4 Mart 2012 Pazar

BİBERLİ VE BROKOLİLİ YOĞURTLU SALATA

 
Sağlıklı mutlu pazarlar değerli misafirlerim.Uzun zamandır blogumu güncelleyemedim:)
Zeynebim de görüp denediğim  salata reçetesi ile ses vermek istedim .Şiddetle önereceğim
bir salata oldu  fakat orjinal tarife döndüğümde kaç tane malzemeyi kullanmadığımı gördüm:))dereotunu çocuklar, hardalı biz büyükler sevmiyoruz diye listeden çıkarıldı:)maydanoz ve mısır ilave edecektim aceleye gelip unutuldu:))elde kalan diğer malzemeler ile bile   muhteşem bir lezzet çıktı.Unutulan malzemelerin çok yakışacağından eminim:)) onları da dahil ederek şimdi nasıl hazırlamışım işte reçete..
Görüşmek üzere sevgi ile kalın...

Malzemeler:

300 gr brokoli
3-4 tane közlenmiş kırmızı biber
1 büyük çorba kasesi yoğurt
1-2 diş sarımsak
1-2 yemek kaşığı mayonez
1 çay bardağı mısır
5-6 dal maydanoz
yeterince tuz

Hazırlanması:
Brokolileri yıkadıktan sonra  3-4 dakika buharda haşlayalım ve  soğumaya bırakalım..
Diğer tarafta yoğurdun içine sarımsakları rendeleyip tuz ile tatlandıralım.
Ben hazır konserve közde biber kullandım ince şerit halinde doğrayalım.
Şimdi tüm malzemeyi büyükçe bir satata kasesine topluyoruz ;önce brokolileri boşaltıp
çatal ile hafif bastırıyoruz püre olmadan ardından doğradığımız közlenmiş biberleri, sarımsaklı yoğurdu,mayonezi, mısır ve ince doğradığımız maydanozu ilave edip karıştırıyoruz.
servis edeceğimiz  tabağa alıyoruz ...
NOT:
Salata malzemelerinin hazır aşamasını tamamlayıp  bir kenarda bekletin.Servis yapılacağı zaman
malzemeleri karıştırıp öyle servis tabağına almalısınız zira  fazla beklerse sulanıyor.


7 yorum:

vincent dedi ki...

Merhabalar,

Blog'unuz tariflerinizin kalitesinden dolayı ilgimizi çekti.



İndeksleyebilmemiz için tarifinizi Ptitchef.com'a kaydetmenizden
memnuniyet duyacağız.

Ptitchef Web'in en iyi Mutfak sitelerini bir araya getiren bir
rehberdir. Yüzlerce Blog şimdiden kaydedilmiştir ve sitelerinin
tanıtımını PtitChef üzerinden gerçekleştirmektedir.

Ptitchef'e kaydolmak için
http://tr.petitchef.com/?obj=front&action=site_ajout_form veya
http://tr.petitchef.com sayfasını ziyaret edin ve üst kısımda yer alan
"Site blog'u ekleyin" üzerine tıklaynız.

Saygılarımla

Vincent
Petitchef.com

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

canımmmmmm,herbişeyimmmm,İnci ablammmm,
soğuk soğuk nasıl da güzel oluyor değil mi:))ellerine sağlık valla,ben de yapayım bu hafta mercimeğe:)))
çok öperim çoook:)))

Unknown dedi ki...

brokoliye bayılırım yoğurtlada güzel olmuştur eminim ellerine sağlık inci abla

Unknown dedi ki...

İncim ellerine sağlık sağlıklı bir salata olmış canım benim

Ferkay dedi ki...

Eşime brokoliyi yedirmenin bir diğer yoluda bu İncim, diğeride çorbası.
Harika görünüyor.
Ellerine sağlık canım.
Sevgiler..

durutarifler dedi ki...

Bence süperrr bir salata
Deneyeceğim mutlaka
Ellerine sağlık
Sevgiler

bırtutamkekik dedi ki...

brokulinin her halini çok seviyorum:)
ellerinie sağlık,çok leziz görünüyor.
muhabbetle..