29 Haziran 2011 Çarşamba

ÇİKOLATA SALÇALI KUP



Herkese sevgilerimi gönderiyorum blog arkadaşlarım ve değerli misafirlerim.Hayat devam ediyor fakat bu aralar üzülmeye yer arıyorum adeta:))pirinç unlu kurabiye'yi uzun zamandır
hazırlamak istiyordum,bu tarifi sahibinden,yaratıcısından hazırlamak istedim , ama blog arkadaşım malzemeler listesine un yazmayı unutmuş veya farketmemiş):ben farkettim fakat böyle olacağını düşündüm,sonuç tepsiye dümdüz yayılan kurabiyeler )): verdiğim emek ve masrafı saymıyorum bile.
Bir de üstüne ev halkından sen nasıl yemekçisin,bu arızayı biliyor olman gerekirdi lafları:)))) Savunmam şöyle; elbetteki araştırmam gerekirdi fakat ilk adresdeki reçete böyleydi:))
demek ki insanlar inanıyor verilen reçeteye ,kendim dahil bu konuya çok dikkat etmeliyiz
Yemek Blog yazarı arkadaşlarım:)))aslında buraya yazdığım her reçeteye  imtina ediyorum bir eksik olmaması için.Denenmiş , ailem tarafından onaylanmış tarifler yayımlamaya çalışıyorum:))
Neyse olan oldu:)) lezzeti enfes di her zaman olduğu gibi atmadım elbette:))rondodan geçirip un haline getirdim,sevgili YEŞİM'in bu tarifini denemek istiyordum burada kullandım.
sizinde böyle kurabiyeniz olursa :)))bu tatlıdan hazırlayabilirsiniz ,güzel bir sütlü tatlı oldu beğendik tavsiye ederim.Ben kaseleri çok doldurmuşum beş kup çıktı sanıyorum sekiz kup olabilirdi:))

Malzemeler:

1 lt süt
2 kahve fincanı toz şeker(silme kullandım)
2 kahve fincanı un(silme kullandım)
2 diş damla sakızı(ben 1 paket vanilya kullandım)
25 gr tereyağ

Ara Kat İçin:
Un haline getirilmiş kakaolu bisküvi.

Çikolata Salçası:

1 su bardağı süt
1 su bardağı su
1,5 ince bel çay bardağı şeker(1 çay bardağı kullandım)
25 gr kakao
2 tatlı kaşığı dolusu mısır nişastası

Hazırlanması:

Öncelikle çikolata salçasındaki bütün malzemelerini bir tencerede karıştırıp pişirdim.Ateşten aldıktan sonra 1-2 dak mikserle çırptım ılınmaya bıraktım.

Diğer tarafda başka bir tencereye 2 fincan silme un,2 fincan şekerin üzerine azar azar sütü ilave ederken bir taraftan tel ile karıştırın ki topak olmasın diye ,homojen bir karışım olunca artık ocak üzerinde pişmeye bırakabilirsiniz. Devamlı karıştırarak pişirin,üzeri göz göz olunca ateşten alın içine yaklaşık bir yemek kaşığı(25 gr)yağ ve vanilyayı ilave edin.
(damla sakızı kullanacaksanız önce havanda dövüp un haline getirin süt,un ,şeker karışımını ateşe koymadan önce ilave edin)
Mikserle beş dakika kadar çırpın.Kupların yarısına kadar paylaştırın ,üzerine un haline getirilmis bisküviyi bir santim yüksekliğe kadar doldurun,en üste ılınmaya bıraktığınız çikolata salçasını serip buzdolabında soğumaya bırakın.Soğuk servis edin...

NOT:

Çikolata salçasını şiddetle öneririm enfes oldu.Ben yağı azaltılmış süt kullandığım için,ölçüdeki su yerine de süt kullandım.
Vanilyalı muhallebisinin kıvamı soğuyunca biraz katı oldu bana göre un miktarını yarım ölçü azaltmayı düşünüyorum bir daha ki hazırladığımda...
Sevgi ile kalın...


7 yorum:

PAPATYA PRENSES dedi ki...

oluyor bazen böyle aksilikler.olsun ne güzel tatlı olmuş:)

abla şuna salça yerine sos desek olmaz mı? bi tuhaf geliyor bana çikolata ve salca kelimesi aynı cümle içinde:)

ellerine sağlıkkk...

Unknown dedi ki...

Mutfakta olabiliyor bazen böyle durumlar :)
Geçmiş olsun canım...
Ama sen işi çok iyi kurtarmışsın :)
Benim de ilk evlendiğim zamanlar böyle bir anım olmuştu, kurabiyeler tepsiye yayılınca oturup ağlamıştım :)
Neyse ki artık o kadar çocuk değilim :)
Bu yöntem de güzel olmuş,ellerine sağlık..
Sevgilerimle..

lezzettabağı dedi ki...

Sevgili İnci ne güzel düşünüp değerlendirmişsin vallahi. yaz günleri bu tarz soğuk ikramlar hem göze hem mideye hoş oluyor. bazen benimde kurabiyelerin böyle yayılır bende genelde tart tabanında kullanırdım ama bu da çok iyi bir fikir not aldım sağol canım.. sevgiler..

~Hülya~ dedi ki...

Canım malesef bazen benimde başıma geliyor böyle hatalı tarifler. Bende birkaç kez emin olmadan yapıp hüsrana uğradım :)) Ama güzel çevirmişsin tebrikler :)) Ellerine sağlık

Banu dedi ki...

Canım merhaba:)) Muhallebi nefis görünüyor ellerine sağlık buz gibi dondurma niyetine harika gider bu sıcaklarda afiyet şeker olsun püf noktalarını da aldım. sevgileimle öptüm...

Narince dedi ki...

Canım İnci'm önce başın sağolsun demeliyim. Umarım zaman ilaç oluyordur acına.

Tatlı harika, ben de kedidili ile yaptım böyle, kaşık kaşık, soğuk soğuk tam yaz için! Ellerine sağlık olsun...

İnci Yemek dedi ki...

Sevgili prenses,tatlının tamamen orjinal adını kullandım:))

Umut sepeti çok güzel lezzetler hazırladığını biliyorum canım:))
utlaka benden iyi durum kurtarıyorsundur:))

Şükrancım aklın yolu birmiş:)bir kısmınıda çiz kek için kullanmayı düşünüyorum:)

Hülyacım artık emin olmadığım sitelerden tarif alırken bir daha düşüneceğim):

Banucum,gerçekten güzel bir tatlı yaz günleri için soğuk soğuk:))
önerilerimi yazdım,beğenmezsen orjinal tarifide deneyebilirsin:)

Neclacım haklısın sabredene zaman herşeyin ilacı aslında.
Kedi dili de çok güzel fikir:)ben de denemeliyim:)))
Arkadaşlar geldiğiniz için çok teşekkür ederim :)hepinizi en kocamanından öpüyorum...