7 Mayıs 2009 Perşembe

Supangle


Merhabalar kalmış kekler nasıl değerlendirilir birde benden bakın.
Hazırlanışı:
1 kahve fincanı un
1 su bardağından 1 parmak eksik şeker
25gr kakao(1 kahve fincanı)
1/2 kg süt
1 tatlı kaşığı tereyağ
1 tane yumurta
Hazırlanışı:
Un ,şeker,kakao ve süt birlikte karıştırılarak muhallebi hazırlanır. Ateşten alınca yağ ilave edilir mikserle çırpılır.bu aşamada ben vanilya ilave ettim arzunuza göre limon veya portakal kabuğu rendesi çok yakışır.kuvvetli ısısı çıkıncaya kadar ara ara mikserle çırptım daha sonra yumurtayı kırdım çırpmaya devam ettim iyice homojen olduğu zaman kaselerin dibine küp doğradığım ve hafifçe süt ile ıslattığım keklerin üzerine paylaştırdım.soğuduğu zaman dondurma ile servisde edilebilir.bu ara dondurmayı eve almıyorum sınav haftası ev halkını hasta etmeyelim diye çekilmiş çam fıstıkları ile süsledim.
NOT:Bu tarifi yarım ölçü olarak almıştım malum yumurtası çiğ olduğu için çabuk tüketilmesi gerekiyor, ben çift ölçü hazırladığım zaman da gene bir yumurta kullanıyorum kıvamı bozulmuyor.

3 yorum:

kubra zeynep kara dedi ki...

harikasın :))
bende yenmeyen kekleri böyle yapabilirim

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Bende geçenlerde kalan kekimi değerlendirmek için yaptım. Çok iyi oluyor. Ellerine sağlık. Sevgilerimle...

Hatice dedi ki...

merhaba, ellerine sağlık supangle nefis görünüyor...
sevgiler...