12 Aralık 2013 Perşembe

FIRINDA DOMATES SOSLU SEBZE KIZARTMASI

Sebze kızartmasını sevmeyen olduğunu hiç sanmıyorum...Şöyle yazarsam, çok daha doğru olacak sanıyorum:) benim çevremde, sevmeyenini görmedim,duymadım:)pekii,neden en lezzetli şeylerin  hepsi sağlıksız oluyor:)Hem sağlıklı,hem lezzetli olanlar ise bir elin parmak sayısını geçmeyecek kadar az  biliyorum.Uzun zamandır ailemi mümkün olduğunca,sağlıklı beslemeye
 çalışıyorum arada kaçaklar elbette oluyor, onlar sayılmaz:))çok sevdiğimiz lezzetlerin daha sağlıklı alternatifleri varsa mutlaka o reçeteleri alışkanlık haline getiriyorum.İşte daha önce" Domates Soslu Kızartma" ve " Soğanlı Domates Soslu Sebzeler" hazırlamıştım.Şimdi ise aynı lezzeti fırında kızartarak hazırladım,sizi temin ederim ki ,yağda kızarmışından hiç bir farkı yok mutlaka deneyin sizde vazgeçemeyeceksiniz.Aslında ne kadar sebze kullanacağınızın önemi yok fakat ben kullandığım ölçüleri yazayım ki bilenlere ölçü olsun ,bilmeyenler de aynen uygulasın:) 
Tarife geçmeden önce,umduğunuz güzelliklerle karşılaşmanız dileğiyle,görüşmek üzere...
 
Malzemeler:
 
3 tane orta boy patates
8-10 tane çarliston ve sivri biber
1 tane orta boy kabak
3 tane patlıcan 
1/2 çay bardağı zeytinyağ(en küçük çay bardağından)
 
Hazırlanması:
Tüm sebzelerin  kabuklarını ayıkladıktan sonra orta büyüklükte  küp küp kesin büyükçe  bir tasın içine dökün (sadece ,patlıcanı alaca soyup üzerine çok az tuz serpin 5-10 dakika bekleme süresinden sonra avucunuzda sıkarak acı suyunu atın)tüm sebzelerin üzerine ,zeytinyağını ve tuzu ilave edin karıştırın.Aşağıda fotoğrafını gördüğünüz gibi..pişirme kağıdı serilmiş tepsinin içine tüm sebzeleri serin.Önceden ısıtılmış 200 derecedeki fırında pişmeye bırakın.Arada  1-2 defa fırının kapağını açıp tepsideki sebzeleri karıştırın.Patatesler kızardığı zaman tepsiyi fırından alabilirsiniz.Servis edeceğiniz tabağa alıp ,üzerine domates sosunu dökebilirsiniz.
 
DOMATES  SOS  İÇİN:
Malzemeler:
3-4 tane orta boy domates
1-2 diş sarımsak
2-3 yemek kaşığı zeytinyağ
 
Hazırlanması:
Domateslerin kabuklarını soyup küp küp doğrayın,sarımsakları da ince ince doğrayıp
domateslere ilave edin.Sos hazırlayacağınız tencereye zeytinyağını ekleyin,Küçük doğradığınız sarımsakları ekleyin.1-2 dakika sonra küp doğradığınız domatesi ilave edin.Domatesin suyu, yoğunlaştığı zaman ateşten alın. kızartmanın üzerine serin,soğuk servis edin.
Afiyet Olsun...
 

4 yorum:

Elifin Terazisi dedi ki...

Ben de kızartmayı sevmeyeni görmedim, ellerine sağlık, afiyetler olsun:)

İnci Yemek dedi ki...

Elif'ciğim,teşekkür ederim canım:)
sizde bizdensiniz o zaman:)
kucak dolusu sevgilerimi gönderiyorum canım...

pınar dedi ki...

http://pinarintarifdefteri.blogspot.com/ canım elllerıne sağlık nefıs olmuş...fırında kızartmadan cok daha ıyı..sevgılerımle .

İnci Yemek dedi ki...

Pınarım,Aynen fırında kızartmak daha sağlıklı:)benim için çok değerli yorumun için çok teşekkür ederiim canım:)
Öperim seni...