5 Ocak 2012 Perşembe

CEVİZLİ UN HELVASI


Tüm misafirlerime sevgilerimi  ve selamlarımı gönderiyorum.Yine haftanın son gününe geldik
yeni seneden bir haftayı yaşadık bitti işte:))ben bu aralar yine yine çok yoğunum,evde trafik polisi gibi görevime devam ediyorum:))ayrıca hane halkının sekreteri,yeni adı ile yönetici asistanı görevime:))) malum evimizde ergen öğrencimiz var,gerginlik hat safhada:))LGS baş vurular başladı, sınava girecek herkese  Allah zihin açıklığı versin ,bildikleri sorular çıksın  inşallah:))biz ebeveynlerin elinden ancak dua etmek gelir,tabii bu manevi  kısmı ,maddisi herkesce malum :)))
Her işin başı sağlık böyle  güzel koşturmalar olsun aslında değil mi:))
Çok sevdiğim  arkadaşım Pelin'imin sayfasında gördüğüm zaman hemen listeme almıştım
cevizli helva reçetesini.İrem'ciğim benden evde okutacağı dua'sı için helva isteyince
tam sırasıdır diye hazırladım:) fakat  yağ ve un bütünleşip çok akıcı kıvam olunca çok endişelendim doğrusu bu helva değil  un çorbası olacak diye,hemen üzerine yarım bardak daha un ilave ettim:))
tarifte  un eklemek dışında başka değişikliğe gitmedim.Muhteşem bir helva oldu şiddetle tavsiye ederim.
Ben bu ölçülerin iki katı ile hazırladım  yirmibeş  kişilik  oldu.
Tarifin orjinali için pelin'imin sayfası bakın lütfen.Şimdi ben nasıl hazırladım işte  tarifi...
Sağlıklı ve mutlu hafta sonları dilerim...

Malzemeler:)

250 gr tereyağ
2,5 su bardağı un
2 su bardağı toz şeker
2 su bardağı süt
1 yemek kaşığı dolma fıstığı
1 su bardağı ceviz(bir kısmını üzerini süslemek için ayırdım)

Hazırlanması:

Öncelikle süt ve şekeri karıştırarak kaynatın ve ateşten alın.Tereyağ, un ve dolma fıstıklarını
çok kısık ateşte  karıştırarak kavurun.Tencerenin başından hiç ayrılmayın  unun içinde yanıllar olmasın.Un kavruldukça ve yağ ile bütünleştikçe  çok sıvı diyebileceğim kadar akıcı oluyor.
Sakın endişelenmeyin,içindeki dolma fıstıkları  açık kahverengi oluncaya kadar kavurmaya devam edin.Kavurma işlemi bitmek üzere kenarda bekleyen şekerli sütü ocağa alıp tekrar kaynatın.
Kaynar haldeki sütü kavurduğunuz unun içine boşaltın (bu işlemi yaparken çok dikkatli olun, çıkan aşırı buhardan kendinizi koruyarak hareket edin) ve hızlıca karıştırın. Ateşi kapatın,helvanın içine cevizi ekleyin  pilav demler gibi  üzerine kağıt havlu serin ve tencerenin kapağını kapatın.
15-20 dakika sonra karıştırıp şekillendirin.Pelinim dondurma kaşığı ile şekillendirmiş ben biraz
daha büyük bir kalıp tercih ettim sizin de arzunuza kalmış..
Hazırlayacak Olanlara Kolay Gelsin...

12 yorum:

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

çok severim helvayı canım ellerine sağlık çokta lezzetli görünüyor :))yavrucuğunada rabbim başarılar versin
sevgiler:)

müjde dedi ki...

Bayılırım un helvasına.Ellerine sağlık.Ben de beklerim.Sevgiler...

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Benim en favori helvamdır un helvası. Çok canım çekti :( Ellerine sağlık canım, sevgilerimle...
(Yemek Sevdam)

Ayşe'nin Mutfağı dedi ki...

