23 Mart 2013 Cumartesi

KAYISILI BADEMLİ KURABİYE

Uzun zamandır hazırlanacaklar listesinde bekiyordu,Bademli Kurabiye.Tümayım hazırlayıp getirmişti ,daha ilk lokmada damağıma vuran lezzeti unutmadım:)).Sabırla reçeteyi bekledim.Bir çok kere hazırladım.Fotoğraflamak bugüne kısmet oldu hemde prensesin elinden hazırlanmış olarak:).Şimdi" aferin prensese diye söylediğinizi duyuyorum":))yahu, ben bu kıza mutfakta disiplini öğretemeyeceğim (!)bunu net olarak anladım:)).Tamam mutfak stres atmak için beyin yorgunluğunu  gidermek  için çok uygun bir yer olabilir.Bana göre mutfakta laboratuvar gibi kullanılmalı.Tariflerimize boşuna mı reçete diyoruz:).Her ilave ettiğimiz malzemenin bir sırası yok mu?Hayır,itiraz edecek ya her şeye prenses;reçetedeki sıralamaya da itiraz ediyor:).Her hazırladığı reçetede mutlaka sıralamadaki malzemeyi ya önce veya sonra ilave etmeği artık alışkanlık haline getirdi desem hiç abartmamış olurum.Bu kurabiyede olduğu gibi:).Tüm malzemelerle top haline getirdiği hamura  badem  tozunu öylece ilave etti ve tekrar yoğurdu):.Yapacak bir şey yok.Kurabiyeyi şekillendirdik ve pişirdik çok güzel oldular elbette.Yaptım ne güzel oldu, olmadı mı.. (?!) dedi:)).Ardından bırakın bu aynı kafa insan modellerini, değişin artık(!) dedi...çılgına döndüm ama susma hakkımı kullandım:))).Hepinize ,sağlıklı mutlu pazarlar dilerim...
Malzemeler:
150 gr tereyağ(oda ısısında)
1 su bardağından 2 yemek kaşığı eksik pudra şekeri
1/2 çay kaşığı tuz
1/2 çay kaşığı vanilya(ben 1 paket ekledim)
1 tane yumurta
1/2 su bardağı toz badem
2 su bardağından biraz fazla un(ele yapışmayan bir hamur olacak)

İçi İçin:
Vişne taneleri(ben kuru kayısı kullandım)

Üzeri İçin:
 yumurtanın akı
file badem
pudra şekeri(piştikten sonra serpilecek)

Hazırlanması:
Bir tasın  içinde tereyağı,pudra şekerini,tuz ve vanilyayı karıştırın.Tam bir yumurtayı ekleyin.
Toz badem ve un ilavesi ile hamur hazırlayın.Çabuk toparlanan bir hamur oluyor ,hazırladığınız hamuru  streç filme sarıp 1 saat buzdolabında dinlendirin.Dolaptan aldığınız hamuru 4 parçaya bölün.Bir parçasını, hafif un serpilmiş zeminde 1 cm kalınlığında merdane ile açın.
Şimdi kalıp için ; 2 tane çay bardak gerekiyor;bir tane ajda bardak ve ondan bir boy daha küçük
çay bardağı.Veya sizin evdeki bardaklarınızdan, bir büyük, bir küçük çay bardağı.
Açtığınız hamuru büyük ağızlı olan çay bardağı ile kesin.Üzerine küçük kıydığınız  bir miktar kayısı
yerleştirin.Küçük ağızlı çay bardağı ile kestiğiniz hamuru kapak yapın.Kenarlarını bastırarak hafif yuvarlak şekil verin.Hazırladığınız tüm kurabiyeleri,fırın kağıdıserilmiş tepsiye dizin.Üzerine yumurta  akı sürüp file badem serpin.Önceden ısıtılmış  180  derecedeki fırında 10-12 dakika pişirin.
Kurabiyelerin altı hafif kızarınca fırından alabilirsiniz.Ilındığı zaman üzerine pudra şekeri serperek servis edin...
NOT:
Bademli  kurabiyenin hamuru,Tart hamuru olduğu için, normal kurabiye gibi şekillendirmek çok zor.Bu sebeple kalıp ile keserek hazırlıyoruz.
Kurabiyenin içinde  donmuş vişne taneleri kullanacaksanız.Önceden tel süzgeçin içine bırakıp
bütün sularının süzülmesini sağlayın.Kurabiyelerinizi saldığı suyu ile renklendirmesin.

6 yorum:

Özgen dedi ki...

Elinize sağlık çok lezzetli olduklarına eminim sevgier...

Ferkay dedi ki...

Demekki prensesin yöntemi ile de güzel oluyor, görüntü muhteşem, İkinizinde ellerine sağlık İncim..

vişnap dedi ki...

Kabak kalyenden almışım tatlım üzerine bu nefis kurabiyeler ne de güzel gider ellerine sağlık Canımmm İncimmm .yine döktürmüşsün güzel arkadaşımmm çok öpüyorummm.

Tümay Öztürk dedi ki...

İnci ablacııım öncelikle beğenmene ve deneme çok sevindim:) Ellerine daha doğrusu prensesin ellerine sağlık. Görünce tekrar benim de canım istedi walla:) Bence prenses doğru yolda:) Doğaçlama her zaman iyidir. Boşver nasıl istiyorsa öyle yapsın:) yeni nesi başka geliyor ama iyi geliyor:)

pelince dedi ki...

İncim vallahi yeni gelen nesil fena hele ben ne yapacağım bilmiyorum :)) ama haklı yönleri de var arada ,bak mesela ne güzel olmuş kurabiyeler :)

afiyet şeker olsun..

İnci Yemek dedi ki...

Özgen'ciğim içindeki badem tozundanmıdır bilmem ama ilk lokmada ki tadı bana göre enfesti canım:)bir defa olsun denemelisin:)

Ferayım prensesin yöntemi beni öldürecek bir gün:)

Vişnabım bende çok öpüyorum canım:)

Tümayım bizde paylaşımına teşekkür ederiz canım benim:)prenses,iyi mi
kötü mü artık bilmiyorum her şeyi sorguluyor:)basit bir kek hazırlasa bile"kızım bunun çırpma sırası budur desem"hayır ben böyle deneyip göreceğim modunda:)bir kerede hazırladığı tutmasa:))bu sana ders olsun diyeceğim ama o gün gelmedi daha:))

Pelinim,gerçekten yeni nesil fena
canım benim:))biz ana babalar için
"çocuk ve ergen nasıl eğitilir okulları açılmalı"biz zoraki değişişeceğiz,öyle görünüyor:))

Canlarım değerli yorumlarınız için hepinizi kocaman öpüyorum...