10 Haziran 2013 Pazartesi

SERKAN BOZKURT'UN MUTFAK OKULUNDA METRO GROSS MARKET İLE YAZA MERHABA PARTİSİ

 Önceki  hafta  büyük şef Serkan Bozkurt'un yeni taşındığı mutfak okulunda  Metro Gross Marketlerinin davetlisi olarak yaza merhaba dedik.
Serkan şefime ne kadar övgüler yazsam inanın az gelir:)çok genç yaşına rağmen idealist,çalışkan disiplinli doğal sonucu olarak çok başarılı şeflerden bir tanesi.Daha önceki mutfak okulunun açılışında yine bir etkinlik ile katılma fırsatı bulmuştum.Şimdi okulu ,maslakta Atatürk oto sanayisi
shell benzincisinin arkasına taşımış.Davet gelince efenim " okulunuz bana göre çok uzak bu sebeple gelemeyeceğim dedim":) Tijen'im aradı "hayır hep beraber olacağız prensesi de alıp hemen geliyorsunuz"aklım gönlüm onlarla beraber aslında:) ivedilikle hazırlandık düştük yollara.Aslında hiç düşündüğüm gibi olmadı hiççç uzakda bir yer değilmiş doğrusu.ulaşımı çok kolay muhteşem düzenlenmiş  esas olan  iyi eğitmenler kadrosu ile harika bir okul.Serkan bey öncelikle  dört katlı okulu gezdirdi ,verdiği eğitimleri anlattı ,gerçekten özü ,sözü bir büyük bir şeftir benim gözümde.
İyi ki gittim ,oradaydım dediğim  keyifli etkinliklerden bir tanesi idi:)blogcanlarımla  özlemimi sohbetimi bir tarafa bıraksam ,serkan şefimin gün görmemiş hiç kimselerin bilmediği yeni lezzetlerini
tatmak benim için unutulmazdı.
Mini bir workshopa ile başladık,"Çilek dressing soslu,baklava yufkasında hellim peynirli,kızarmış seftali salatası".Bakmayın salatanın adının çok uzun olduğuna,lezzeti enfesti:)yukarıda gördüğünüz fotoğraf bu salataya aittir.Yaz parti için teras katına  çıktık ve şefimin yeni lezzetlerinin tadına bakmaya başladık:) orada saymadım kaç çeşit yedik fakat şimdi bir bir yazacağım hepsini:)
-Minik top köfteli,frik buğdaylı anadolu risotto
-İstakoz köpüğünde,portakal pelteli zeytinyağlı istakoz
-Kurutulmuş domates ezmesi üzerinde kurutulmuş bonfile
-Kurutulmuş domates ezmesi üzerinde  somon cipsi
-İsli yoğurinde,köz biberli kızarmış mantı
-Türk kahvesi sosunda ,kestaneli kuru baklava
-Damla sakızlı çilek buzlaması
-4 lezzet bir arada çikolata (acı,tatlı,ekşi,tuzlu)
İşte böyleydi,benim damak tadıma uymayanlar ise ; küçücük  ayrıntıları saymazsak, hepsi bir birinden enfes ,harika lezzetlerdi.Ve ,son olarak biftek kuzu pirzola,köfte,tavuk kanat,tavuk pirzoladan oluşan ızgara tabağı :)Anılarda yerini alan çok keyifli gece.
Bize bu imkanı veren Metro  Gross Markete ve Ayla,Bilge Ceylan hanımefendilere,şef Serkan Bozkurt'a çok teşekkür ederim.


Yukarıdaki fotoğrafta gördüğünüz,İstakoz köpüğünde,portakal pelteli zeytinyağlı istakoz

Yukarıdaki  fotoğrafta gördüğünüz,İsli yoğurinde,köz biberli kızarmış mantı

Yukarıdaki fotoğrafta gördüğünüz,4 lezzet bir arada çikolata (acı,tatlı,ekşi,tuzlu)

Yukarıdaki fotoğrafta gördüğünüz,Damla sakızlı çilek buzlaması


2 yorum:

mavii dedi ki...

ablacim cilek buzlamasi ilgincmis bi fikrin var mi karpuzdan olur mu?

İnci Yemek dedi ki...

Mavi'ciğim,çilek buzlaması harikaydı gerçekten aslında sorbe de diyebiliriz:)elbette kapuzla da harika olur:)
sevgilerimi gönderiyorum...