15 Mart 2012 Perşembe

KARNABAHAR OGRETEN


Mart kapıdan baktıracak kadar soğuk  istanbul'dan sıcacık sevgiler ve selamlar değerli izleyenlerim.Mart ayı dert ayı derlerdi büyüklerimiz:) hem soğuk ile mücadele edip hem de
vatandaşlık görevlerimizi yerine getiriyor olmamız yorucu olabiliyor:)evet vergi vermekten bahsediyorum  arkadaşlar ,yeni düzenlemelerle vergi dairelerinin sistemleri  son şeklini almış
fakat kendilerini maliye bakanı falan hisseden memurlarda bir gelişme yok onların haliyete ruhiyesi bıraktığım yerde aynen duruyor.Yine üst kademedeki müdürler olanca mütevazilikleri ile yardımcı olmaya çalışıyorlar:)) yeni düzenlemeye göre bazı vergi daireleri yeni sistemi uygulamaya başlamışlar,  beyanname kimin üzerine düzenlenmiş ise kimlik istiyorlar yani başkası adına gelir vergisi yatıracaksanız  beyanname kimin adına düzenlenmiş ise mutlaka o kişinin kimliğini  veya kimlik seri numarasını yanınıza alın.Aksi takdirde uzun sırayı bekleyip sıra size geldiğinde işleminiz yapılmaz efendim:))
Önemli bilgilendirmeyi verdikten sonra  bizim  hanenin son  karnıbahar yemeğinin reçetesine geçebilirim , bir daha karnıbahar almayı ve pişirmeyi düşünmüyorum:))sezonun son tarifi diyebilirim
bu yıl  çok istemediler nazlandılar karnıbahar tüketiminde:)hele karnıbahar oğretini  ev halkı hiç sevmiyor bu defa kendim için hazırladım doğrusu ben severek yiyorum :)sizlerede tavsiye ederim.
Şimdi nasıl hazırlamışım işte reçete;
Görüşmek üzere sevgiyle kalın...

Malzemeler:

600-800 gr karnabahar
1 orta boy havuç
1 yemek kaşığı dolusu tereyağ
1 yemek kaşığı un
1 su bardağı süt
1 tane yumurta
1/2 demet maydanoz
1 büyük çay bardağı kaşar peynir rendesi
1 çay kaşığı kırmızı biber

Hazırlanması:
Bol suda haşlanmış karnabaharları süzgeçte bırakın  suları iyice süzülsün sonra fırın kabına  düzgünce yerleştirin.Diğer tarafta  un ve yağı kısık ateşte  unun çiğ kokusu gidinceye kadar kavurun ve ateşten alın.Yumurta teli ile soğuk sütü azar azar ilave ederken bir taraftanda tel ile karıştırın topak olmaz bu şekilde.Homojen bir kıvamdaki  beşamel  sosunun içine bir tam yumurtayı kırın ve karıştırın.Havucu rendeleyin,maydanozu ince kıyın beşamel sosa ilave edin tuzunuda ayarlayıp
karnabaharların üzerine döşeyin.Rende kaşar peynirini de serpin en son pul biber ilave edip
180 derecedeki fırında üzeri kızarıncaya kadar pişirin.Sıcak servis edin.
NOT:
Tekrar ısıtmanız gerekirse ,üzerine alüminyum folyo ile kapatıp 200 derecedeki fırında ısıtabilirsiniz tazeliğinden hiç bir şey kaybetmiyor..



7 yorum:

Şefika Günyel dedi ki...

eline sağlık ablacım,cok guzel gözuküyor:)

anne eli gibi dedi ki...

allahtan bizimkiler seviyorda bol bol yapıyorum,ellerine sağlık ablacım..

Limon çiçekleri dedi ki...

Yeni uygulama hayırlı olsun..Karnıbahar daha ben pişirmedim bu kış,zira yedirmekte güçlük çekiyorum ev ahalisine.dolapta bir tane var ve kızartma yapmayı düşünüyorum..ama ben her türlüsüne bayılıyorum.ellerinize sağlık.

yeşim dedi ki...

zaten bu yılda karnabahar tavan yaptı nerdeyse.izmirde çok pahalıydı bu kış.küçücük bir karnabahar 4-5 lira civarındaı.ograten enfes olmuş inci tanem ellerine sağlık arkadaşım.hayırlı cumalar diler tatlı yanaklarından çok öperimm...

ihlamurcum dedi ki...

Bayılırım biliyor musunuz? Ama havuç koymazdım, aslında betakeroton olduğu için , bende havuçlu deneyeyim.
sevgilerle

sarımutfak-hande dedi ki...

aaa sevilmezmi hiç bizim ev halkı bayılır sık sık yaparım bende
ellerine sağlık incicim çok güzel olmuş

Zeynep dedi ki...

ohh miss ben acayip severim karnabaharı:)ellerine sağlık canım benimmmm
özlem dolu çok çok öperimmm