26 Şubat 2015 Perşembe

ROKA VE MAYDANOZ SALATASI

Yasemin'imin sayfasında gördüm listemde bekliyordu . Reçetenin ilk sahibi de paylaşımlarını ilgi ile izlediğim @inciminci adaşıma ait "Maydanoz  Salatasın" dan bahsediyorum arkadaşlarım:)Öncelikle yaseminin sayfasından maydanozun faydalarını özetlemek istiyorum ;7-8 dal maydanoz günlük -C- vitamini ihtiyacını karşılar, En belirgin özelliği idrar söktürücü olması . Bunun dışında, kanı temizler,bağırsak ve vücut kurtlarını temizler, iştah açar, kansızlığa ve uyku bozukluğunu tedavi eder." Maydanoz Salatası" balık sofrasına çok yakışan bir salat olsa da ,bence her saatte yenilebilen bir öğün olabilir şiddetle tavsiye ederim .Maydanoz , sarımsak , nar ekşisi olmazsa olmaz malzemeler geri kalan malzemeler tamamen sizlerin hayal gücünüze kalmış.
Ben Maydanoz ve Roka karışımı ile hazırladım . İNSTAGRAM sayfamdan paylaşmıştım.
Şu şekilde hazırladım:
1 er ,demet maydanoz ve rokayı ince ,ince kıydım karıştırma kabına döktüm . Üzerine en küçük çay bardağı ince bulguru ilave ettim (üzerine çıkacak kadar sıcak su döküp şişirmiştim) 1 tane domatesi küçük , küçük doğradım maydanoz karışımına ilave ettim . Ayrı bir yerde 4 yemek kaşığı zeytinyağ, yeterince tuz,1 limon suyu,1 yemek kaşığı nar ekşisini karıştırıp maydanoz karışımına döktüm hazırlaması bu kadar kolay enfes bir tarifti . Hazırlayacak olanlara şimdiden afiyet olsun...

Hiç yorum yok: