14 Aralık 2013 Cumartesi

ÇİKOLATALI SÜRPRİZ KEKLER

Herkese sağlıklı,huzurlu,mutlu hafta sonları dilerim.Eskiden hazırladığımız keklerin içine her zaman yoğurt eklerdik:).Tümay'ımda reçeteyi görüp hatırlayınca, hemen hazırlamak istedim:).Üstelik içinde çikolatası da vardı.Hepinizin bildiği klasik kek gibi görünse de, içinde sakladığı enfes çikolata lezzeti kek'i  muhteşem kılıyor arkadaşlar.Sadece ılık olarak  tüketirseniz,eriyen  çikolata akışkanlığına devam ediyor veya benim gibi keklerin içini Nutella ile doldurursanız, kek soğuduğu
zaman da içindeki çikolata katılaşmıyor.Şimdi, hangi çeşit çikolata kullanacaksınız? tercih sizin:)
Görüşmek üzere,sevgiyle kalın...

Malzemeler:
4 tane yumurta
1 su bardağı toz şeker
1/2 su bardağı sıvıyağ
1/2 su  bardağı yoğurt
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
25 gr kakao
2 su bardağı un
12 tane küp çikolata veya
Nutella

Hazırlanması:
Öncelikle tüm malzemelerinizin oda ısısında olmasına  özen gösterin.Yumurta ile şekeri beyazlaşıncaya  kadar mikserle çırpın.Önce  sıvıyağ ve yoğurdu ekleyip çıpmaya devam edin.Ardından  un,vanilya,kabartma tozunu karışıma eleyin ve kakaoyu da ilave edin ,kek hamuru
toparlanıncaya kadar çırpın.Bu aşamada çıpma işini uzatmayın,kek hamurunuz kabarıklığını kaybetmesin.Tasın kenarlarında karışmamışun varsa spatula ile karıştırıp toparlayın.
Muffin kağıtlarınızı,kalıbın içine yerleştirin.Her kalıbın içine 1,5 yemek kaşığı kek hamuru doldurun
üzerine bir küp çikolata veya bir tatlı kaşığı nutella yerleştirin, tekrar çikolatanın üzerini kek hamuru ile kapatın.Önceden  ısıtılmış 170 derecedeki fırında pişirin.Ilık servis edin.
Afiyet Olsun...
NOT:
Orjinal tarifte 2 tatlı kaşığı kakao vardı ben ise 25 gr kakao kullandım fakat un miktarını 2 yemek kaşığı kadar azalttım.Yani iki su bardağı unun içinden iki yemek kaşığı unu çıkardım.
Çikolata olarak; %70-80 kakao içeren Eti karam ,bitter çikolata ve Nutella kullandım.

10 yorum:

mavii dedi ki...

Yerimm ben bunlari yeer inci ablacim:) cok guxel kabarmislar ve lezzeti belli ellerine saglik

mutfagabuyrun dedi ki...

çayın yanındada harika olur canım.ellerine sağlık.sevgiler.

LEZZETİKRAM dedi ki...

İnci ablam ellerine sağlık :)öpüyoruz seni

Unknown dedi ki...

Merhaba,tarifinizi denedim,gerçekten çok iyi. Teşekkürler... BİZE DE BEKLERİZ.... www.kafemola@blogspot.com

Tümay Öztürk dedi ki...

Ellerine sağlık Inci ablacim:) Begenmene çok sevindim:) Nutella da süper fikir:) sahane gozukuyorlar..Öptüm çok. Diduuuu:)

ebrununmutfagindan dedi ki...

çikolatalı olurda güzel olmazmı elinize sağlık

Nursevin SÖNMEZ dedi ki...

çok güzel olmuş. İnci hanımcığım..Ellerinize sağlık. bloğ isminizdeki leze etleri yazılışını yeni farkettim.. sevgiler.

İnci Yemek dedi ki...

Benim için çok değerli yorumlarınıza çok çok teşekkür ederim canlarım:)geri dönüşümlere gecikerek geliyorum lütfen bağışlayın:)
Hepinize ,kucak dolusu sevgilerimi gönderiyorum...

İnci Yemek dedi ki...

Sevgili Didem ,sayfama hoş geldiniz:)denemiş beğenmiş olmanıza çok mutlu oldum:)ben teşekkür eder her zaman beklerim.
Ziyaretinize elbette geleceğim:)
sevgilerimi gönderiyorum...

İnci Yemek dedi ki...

Nursevin'ciğim,çok teşekkür ederim:)blog ismimdeki evet,malesef:))web masterim bir ara düzeltecek inşallah)):
sevgilerimi gönderiyorum canım...