4 Şubat 2013 Pazartesi

TÜRK KAHVESİ NASIL HAZIRLANIR


Tüm takipçilerime,özlem dolu sevgiler selamlar.Uzun aradan sonra kahvemi aldım geldim, biraz sohbet edelim istedim :)öncelikle bu kadar uzun arada yalnız bırakmadığınız izlemede kaldığınız için binlerce teşekkür ederim:)evet efenim,ben türk kahvesi hazırlamayı rahmetli efendi babamdan öğrendim  9-10 yaşlarımdaydım  okuldan çıkar çıkmaz koşa koşa öğlen yemeğine yetişir  büyük ailem ile birlikte öğlen yemeği yerdim.Bir gün  yemek sonrası rahmetli  "hadi bir kahve hazırlada içelim" dedi.Nasıl heycanlandım  bugün gibi hatırımda :)Efendi babam, mutfak konusunda çok titizdi,genellikle  yemek sonrası kahvesini kendisi hazırlardı.O zamanlar soba var evimizde  kor halindeki közler sobadan itina ile  küreğe doldurulur sonra  doğru mangala  dökülürdü. Rahmetli çoğunlukla mangaldaki közde pişirirdi kahvesini.Heycanlanmam çok doğal değil mi:)nasıl hazırlayacağımı anlattı, eminim ki ilk kahve deneyimimde kötü bir kahve ikram etmişimdir:))
İkram ettiğim kahvenin boşlarını almayı akıl edemedim elbette:)annemin dürtüsü ile boşları toplamaya gittim, bir baktım ki tabağın kenarında eski metal para ile  2,5 lira bırakmış rahmetli:)teşvik amaçlı elbette:)))büyük adamdı gerçekten ,fakat  bugün olsa teşviş amaçlı da olsa" paranın yerine ne olabilirdi "diye düşünmeden de edemiyorum açıkçası:))Allah mafıza ,küçücük bir çocuğu
maddiyata itebilirdi,belki o günün şartlarındaki ödüllendirme şekiydi:)) belki de haftalık verdiği harçlıklarımın ikramiyesi kim bilir:)))Bugün ise ,her türk kahvesi gördüğümde Efendi babamı yad ederim,nur içinde yatsın...
Kahve bu ya...laf lafı açtı işte:))hadi sizde bir kahve hazırlayın o zaman.
1 kahve fincanı soğuk suyu cezveye boşaltın,üzerine 1 tepeleme  çay kaşığı taze kahve ve orta şekerli kahve isteniyorsa  1 çay kaşığı toz şeker(kesme şeker mümkünse kullanmayın,içinde ek maddeler olduğu için kahvenin köpüğünü ve tadını bozacaktır)ekleyip karıştırın.En kısık ateşte pişmeye bırakın, bir defa karıştırın başkada karıştırmayın.Cezvenin başından ayrılmayın.İlk tıkırdamaya başlayıp üzerinde kahve kaymağı tutunca ,çay kaşığı ile köpüklerin 1-2 çay kaşığını fincana alın.Tekrar cezveyi ateşe sürün.Yine tıkırdadığında ateşten alın kaynamasına fırsat vermeyin.
Fincanın kenarından yavaşça cezvedeki kahveyi boşaltın.Kahvenin yanında lokum ,çikolata, browni kek gibi lezetleri ikram ederken , bir bardak su bırakmayı sakın unutmayın,Ben acele fotoğraf çekeceğim için unutmuşum:)))
Görüşmek üzere mutlu haftalar dilerim...


3 yorum:

vişnap dedi ki...

İnci'mmm ellerine sağlık canımmm.Ferah kahvelerin olsun her zaman,ağız tadı ile içtiğin kahvelerine eşlik eden sevdiğin dostların yanında olsun,sevgilerimle canım İnci'mmm.

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

nasılda lezzetli olurrrr,kokusu geldi burnuma valla...
mis mis
öperim canım inci ablammmm

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Bizdede güzel kahve hazrılamak kız kardeşimin becerisidir. O da anneannemden öğrenmişti aynı dediğin gibi mangal da közde anneannem hazırlardı yada küçük bir kaminotosu vardı onda hazırlardı şimdiki gençlik ne mangalı nede kaminotoyu biliyor nescafeler starbuckslar her şeyi yapıyor ellerine sağlık İnciciğim çok öpüyorum sevgiler..