önce hiç görmediğim ve çok şık bir tarif.
Dediğin gibi biraz zahmetli ama mutlaka denemek isterim.
Ellerine sağlık.

fuat gencal dedi ki...

Çok leziz, çok güzel ve iştah açıcı görünüyor. Ellerinize, emeğinize sağlık.

Saygılar

sarımutfak-hande dedi ki...

harika görünüyor değişik bir fikir
ellerine sağlık incicim

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Ellerine sağlık canım nefis görünüyor...

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Süper bir fikir... Ama zahmetine değer, ellerinize sağlık, sevgiler...

Işıl dedi ki...

HAZIRLAMASI ZOR

Fatoş Öztürk dedi ki...

Teşekkür ederim canım ellerine sağlık tarifini aldım.Yakında yayında olur.Sevgiler...

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

İnciciğim ellerine sağlık zahmetli ama nefis olmuş harika sevgiler bizden...

kalpkurabiye dedi ki...

ablacımm recep çok seviyor patatesi de sosisi de pazar kahvaltısına yapacağım ona:)
ellerin dert görmesin ablacımm:))

çeşnici Handan dedi ki...

Harika birşey bu daha önce hiç görmedim. Ellerine sağlık çok güzel olmuş mutlaka deneyeceğim.

Bengü dedi ki...

İnci ablacığım, çok orjinal bir tarif bu :) Bayıldım. Ellerine sağlık. En kısa sürede deneyeceğim. Sevgiler

MUTFAKISTAN dedi ki...

CANIM SAHANE OLMUS
ELLERINE SAGLIK COK DEGISIK
SEVGILER

YeMeK vAkTi dedi ki...

Nefis görünüyor ellerinize sağlık.Gerçekten harika bir fikir:)

Yeşim dedi ki...

ne kadar hoş bir tarif böyle çocuklar bayılır buna ,ellerinize sağlık

İnci Yemek dedi ki...

Blogcanlarım:)beğenmiş olmanızdan çok mutlu oldum.en kısa zaman da hepinizin sayfasına ziyarete geleceğim:)çok teşekkür ederim nazik yorumlarınıza.kocaman sevgilerimle..

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Canım nasıl güzel olmuş. Süper bir tarif bu...
Kesinlikle bu zahmee değer
Ellerine sağlık canım
sevgiler

kubraalagoz dedi ki...

hakikaten süper görünüyor bayıldım en kısa zamanda denemek istiyorum.ellerinize sağlık

Zencefil ve Tarçın dedi ki...

ellerine sağlık, değişik bir tarifmiş deneyeceğim...