3 Kasım 2009 Salı

Kıymalı Pide


Hepinize seamlar,her işin başı sağlık derler ya ,işte geçen hafta sağlık problemiyle uğraşıyorduk arkadaşlar kardeşim(kayınbiraderim)böbreğinin tekini aldırmak durumunda kaldı.çok üzüldük telaşlandık hastanedeydik. çok şükür herşey yolunda gitti şimdilik çok iyi.Allah hasteneye düşürmesin Doktorları da başımızdan eksik etmesin.
Bu tarifimi herkes biliyor etli ekmek,çiğ börekvs.vs.fakat ben bu lezzeti kıymalı pide olarak biliyordum bu sebeple bu isimde yayımladım.işimi çabuklaştırmak için fırın hamuru kullandım
hamuru evde hazırlamak isterseniz 2 su bardağı ılık su 1 poşet kuru maya veya yaş maya ,tuz
ve aldığı kadar un ile hamur hazırlayabilirsiniz.
Malzemeler:
2 tane ekmek hamuru
1 tane kuru soğan
1 kase kıyma
2 tane domates rendesi
maydanoz,karabiber
tuz
Hazırlanışı:
Soğan ve domates rendelenir,maydanoz ince kıyılır ve sırasıyla bütün malzemeler kıyma ile karıştırılır.biraz su ilave edilir hamurun içine rahat sürülebilmesi için.
hamurları istediğiniz sayıda bezeye ayırabilirsiniz.Bir tanesini merdane ile inceltin çok ince olmasın,yarısına kıymalı iç döşeyip D şeklinde kapatın arkalı önlü kızartın.
kızartma istemeyenler fırça ile sıvı yağ sürerek teflon bir tavada gözleme tadında da hazırlayabilirler.yapacak olanlara şimdiden kolay gelsin.







4 yorum:

yeşim dedi ki...

çok güzel görünüyor canım eline sağlık.bizde etli ekmek diyoruz.canım istedi en kısa sürede yapayım bende...çok öptüm.sevgiler.

İnci Yemek dedi ki...

Yeşim hanım çok teşekkür ederim yorumunuza:)
sıcacık çay eşliğinde hazırlamalısınız bencede.çok öpüyorum sevgiler..

Unknown dedi ki...

nefis görünüyor şimdi canım çekti vallahi ama diyete girdim bu sefer kararlıyım

İnci Yemek dedi ki...

kendimce canım teflon tavada çok az yağ ile hazırlanmış olanından azıcık ucundan:)ye canım ya nereye kadar.kocaman sevgilerimi
gönderiyorum.