7 Mayıs 2009 Perşembe

Hindistan cevizli ve cevizli kek


Selamlar arkadaşlar bir dostumda yediğim keki çok beğendim ve tarifini aldım .fakat yapmayı

başaramadım.kek yapımı iki aşamadan oluşuyor ilk aşamasını başaramadım .bir defa yaptım
olmadı bunu ben bir şekilde değerlendiririm deyip.tekrar işe koyuldum oda olmadı olmamış
bir kek yayımlıyorum.Yani nette çok marifetli bayanlar var bunun püf noktasını banada söylerseniz sevinirim nerede hata yapıyorum .işte tarif
Malzemeler:
4 tane yumurta
4 kahve fincanı un
4 kahve fincanı şeker
1,5çay kaşığı kabartma tozu
vanilya
Sos için:
2 yumurta
1 su bardağı şeker
1 su bardağı hindistan cevizi
1 su bardağı ceviz
1 su bardağı sıvı yağ
Hazırlanışı:
Yumurta ile şekeri çırptım ,unlu malzemeleri ekleyip yağlanmış tepsiye döktüm önceden ısıttığım fırına verdim.fırının kapağını hiç açmadan izledim önce bir güzel kabardı güzel olacak derken piştiği zaman sönmüş şekeri çok fazla olan yapış bir kek oldu:)neyse
sos için şeker ve yumurta çırpılır daha sonra sırası ile yağ, cevizler ilave edilir fırından çıkıp soğutulmuş olan kekin üzerine bu sos sürülür fırının ızgarasında üzeri kızartılır.emin olun çok güzel bir kek oluyor başarabilene şimdiden afiyet olsun.

8 yorum:

Adsız dedi ki...

canım iyi geceler..kalıp meselesi de olabilir.kalıbın mı büyük geldi acaba?kabartma tozu az bence.1 paket kullan.unla da alakalı olabilir çöekn keklerin nu az gelmiş olur.kıvamı nasıldı?cıvıksaydı kek hamuru un ister biraz daha..tarifde un yeter görünebilir ama yumurtalar birbirinden farklı oluyorlar.belki yumurtan fazla olduğundan (büyüklüğüne göre)un az gelmiştir.üst sosounun şekeri çok fazla görünüyor. ben ağlayn kekimde buna benzer bir kek tarifi kullanıyorum.şekeri 3 fincan.tabi şimdi baktım senin unun da az gelmiş keke.1 fincan daha artırmalı gibi.unu 1 fincan daha koyunca çok koyu gibi gelirse gözüne 2-3 yemek kaşığı sıcak su ilave edebilirsin.
üstüne de şunu tavsiye edebilirim.
1 su bardağı hindistan cevizi/1 çay bardağı sıvıyağ,1 yumurta,1 su bardağından biraz eksik pudra şekeri. bunları karıştır pişen keke sür. ve üstten kızart çabuk kızarıyor..
bu tarif tarif defteri forumda marfanın çok beğenilen bir tarifinden.marfan verdiği tarifte bu yukarda anlattığım harcı hazır pasta keklerinin 1 katına sürüp fırında hemen tuttuğunu yazmış.5 dk.keki ismide.çok beğenilen bir tarif.link vermek isterdim ama yorumlarda link veremiyorum..şeker yerine pudra şekeri kullanmak daha iyi olur.
birşey daha. bu verdiğim tarif hazır pasta keklerinin üstüne yapılıyor ya senin kek ne kadar büyük bir tepiye olur? kare borcama denk gelir sanırım.üst malzemesi az gelebilir yarım ölçü daha artırabilirsin.kek pişince belli olur...
inşAllah yardımcı olabilmişimdir..ben de fırsat buluncca deneyeyim bakalım..iyi geceler canım..selamlar..

kubra zeynep kara dedi ki...

tadı güzeldir eminim.
benim keklerimde böyle oluyor yaa püff noktasını öğrenmem lazım:)

İnci Yemek dedi ki...

canım yosunbukam herşey yolunda gibi gözüküyordu kıvamı falan iyi idi kalıp büyükmüydü diye bende düşünüyorum ama bu pandispanyada hiç başarım yok bir püfü var bunun biri söyleyecek işallah:)iyi geceler tatlım..

meltemmutfakta dedi ki...

canım ben kek yaparken,öncelikle kullanacağım tüm malzemenin (yumurta,süt,yoğurt v.s)oda ısısında olmasına en az 3-4 saat önce dolaptan çıkartmaya özen gösteriyorum.
Yumurtaları tek tek karıştırıyorum.Yada beyazı cam bir kasede köpük oluncaya kadar karıştırıyorum.Sarısını ayrı bir kasede karıştırıyorum.Sonra tahta kaşık yada spatula ile yumurtanın beyazlarını söndürmeden dipten yukarı doğru arıştırıyorum.
Yumurtanın beyazını ve sarısını birlikte karıştıracaksam rengi beyaz olana kadar ortalama 15-20dk çırpıyorum.
Asla fırının kapağını açmıyorum.
Keki fırından aldıktan sonra ızgara üzerinde oda ısısında soğutuyorum.
170-190 arası ısıda ve önceden ısıtılmış fırında pişiriyorum.
Kek hamurunun boza kıvamında olmasına dikkat ediyorum.Unu az geldiğinde sönüyor çok olursada sert oluyor.
Benim seninle paylaşabileceklerim bunlar canım benim.
bunun dışında tüm kek ve pandispanyalarda aynı problemi yaşıyorsan,fırınınla ilgili olabilir.
Bence lezzeti yerindedir.ellerine emğine sağlık lezzeti önemli eminim lezzetli olmuştur.
Sevgiyle kal,

www.meltemmutfakta.com

Narince dedi ki...

Bana da kalıp büyük gibi geldi. Bir de sevgili İncimciğim malzemelerin hepsinin aynı ısıda olması kekin başarısında önemli diye bilirim. Yarım saat önceden hepsini oda ısısına almakda fayda var ama. Senin kekin sorununu ben de bilemedim. Olsun tadı güzelse sorun yok, olur bazen, canını sıkma sen. Kendine iyi bak canım, sağlıcakla kal.

İnci Yemek dedi ki...

canım meltemcim önerilerinle tekrar deneyeceğim bu pandispanyayı bakalım nasıl olacak bu defa pes etmeden zira ben çok severim teşekkür ederim canım ilgine.sevgilerimi gönderiyorum..

İnci Yemek dedi ki...

neclacım bende kalıp büyükmü küçükmü diye düşündüm fakat iki defa aynı kalıbı kullanma gafletini gösterdim.hata bir oda ısısı değildi önerilerinizle tekrar deneyeceğim
canım tadı çok şekerli idi eşim beğendi
zeynepcim tadını eşim beğendi öyleyse deyip işyerine verdim eline:)elimdeki kek stokları bitince denemeye devam:)neclacım zeynepcim öpüyorum sizi..

meltemmutfakta dedi ki...

İnci'cim,güzel yorumun içi çok teşekkür ederim.
sevgile kal,

www.meltemmutfakta.com