31 Ekim 2012 Çarşamba

SOĞANLI YAHNİ

Tüm takipcilerime sevgilerimi selamlarımı gönderiyorum. Uzun bayram rehavetinden hala çıkamadım desem hiç yalan olmaz:))okullar açılıp yeni dönem başlayınca arada ki uzun tatilleri sevmiyorum aslında:)bütün dengeler bozuluyor.Biliyorum çalışanlar  ve özellikle öğrenciler pek severler ara tatilleri,neyse bir kaç güne normale dönerim umarım. Tekrar  geçmiş bayramınızı kutlarım efenim:)Ne kadar güzel bir dinimiz  var, Bütün hanelerdeki tencerelerde et kaynıyor
çok duygulanıyorum bu anlarda, Allah kurban kesen herkesin kurbanını kabul etsin.Şimdi herkesin  mutfagında  etleri varken, benim  Efendi babamdan öğrendiğim reçetemi  denemenizi tavsiye ederim:)buyrun nasıl hazırlamışım.
Görüşmek üzere sağlıklı ve sevgi ile kalın...

Malzemeler:
1 kg but dana eti
10-15 tane   küçük boy kuru soğan  veya arpacık soğanı
1-2 tane sivri biber
karabiber,tuz

Hazırlanması:
İrice doğranmış  etleri yıkayıp süzün, büyükçe bir tencereye alın.Etlerin üzerini geçecek kadar su ve 1-2 yemek kaşığı sıvıyağ ilave edip  pişmeye bırakın.(Üzerine ilave edeceğiniz su miktarının çok da önemi yok zira etiniz pişmemiş ise sıcak su ilave edeceksiniz)Etler yarı piştiği zaman  kabukları soyulmuş  soğanları ve çekirdeklerinden temizlenmiş  irice doğranmış biberleri ilave edin.çok kısık ateşte  etler ve soğanlar iyice yumşayıncaya kadar pişirin.Ateşten almadan önce tuz ile tatlandırın ve ateşten alın.Sıcak servis edin.
Afiyet Olsun...
NOT:
Yemeğin suyu , tenceredeki etin yarısı kadar olmalı.Ayrıca kemikli et ile de hazırlayabilirsiniz..

3 yorum:

Unknown dedi ki...

Ellerinize saglik afiyetler olsun nefis görünüyor

Unknown dedi ki...

Mmmm etin has buradaymış:)
Geçmiş bayramın mübarek olsun canım.
rehavet hep var,sağlık olsun deyip geçiyorum:)
Yahni hakikaten enfess.
Ellerine emeğine sağlık.
Şifa olsun inşAllah.
Muhabbetle..

İnci Yemek dedi ki...

Canlarım değerli yorumlarınız için çok teşekkür ederim:)sevgi ile öpüyorum ikinizi de..