Ayy bayılırım un helvasına ama nedense bu aralar helvam topaklanıyor sinir oluyorum

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Amin canım.Oğluşuna RABBİM başarılar nasip etsin.
Helva harika görünüyor,eline emeğine sağlık.Listeme aldım.Geçen gün de ıspanaklı kekini yaptım,nefis oldu,ama yayınlamaya zamanım olmadı:)

İncim,torunumun doğumunun müjdesini verdiğim de arada bir bizede fotoğraflarından yayınlarsın bizde şahit oluruz nasıl büyüdüğüne demiştin.
Yakın olsak bizzat gelirdi el öpmeye.Bakarsın bir gün o da olur:)Şimdi sayfamda inci teyzesinin elini öpmek için bekliyor:)
Sevgiler...

Tarif diyarı dedi ki...

ayyy çok güzelll çok severim un helvasını nasılda canım çektiii olsada yesek:)ellerinize sağlık inci hanım.Sevgiler

Unknown dedi ki...

yok yok vallahi size geleceğim İncim çok severim ya eğer evde tatlı olmasa akşam mutlaka yapardım ellerine sağlık canım

Unknown dedi ki...

Hepimizin çocuğuna başarılar diliyorum bende. Benim oğlum bayılır un helvasına. Geçen gün un kavuruyorum başka bir yemek için hemen geldi anne helva mı yapıyorsun diye :))

Anne yüreği işte kıyamadım oğluşa yapıverdim ama ben ölçüsüz yaptım şimdi pişmanım :)) Öyle güzel oldu ki ölçüleri yazmadığım için kendime kızdım bile :)

Velhasıl, un helvası candır, harika görünüyor, ellerine sağlık..

LeylaK dedi ki...

ben bu meretin her türlüsüne aşığım...helva delisiyim resmen, o kadar güzellerki şöyle 10-15 top olsa yanımda fena olmazdı :) ellerine sağlık İnci

İnci Yemek dedi ki...

Fatmacım güzel dileklerine teşekkür ederim canım:)
Müjdeciğim teşekkürler ,en kısa zamanda tek tek ziyaretlerinize geleceğim:)
Elifciğim keşke yakın olsak hemen kavurur verirdim bir tabak canım:)
Ayşeciğim benim fikrim un fazla yağın az sanıyorum bu sebeple olabilir .bu tarifi denemelisin canım:)
Sevalim canım benim çok teşekkür ederim güzel yorumuna hemen bakıyorum prensesime:))
Deryacığım ah yakın olsanız keşke helva partisi yapardık şöyle toplanıp:)
Gülerim,canım benim,bir gün gel lütfen şaşırt beni canım :))ama haberli gelmeni isterim,mamalar olsun değilmi canım:)
Hülyacığım hoş geldin sayfama canım:))analık böyle bir şey işte yine yaparsın canım üzülme,sakin bir zamanda ölçüleri not ederek.
Leylacığım şampiyonum benim:)teşekkür ederim canım.
Canlarım çok değerli yorumlarınız için teşekkür ederim:)her birinizi sevgi ile öpüyorum...

reyhan kokulu mutfağım dedi ki...

allahım çocuklarımıza zihin açıklığı versin inşallh.

helva da harika görünüyor ellerine emeklerine sağlık...

pelince dedi ki...

İnci canım ahh bu sene nasıl zor bana anlatamam .. biri 1.sınıf diğeri 4.sınıf oldu ve ben tam anlamıyla dağıldım..

Bloglara hiç bakamaz oldum :( söylediğin günden beri aklımda ama yeni gelebildim ...

Canım benim ,allah çocuklarımıza zihin açıklığı versin.. inşallah gönlündeki yer olur..

Helva herkesin elinden farklı düşüyor demek ki , mutlaka tuzsuz pınar marka tereyağı kullanıyorum.. margarinde sana hamurişi :) ama kıvamı bulmasına sevindim,yoksa üzülürdüm .. afiyetler olsun ...

Çok öpüyorum...