21 Nisan 2013 Pazar

ZEYTİNYAĞLI ENGİNAR DOLMASI

 Semt  pazarının  evime uzak olduğunu  hep yazarım zira benim için büyük kayıp olduğunu düşünüyorum.Genellikle havaların güzel olduğu zamanlarda, satın alacaklarım ne olursa olsun
elimde taşıma riskini de göze alarak, pazar gezmesi yapabilmek için çıktığımda olmuştur:)
Geçen hafta hava  harikaydı doğru oturduğum semt pazarına attım kendimi:)yine pazar tezgahları tablo gibi dizilmiş sebze ve meyvelerle süslenmiş,bu defa ilgi odağım Enginardan yana oldu:))
Açık konuşmak gerekirse,enginarın şifa kaynağı olduğunu bildiğimiz zamanlar sadece ilaç niyetine
soframıza gelirdi:)zamanla bu lezzete alışmış olmalıyız ki şimdi ailece çok sevdiğimiz bir sebze oluverdi:)derin dondurucuya depolama alışkanlığımı da eklersek bütün kış bu sebzeden mahrum kalmadan tüketiyoruz demektir.Enginarı çanak yaprakları üzerinde olduğu halde  ilk defa dolmasını denedim.Pazarcı Abdullah amcaya dolmalık olmak üzere içini temizlettim,aksi halde kendim çok zor temizlerdim:)Limon suyunun içinde eve getirdim.Bu arada  abdullah amca ile sohbet devam etti elbette"izmirli olmalısın,bu yemeği bir tek onlar hazırlar dedi"hayır izmirli  değilim ama tarif alacağım çok arkadaşım var" dedim:))daha önce Lezzetlisomunlar'da fotoğraflarla  ayrıntılı reçeteyi
görmüştüm.Teknik olarak neler yapacağımı öğrendim yine bildiğim  dolma içi hazırlayarak Enginar
dolmamı hazırladım ,sonuç mükemmel oldu.Eğer Enginar severseniz şiddetle tavsiye edeceğim bir lezzet oluyor bilmelisiniz.Bugün lafı çok uzattık:))şimdi nasıl hazırlamışım işte reçete...

Malzemeler:
4 tane enginar
1 su bardağı pirinç
2 tane kuru soğan
1 kahve fincanı zeytinyağ
1 tane kesme şeker
1 tatlı kaşığı domates salçası
1 tatlı kaşığı biber salças
2 yemek kaşığı kuş üzümü
1-2 yemek kaşığı nane
1 çay kaşığı dolma baharı
1 su bardağı sıcak
1 tatlı kaşığı tuz
1 tane limon suyu

Hazırlanması:
Öncelikle iç malzemesini hazırlayalım. Yemeklik doğranmış soğanlar 1/2 kahve fincanı zeytinyağda  kavrulur .Yıkanmış pirinçler,tuz şeker ve salçaları ilave edilip kavurmaya devam edilir,sıcak suyu dökülür.Kuş üzümler ilave edilip, pişmeye bırakılır. Suyunu çeken pirinçler demlenmeden önce nanesi ve baharatı ilave edilir demlenmeye bırakılır.Diğer tarafta içleri temizlenmiş enginarları kararmamaları için  suda bekletmiştik,şimdi enginarın taban kısmını keskin bir bıcak ile soyacağız.(Bu işlemi yapmak sandığım kadar kolay olmadı,aslında bu kısmı da temizletmekte fayda var.)Daha sonra iyice yıkadığımız enginarlarımızın boş kısımlarına iç malzememizi doldurup yayvan bir tencereye diziyoruz.Üzerine 1-1,5 su bardağı su,1/2 kahve fincanı zeytinyağ,tuz ve limon suyu ilavesi
ile orta ateşte kaynamaya bırakılır.Daha sonra çok kısık ateşte pişirilir..Pirinçler iyice uzadığı zaman ocaktan alabilirsiniz.Tencerenin kapağını hiç açmadan soğutun ve ılık servis edin.
Hazırlayacak Olanlara Şimdiden Kolay Gelsin...




2 yorum:

Elifin Terazisi dedi ki...

Elinize sağlık, enfes görünüyor.

Sedanın mutfağında dedi ki...

çok güzel görünüyor denemek isterim:)