11 Şubat 2011 Cuma

PİRİNÇLİ ISPANAKLI YIĞMA BÖREĞİ




Selamlar sevgiler blog dostlarım ve misafirlerim.Bana göre çok uzun süre ara vermek zorunda kaldım,prenses hastalandı derken kendim hastalandım:))malum keçi gribi ,adını kim uygun gördüyse gerçekten doğru bir hastalık:))hanemizde bir tek bana geldi gitmiyor , keçileri kaçırmak üzereyim artık:))ziyadesi ile bir öksürük , boğulmak üzereyim.Duyumlarıma göre bir ay sürermiş o halde blogdan ayrı kalmanın anlamı yok ,zaten sizleri özledim:)ayrıca geçmiş olsun yorumlarınıza çok teşekkür ederim:))tarifimi yazıp hepinize ziyaretlere başlayayım bakalım yokluğumda neler yapmışsınız:)

Yığma börek bizim yöresel böreğimizdir ,rahmetli babacığım çok severdi bu böreği:)saç üzerinde
yapardık fakat ben teflon tavada hazırladım,lezzet değişmedi sayılır:)
Sevdiceğe özel lezzetlerde etkinlik düzenleyen Balpareye gönderiyorum.Kendisine kolaylıklar dilerim.

Malzemeler:
3 su bardağı sinangil böreklik un
1 demet ıspanak
2 orta boy kuru soğan
1 çay ardağı haşlanmış pirinç
1/2 demet maydanoz
1/2 su bardağı sıvıyağ
1 çay kaşığı karabiber
tuz
Hazırlanması:
Öncelikle ıspanakları yıkayıp ince ince doğruyoruz çok az tuz ile oğarak yeşil suyunu sıkıp
bir tasa alıyoruz.Üzerine haşlanmış pirinci ve küp doğrayıp 1-2 yemek kaşığında biraz kavurduğumuz soğanları,karabiberi ,tuzu ve ince doğradığımız maydanozu ilave edip karıştırıyoruz.
Bu arada un, 1 tatlı kaşı tuz ve su ile kulak memesi yumuşalığında hamur yoğuruyoruz.
Büyükçe bir teflon tavaya bir yemek kaşığı sıvıyağ döküyoruz.Tava büyüklüğünde hamur açıp
üzerine hazırladığımız içten 2-3 yemek kaşığı seriyoruz üzerini tekrar hamur ile kapatıyoruz çok kısık ateşte kızartıyoruz.Böreğimizi bir kapak yardımı ile ters çeviriyoruz kızaran kısma tekrar hazırladığımız içten döşüyoruz ve üzerini açtığımız hamur ile kapatıyoruz.Arkalı önlü kızartıyoruz.Böylece dört kat yufkalı bir tava böreğimiz oluyor.
istediğiniz şekilde kesip servis edebilirsiniz.
NOT:Yağı kesinlikle yumurta fırçası ile sürüyorsunuz fazla yağlı olmamalı..

Herkese sağlıklı ve mutlu hafta sonları dilerim sevgiyle kalın...




















14 yorum:

mintinin dünyası dedi ki...

İNCİMNASIL LEZİZ GÖRÜNDÜ GÖZÜME ANLATAMAM.
ELLERİNE SAĞLIK.
SEVGİLER GÖNDERİYORUM.
HAYIRLI AKŞAMLAR DİLİYORUM

İnci Yemek dedi ki...

Minticim yakınım da olsan da keşke tattırabilseydim:)çok öpüyorum canım..

ELIANA-Coisas Boas da Vida dedi ki...

LINDA IMAGEM PARABÉNS!

Aycan dedi ki...

Offfff nefis görünüyor. Canım istedi yawwww.

Unknown dedi ki...

Canım geçmişler olsun sana ve prense
se dikkat edin kendinize.Havalar tam
hastalık havası börek harika ellerine
sağlık mutlu hafta sonları öpüyorum.

İnci Yemek dedi ki...

Elıana merci:)
Aycancım çok üzgünüm:)yakınımda olsaydın canım keşke:)
Deryacım çok teşekkür ederim canım dileklerine:)evimize geldi hastalık beni buldu malesef:)
hepinize kucak dolusu sevgilerimi gönderiyorum canlarım..

aleyna dedi ki...

incim çok geçmiş olsun canım.acil şifalar dilerim.börek süper.bu ara açma böreklere merak sardım.bunuda deneyeceğim inşallah.sevgiler

Unknown dedi ki...

İncim çok geçmiş olsun iş yerinde de herkes hasta havalar da zaten buna çok uygun yaz mı kış mı anlayamadık börek çok güzel görünüyor ellerine sağlık canım arkadaşım tekrar çok çok geçmiş olsun

Nehir Butik Pasta dedi ki...

geçmiş olsun arkadaşım
börek nefis olmuş yapılışı çok ilginç bu şekilde börek denememiştim ellerine sağlık arkadaşım

Özgen dedi ki...

HARİKA OLMUŞ CANIM ELLERİNE SAĞLIK ÇOK DEĞİŞİK GELDİ BANA BU ARADA TEKRER GEÇMİŞLER OLSUN ACİL ŞİFALAR DİLERİM SEVGİLER...

Limon çiçekleri dedi ki...

Çok geçmişer olsun canım.Bu arada börek çok değişik ve leziz görünüyor.Ellerine sağlık.

ANNEMİNELİ dedi ki...

Merhaba; çok güzel bir börek olmuş,ellerin dert görmesin,inan çok canım çekti,,,yiyenler doymasın, öptüm...

kalpkurabiye dedi ki...

ablacımm..
o yorumunu okuynca ben benden gittim..
bir nebze olsun mmeleket özleminizi gideriyorsam eğer ne mutlu bana..
hasretlik zor bilmem mi?
geçen sefer pek ayk üstü oldu inşallah bu yaz güzelce ağırlayacağım sizi.. kına gecesi, düğün vs nasip olmadı olmasın canımız sağolsun ne yapalım..

Narince dedi ki...

Bak demiştim kendini hasta etme diye. Neyse iyi misin şimdi? Ben günlerce atamadım balgamlı öksürüğü. Ana kız iyi olun da şu güzel börekten ben yiyemedim n'apcaz?