29 Eylül 2010 Çarşamba

Zeytinyağlı Bamya


Korkunun ecele faydası yokmuş neye faydası varmış:)hepinize merhabalar arkadaşlar izleyenlerim.
Diş hekimine korktuğum için evet ,arızalar başlayıncaya kadar gitmedim:)) korkunun ecele faydası yok dedim hemen randevu alıp sıkıntılı ve çok ağrılı sürecim başladı:)



Bunca yıl beraberdik canım dişlerimle:)çok da iyi bakamamışım anlaşılan bu sebeple dişlerime kötü hiç bir şey söylemeye hakkım yok:))diye düşünüyorum.



Uzun zamandır devlet hastanesine gitmemiştim diş konusun da ,özel hastane veya üniversite hastaneleri kadar temiz ve bakımlıydı ,bir hastanın muayenesi bitince süratle temizlenip dezenfekte ediliyor, diğer hasta kabul ediliyor hayretler içindeydim doğrusu:)



Artık her yerde gördüğümüz temizlik şirketlerinin önemi de var elbette.



Personel yeni nesil:)yeni nesil dedim ,zira eskileri arıyorum nedense alışamadım lise mezunu iş

disiplinini bilmeyen gençlere,aslına bakarsanız çocuklar okullarda fazla disiplin altında değiller öyle bizi zamanımız gibi :)bilmiyorlar nasıl bir şey, aynı lakayt içinde şimdide çalışıyorlar inşallah ileride öğrenecekler her şeyi:)
Diş hekimleri dersek en azından benim doktorum Çiğdem Dokuel mükemmeldi :) benim her türlü nazıma sabırla katlandı :)işini mükemmel yapıyor ve en önemlisi insanları seviyor nereden mi anladım öğlen paydosu yapmıyor bu doktorumuz sadece bünyesine yeterince gıda alıp çalışıyor:)böyle doktorlar da hala var bakarmısınız , neredemi işte burada..


Doktoruma neredeyse hiç bir hastanede göremeyeceğim ilgisinden ,sabrından ötürü teşekkürü bir borç bilirim.Günün birinde bakarsınız okur bu satırları:))


Bamya bizim hanede seviliyor diyebiliriz üç kişi seviyoruz oğlan alternatiflerle doyacak başka yolu yok:)her ferdin gönlüne göre olmuyor ki sofra ortak sevilen yiyecekler çok da sayılmaz.

Siz de bamya seviyorsanız mevsimi geçmeden elinizi çabuk tutmalısınız:) bir de benim tarifimle deneyin bakalım beğenecekmisiniz:)

Malzemeler:

1/2 kg bamya

1 orta boy kuru soğan

1 orta boy rendeleniş domates

1 tatlı kaşığı domates salçası

1 limon suyu

3-4 yemek kaşığı zeytinyağ

yeterince tuz

2 su bardağı su

Hazırlanması:

Öncelikle bamyaları ayıklayın.Ayıklama işleminde başlarının tamamını kesmemeye özen gösterin koni biçiminde yuvarlayarak kesmeye gayret edin.Yıkayıp süzülmeye bırakın.

Uygun bir tencereye yağı koyup üzerine yemeklik doğradığınız soğanı ilave edip sararıncaya kadar kavurun, daha sonra domatesleri ilave edin kavurmaya devam edin.

Salçasını(biber salçası isteniyorsa olabilir)ve suyunu ilave edip kısık ateşte neredeyse soğanlar pişene kadar kaynatılır.Kontrol edilip soğanlar yumşamışsa bamyalar ilave edilir limon suyu bekletilmeden ilave edilmeli.(Suyunun uzamasını önlemiş olursunuz)

Pişip pişmediğini kontrol ederek öğrenirsiniz.Bamya yemeğinin suyu fazla olsun isterseniz bir su bardağı kaynar su sonradan ilave edebilirsiniz.

hazırlayacak olanlara kolay gelsin..




16 yorum:

Unknown dedi ki...

Canım eskiden dişçiye gitmek benim
de korkulu rüyamdı.Ama şimdi tekno
loji o kadar ilerlediki tabii diş hekimimizin elide hafifse bence çe
kinmeye gerek yok.Geçmiş olsun sana
bamya süper ellerine sağlık çok öpü
yorum.

İnci Yemek dedi ki...

Deryacım dişçiye uğramayalı teknolojiden de haberim yokmuş:)
muhteşem alet edavatlarla donatılmış hastane, yazdığın gibi hekimde iyi olunca korkacak bir şey yokmuş aslında:)
bamyayı beğendiğine sevindim canım.
çok öpüyorum..

Tümay Öztürk dedi ki...

Bu sene daha bamya yemedim:( Eşim sayesinde alışmıştım. Bak yine gördüm bamya:( Hemen yapacağım. Bamyayı çok sevdim. Ellerine sağlık.

İnci Yemek dedi ki...

Tümayım mevsimi geçmeden durumunda malum ,vitamin şifa vardır tatlım
yemelisin ilaç yerine:)
suyunu az katıp tanelerini yemeyi dene bence, çok öpüyorum canım..

Bayram Kombesi dedi ki...

Ilk kez ziyaret ediyorum blogunuzu.Coook gecmis olsun disler icin.
Bamye harika bir lezzet. Bol eksilisine bayiliriz biz.
guzel paylasimlarda bulusmak dilegiyle. sevgiler

Işıl dedi ki...

bayılırım ekşili ekşili..hımmm

fuat gencal dedi ki...

Öncelikle çok geçmiş olsun. Bamya, çok leziz ve iştah açıcı görünüyor. Ellerinize sağlık.

Saygılar.

YeMeK vAkTi dedi ki...

Geçmiş olsunnn...

Bayılırım bamyaya ee nasıl olsa buranın(Tuzlanın) da bamyası meşhur ellerine sağlık

İnci Yemek dedi ki...

Bayramkombesi hoşgeldiniz sayfama:)
çok teşekkür ederim dilekleriniz için:)
İyi ve güzel günlerde görüşmek üzere.sıcacık sevgilerimi gönderiyorum..

İnci Yemek dedi ki...

Işılcım bamya sevilmez mi değil mi canım,şöyle bol limonlu:)çok öpüyorum canım..

İnci Yemek dedi ki...

Fuat bey dilekleriniz için çok teşekkür ederim:)sevgiler,saygılar..

İnci Yemek dedi ki...

Aylincim dileklerin için çok teşekkür ederim canım:)evet tuzlanın bamyası lezizdir:)çok öptüm canım..

anneanneninemekleri dedi ki...

ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYOR BENDE ÇOK SEVERİM,ELLERİNE SAĞLIK.

çeşnici Handan dedi ki...

Bayılırım bamyaya nefis görünüyor ellerine sağlık.

Narince dedi ki...

Ayy dişe mi gidiyorsun? Canım geçmiş olsun, benim de gömülü bir yirmi yaş dişim var alınacak, kaçıyorum kaç aydır.

mintinin dünyası dedi ki...

çok severim inci ellerine sağlık canım.sevgiler...