14 Kasım 2012 Çarşamba

OMLETLER

Herkese selamlar sevgiler.Uzun zamandır  bildiğim omlet çeşitlerini bir araya toplama isteğim vardı,nihayet başardım:)daha önce de yine bildiğim Kızarmış Ekmekler ile ilgili bir dosya oluşturmuştum çok ilgi gösterdiniz  bunun için teşekkür ederim.
Bizim hanede gördüğünüz omlet çeşidinin hepsini seven yok :)kişiye özel hizmet veriyorum hanede :))Üstdeki  Fotoğrafta   gördüğünüz ; Unlu  Omlet.. bana  ve misafir arkadaşlarıma özel ,galiba en sık hazırladığım  reçete:)zeytin ,peynir özellikle de  bolca sürülmüş Nutella ile tavsiye ederim:)nasıl mı hazırladım işte reçete..
 
I.  UNLU  OMLET
 
Malzemeler:
1/2 çay kaşığı tereyağ
1 tane iri yumurta
1 yemek kaşığı silme un
1/2 çay kaşığı kabarma tozu
tuz
 
Hazırlanması:
Çukur bir tas içinde,  tereyağ dışındaki tüm malzemeleri topak kalmayıncaya kadar bir çatalla çırpın.
Diğer tarafta 14 cm çapındaki tavada tereyağını eritin ve karışımı tavaya dökün.Kısık ateşte
arada bir tavayı sallayarak pişirin.Çok kızarmasın,toparlanınca spatula ile ters çevirin
1 dakika sonra servis edebilirsiniz.
 
 
 
II. PEYNİRLİ  OMLET

Malzemeler:
1/2 çay kaşığı tereyağ
2 tane çok küçük yumurta
50-100 gr beyaz peynir
maydanoz,dereotu(istenirse)
 
Hazırlanması:
Peynir tuzlu olduğu için tuz yazmadım.Yine çukur bir tas içinde peynirleri çatal ile ezin
üzerine yumurtaları kırın ve çırpın.20 cm  tavanın içinde tereyağını eritin,karışımı tavaya dökün orta hararetli ateş üzerinde  her iki tarafını kızartın...
 
 
 
III.  KAŞAR  PEYNİRLİ  OMLET
 
 
Malzemeler:
 
1/2 çay kaşığı tereyağ
2  tane iri yumurta
1-2 dilim taze kaşar peyniri
tuz
 
Hazırlanması:
20cm tavada  tereyağınızı eritin.Diğer tarafta çıptığınız yumurtaları tavaya dökün.Yumurtalar
kenarlarından hafif toparlandığı zaman ,bir ucuna kaşar peynirlerinizi dizin.Aşağıda fotoğrafını gördüğünüz gibi.Sonra spatula ile diğer yarısını  kapatın"D" şekli olsun.Omleti ters çevirip bir dakika diğer yüzünü pişirip servis edin.
Afiyet Olsun...
 

5 yorum:

Unknown dedi ki...

Canim afiyetler olsun kahvaltinin vaz gecilmezleri .

Unknown dedi ki...

denedim çok lezzetli ellerinize sağlık

*mehtap dedi ki...

miss gibi olmuşlar ,eline sağlık...

murat dedi ki...

elinize sağlık güzel gözüküyorlar.

İnci Yemek dedi ki...

Arkadaşlar yorumları görmem de bir sorun var sanırım biraz geç görüyorum bağışlayın:)çok teşekkür ederim güzel yorumlaınıza.
Melahat hanım size ayrıca teşekkür ederim çok naziksiniz:))
sevgili murat hoş geldiniz sayfama:)