9 Ocak 2011 Pazar

SOSYETE MANTISI



Herkese sağlıklı ve güzel bir hafta diliyorum...
Komşuda pişti bize de düştü arkadaşlar:)...
Eskiden ne güzel günlerdi komşularla beraber geçirilen güzel günler:)boşuna söylememişti atalarımız ev alma komşu al diye.Neredeyse yıllardır bir komşum olmadı,ne oldu da komşuluk ilişkileri yok oldu.
Hızlı şehirleşme mi yoksa şehir yapısını değiştiren göçler mi,yoğun hayatın yorgunluğu mu
yoksa yazılı ve görsel medyada dehşet verici haberlerden korkup insanlara şüphe ile yaklaşımızdan olsa gerek herkes evlerine çekilmiş ,kendi dertlerine düşmüşler.
Ben kendime ve çevreme baktığım zaman öyle görüyorum doğrusu.

Şimdi oturduğum evde yaklaşık altı yıldır oturuyorum aynı apartmanda yaşadığımız halde bırakın yardımlaşmayı dayanışmayı konuşmuyor, selamımızı almıyor yada sokakda gördüğü halde yüz yüze karşılaşmamak için verdiği enerjiyi ,selam verip geçse daha az enerji harcayacak:))
Eski komşuluklar yok artık, derken; karşı daireme yeni taşınan komşum bütün düşcelerimi değiştirdi:)yaşı çok genç olmasına rağmen( burada bir parantez açmak isterim:)yaş ile arkadaşlık komşuluk, dostluğun hiç bir orantısı olduğunu düşünmüyorum önemli olan samimiyet,iyi niyet aynı frekansı yakalayabilmektir esas olan.)

Maşallah yaşı çok genç olmasına rağmen haddini bilen , sevimli , bana eski komşulukları yaşatacak kadar çok becerikli

Sosyete mantısını hazırlamış daha dumanı üstündeyken çaldı kapımı, çok duygulandım doğrusu
uzun yıllardır bir eksiklikmiş demek ki:)nasıl hazırladığını sordum benim hazırladığım tarife yakındı reçetesi,iremin tarifi ile yazmaya karar verdim.

ben yufkaları soslamadan hazırlardım irem soslamış öyle de çok nefis olmuştu komşuma buradanda teşekkür ederim çok nefis olmuştu iremcim ellerine sağlık.

şimdi nasıl hazırlanmış işte tarifi..

Malzemeler:
3 tane yufka

1 çay bardağı sıvıyağ
1 çay bardağı yoğurt

250 gr kıyma
1 kuru soğan
1 çay kaşığı karabiber

1/2 demet maydanoz
1 çorba kasesi sarımsaklı yoğurt

kızdırılmış sıvıyağında pulbiber(1 kahve fincanı sıvıyağ ve 1 yemek kağığı pulbiber)


Hazırlanması:
Öncelikle soğanımızı küp küp doğrayıp 1-2 yemek kaşığı sıvıyağında sararıncaya kadar kavuralım üzerine kıymayı ilave edelim kıyma suyunu salıp çekinceye kadar pişirelim.
Ateşten aldıktan sonra çok az tuz karabiber ve ince doğranmış maydanozları ilave edelim
kenarda beklesin.

Bir yufkayı serelim yağ ve yoğurt karışımından ince bir kat sürelim,yufkayı önce dörde daha sonra her parçayı ikiye bölelim,yani tam sekiz tane üçgen parçamız olsun.

İçine hazırladığımız malzemeden bir yemek kaşığı koyalım önce rulo saralım daha sonra bu ruloyu kendi etrafında çevirerek gül şekline getirelim ve tepsimize dizelim.Bütün yufkalar bitinceye kadar aynı işlemi yapalım.

Artan sosumuzdan böreklerin üzerine sürelim sos artmamışsa önemli değil fırça ile ince bir kat sıvıyağ da sürülebilir.180 derecedeki fırında nar gibi oluncaya kadar pişirelim.

Biraz ılınınca servis tabağına alıp üzerine sarımsaklı yoğurt ve sıvıyağda yakılmış pulbiber dökelim.

Hazırlayacak olanlara kolay gelsin...

15 yorum:

çeşnici Handan dedi ki...

Sabah sabah bile canım çekti nasılda güzel duruyor. Harika olmuş afiyetler olsun. Güzel bir hafta dilerim

Saglıklımutfak dedi ki...

Komşu konusunda hiç şansım olmamıştır benim . Halbuki ne kadar isterim 5 çaylarına sabah kahvelerine gidilen yada davet edilen komşuları:) mutlu haftalar canım afiyetler olsun:)

kalpkurabiye dedi ki...

ablacımm ne şanslısın bak becerikli bir komşun olmuş..
ama bence kendisi daha şanslı sana komşu olmak isterdim:))
ellerine sağlık sevgili kardeşimizin..

Unknown dedi ki...

Bizim apartmanda komşuluk had safhada sabah kahvesi ikindi çayı maaşallah hep biraradalar ben çalıştığım için katılamıyorum ama onların bu durumu bile bana keyif veriyorSosyete mantısını ailecek çok severiz afiyet olsun

Nehir Butik Pasta dedi ki...

neyseki komşuluk konusunda şanslıyım gerçekten anlaşabildiğim,iyi komşularım var
sosyete mantısını kardeşim çok sever beni gördüğünde istediği yiyeceklerden biridir
nefis olmuş

Narince dedi ki...

Eskiler boşuna ev alma komşu al dememşler değil mi? Yarasın,afiyet olsun İnci'me...

Özgen dedi ki...

Komşunun eline sağlık canım çekti görünce sevgiler...

bademcicegi.com dedi ki...

incimmmm canım slmlar:)nerelerdesin iyimisin canım sosyete mantısıı nefisssssss görünüyorr. emegine saglık canım arkadaşım öpüyorum seni kocaman:))

sarımutfak-hande dedi ki...

bencede şanslısın komşu bulmak artık çok zor
mantı harika olmuş senin ve komşunun ellerine sağlık

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Pişirdiğim yemekleri komşuma sunmaktan inanılmaz bir keyif alırım. Komşumda aynı şekilde
Sanırım çok şanslıyım...
Çünkü dünya tatlısı bir komşum var benim...

Sende öyle canım. Ne kadar güzel bir tarif hazırlamış...
Komşunun ellerine sağlık canım
Sizlerede afiyet bal olsun
Çok öptüm seni

Tümay Öztürk dedi ki...

bende komşu fakiriyim:) Bu böreği çok severim ben mantı böreği diyorum adına:) Misafir gelecği zaman mutlaka yaparım:) Çok da severim sıcak sıcak:) Ellerine sağlık İnci ablacım...

Unknown dedi ki...

bayılırım :)

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Komşu konusun da ben kendimi şanslı guruptan sayıyorum.İncicim,yine şanslısın ki karşına iyi bir komşu gelmiş,komşunun ve senin eline,emeğine sağlık bu nefis böreği hatırlattığınız için.
Ayrıca ödülümü paylaşmaktan mutluluk duyarım,alabilirsin.
Sevgilerimle...

ZUHAL dedi ki...

Merhaba.Tebriğin için çok teşekkür ederim.Benim mutluluğuma haberi görür görmez ortak olman beni çok mutlu etti.Nasıl güzel bir yüreğin var arkadaşım. Tekrar teşekkür ederim.

ham ham ev yemekleri dedi ki...

Güzel yorumun için teşekkür ederim haklısın arkadaşlar hayatımızın renkleridir...burda tanıdığım bir çok insan da hayatımda çok güzel renkler oluşturdu ..sevgiler canım..