27 Kasım 2011 Pazar

TAHİNLİ KURABİYE


Selamlar sevgiler arkadaşlar.Arşivde bekleyen  ailece çok beğendiğimiz tahinli kurabiye tarifimi denemenizi öneririm:)reçeteyi  MİNE'ciğimin sayfasından aldım.Sadece kurabiyeleri  şekillendirirken büyük parçalar koparmamanızı tavsiye ederim zira  Bengü  kurabiye hamurundan cevizden küçük parçalar  kopararak hazırlamıştı o şekilde olanları ben daha çok beğenmiştim::)
Tahinli kurabiyenin hamurunu hazırlarken nasıl zor toplanan bir hamur ise,yediğimiz zaman da büyükçe bir lokma koparmışsak damağa yapışıyor:)küçük hazırlanmış kurabiyeler de  böyle bir şey söz konusu olmuyor.Hatta Bengü, hamuru ikiye bölerek bir yarısına bir kaç kaşık kakao ilave etmiş :)
kurabiyelerin yarısı kakaolu diğer yarısı sade olmuş,sunum da harika oluyor,yemesi de öyle elbette:))
Bu önemli bilgilerden sonra  işte reçete:)nasıl hazırlamışım buyrun..

Malzemeler:

1 su bardağı tahin
1 su bardağı pudra şekeri
1 çay bardağı sıvıyağ(küçük çay bardağı)
1/2 su bardağı ince çekilmiş ceviz
1 paket vanilya
2 su bardağı un

Hazırlanması:

Tahin ,sıvıyağ,pudra şekeri,ceviz ve vanilya'yı kendi içinde karıştırın.Un'u azar azar ilave edin
çok zor toparlanan bir hamur oluyor hiç endişelenmeyin,un gerekiyor ise çok dikkatli ve azar azar biraz daha ilave edebilirsiniz.Bu ölçülerin dışında ben ilave etmedim.
Hamurdan cevizden küçük  parçalar koparıp fırın kağıdı serilmiş tepsiye dizin.
Önceden ısıtılmış 175 derecedeki fırında kurabiyelerin altı kızardığı zaman fırından alın.
Soğuyuncaya kadar bekleyin ,sıcak kurabiye çabuk dağılabiliyor soğuduğu zaman
kırılganlığı gidiyor.

Afiyet Olsun..

2 yorum:

yemekdunyamm dedi ki...

her ne kadar tahinle aram olmasada bu kadar lezzetli duran bir kurabiyeye hayır diyemem :) ellerinize sağlık

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

İnciciğim beğenmenize sevindim. Yılbaşı gecesi için tekrar yapmayı düşünmüştüm afiyetler olsun sevgiler...