25 Haziran 2012 Pazartesi

PATLICAN KÖFTELİ ALİ PAŞA PİLAVI


Tüm  değerli izleyenlerimi ,sevgi ile selamlıyorum.İniş ve çıkışları ile hayat bu olsa gerek.
Hayatı tam rotasında yönetmek oldukça zor,bazen herşey tam yolunda derken bir bakarsınız
sular tersine akmaya başlamış yine):böyle günlerin tam ortasında hissediyorum şu günlerde kendimi.Elbette,ben bu filmi daha önce seyretmiştim  diye  daha tedbirliyim fakat
sıcakların etkisini de yabana atmamak gerek:))çok şükür ki omzunda ağlayacak
canlarım iyi ki varlar:))inşallah , herşey çok daha güzel olacak..
Maggi' nin pilav festivalinde arkadaşlarımı desteklemek amacı ile hazırladım 
patlıcan köfteli pilavımı.Patlıcan köftesi tarifine buradan esinlendim.Reçete  benim elimde  biraz değişikliğe uğradı :)fakat enfes bir lezzet oldu, kesinlikle denemenizi öneririm.
Pilav  festivaline tarifimi gönderirken,patlıcan köftesinin içindeki soğan rendesini
Pilavının içindeki bulyonu yazmayı atlamışım,bağışlayın lütfen :))blogumda çok ayrıntılı anlattığımdan olsa gerek,kısa anlatmak bana göre değilmiş:))
Şimdi tüm eksikleri giderilmiş reçetem,  buyrunuz nasıl hazırlamışım.
Görüşmek üzere sevgiyle ve mutu kalın...
Malzemeler:

pilav için:
1 su bardağı baldo pirinç
1 yemek kaşığı tereyağ
2 yemek kaşığı zeytinyağ
1 küp maggi fırında kızarmış tavuk bulyon
1,5 su bardağı sıcak su
yeterince tuz

Patlıcan köftesi için:
2 tane irice patlıcan(750 gr  kadar)
1 tane yumurta
1 orta boy kuru soğan rendesi
1/2 demet maydanoz
1/2 çay kaşığı karabiber
2 çay kaşığı tuz
1 çay bardağı rendelenmiş kaşar peyniri
2 çay bardağı un(ince bel olandan)

köfteleri bulamak için:
1 su bardağı galeta unu
kızartmak için;1 su bardağı sıvıyağ

Hazırlanması:
Öncelikle pirinçleri el dayanabilecek ısıda sıcak su ve 1 yemek kaşığı dolusu tuz ile 1 saat boyunca ıslatalım.Süre sonunda yıkayıp süzgeçte süzülmeye bırakalım.Bir tencereye yağları alıp eritelim ve pirinçleri ilave edelim.Pirinçler yağı çekip tekrar salıncaya kadar kavuralım.Sonra sıcak suyun içine bulyonu  ilave edip eritelim ve kavrulmuş pirinçlerin üzerine ilave edelim.
Önce harlı ateşte 1-2 dakika kaynatalım daha sonra orta ateşte pirinçler uzayıncaya  ve suyunu çekinceye kadar pişirelim .Üzerine kağıt havlu kapatıp  demlenmeye bırakalım.

Patlıcan köftesi için:patlıcanları közleyip kabuklarını soyduktan sonra ince ince doğrayıp bir tasa alın üzerine rendelenmiş ve suyu sıkılmış kuru soğan,daha sonra sırası ile tüm malzemeleri ekleyin kaşık ile karıştırın,(kıvamı çok yumşak ise 1-2 yemek kaşığı galeta unu ile kıvam aldırabilirsiniz )biraz dinlenmesi için buzdolabına kaldırın.
Sonra kaşık ile ceviz büyüklüğündeki  köfte malzemesinden ıslak avuçlarınız içinde şekil verin ve galata ununa bırakın,galeta ununun içinden alınca , istediğiniz şekle getirmeniz biraz daha kolaylaşacak,köftelerin son şekini verdikten sonra kızdırılmış bol sıvıyağda kızartın.
üzerine domates sos dökerek servis edin...
NOT:
Patlıcan köftesinde tüm malzemeleri karıştırdıktan sonra  kıvamını çok sulu buluyorsanız buzdolabına kaldırmadan önce 1-2 yemek kaşığı galeta unu ilave edebilirsiniz.Keza buzdolabından çıktıktan sonra da olabilir elbette.O zaman  5-10 dakika dinlendirin ki galeta ununun şişmesini sağlayın..

Domates Sos İçin:
2-3 domates
2 yemek kaşığı sıvıyağ
1 çay kaşığı tuz

Hazırlanması:
Domateslerin kabuklarını soyduktan sonra küp,küp doğrayın üzerine sıvıyağ ve tuz ilave edip
domatesin  saldığı su hafif koyulaşıncaya kadar orta ateşte yaklaşık 15-20 dakika kaynatın ve ateşten alın.Tercihan ılık veya soğuk olarak patlıcan köftelerinin üzerine dökerek servis edin..
Hazırlayacak Olanlara Şimdiden Kolay Gelsin...

10 yorum:

Swotpisces dedi ki...

valla iştah kabartıcı, beğenilmeyecek gibi değil... :)

İnci Yemek dedi ki...

Çok teşekkür ederim canım swotpisces:))denemelisiniz harika bir lezzet oluyor...

Canan Demirbağ dedi ki...

offf düper gözüküyor tam ziyafet sofralık olmuş.Ellerinize sağlık..

İnci Yemek dedi ki...

Canancığım çok teşekkür ederim canım:)

Narince dedi ki...

İnci'mciğim neyin var tatlım. Üzüldüm ben. Bir omuz da burada var bilesin. Yapabileceğim bir şeyler olsa keşke.Pilav ve köfte nefis görünüyor. Ellerine sağlık.

Çok öpüyorum, bütün iyi enerjimi yolluyorum uzaklardan.

İnci Yemek dedi ki...

Narincem iyi ki varsınız can dostum:)iyi enerjilerini göndermeye devam et tatlım:)öperim seni...

Unknown dedi ki...

İnci ablacım nefisss bir pilav bu!!! Yani şu an çok samimi söyliyorum gerçekten önümde olsa yerdim!!! patlıcan ve pirinç en sevdiğim ikili:) Ellerine sağlık:)

Unknown dedi ki...

İnci ablacım nefisss bir pilav bu!!! Yani şu an çok samimi söyliyorum gerçekten önümde olsa yerdim!!! patlıcan ve pirinç en sevdiğim ikili:) Ellerine sağlık:)

Tarifkolik/Öznur dedi ki...

Şahane görünüyor canım ellerine sağlık sevgiler..

lezzettabağı dedi ki...

Sevgili İnci bu köfteyi bu akşam denemeye çalışacağım zira dün akşam iftara aldığım misiafirlerime hünkar beğendi yapmıştım hepsinden arttı dolayısıyla elimde hali hazırda hünkar beğendim var kapaklı kutu ile buzdolabında kıvamı da sertleşmiştir bakalım deneyip pilavımızın yanında farklı bir sunum olarak sofraya getirelim eline sağlık hayırlı bereketli ramazanlar olsun hepimize..sevgiyle kal..