29 Ocak 2011 Cumartesi

KREM ŞANTİLİ POĞAÇA



Çok soğuk istanbul'dan sevgiler arkadaşlar ve izleyenlerim.Havalar ılıman gidiyor derken kış geldi sonunda:)istanbul çok soğuk, fakat iyi olan tarafı okulların tatil olması:)karneler alındı

eh fena değiliz bu yıl)): çocukları okula giden güzel karne getiren herkesi tebrik ediyorum.



Krem şantili poğaçayı Bülbülünyeri arkadaşımda gördüm malzemeleri inceledim ve reçeteyi

okudum mutlaka güzel bir poğaçadır dedim ben de hazırladım.Muhteşem üstü bir lezzet,

bu kadarını beklemiyordum doğrusu:)çok bereketli bir poğaça oldu ve tadım için kitlem genişti :)herkesten tam puan aldı ,şiddetle öneriyorum mutlaka denenesi bir tarif.

Arkadaşımın kendi buluşu ellerine emeklerine sağlık:)tarifi bizimle paylaştığı için de teşekkür ederim.



Aslında biz bloggerler paylaştıkça büyüyoruz bilgileniyoruz , bilgilendikçe güçleniyoruz üretiyoruz.Ben kendi adıma bildiğim ne varsa çevremde ve blogumda paylaşmaktan keyif alıyorum doğrusu,blog arkadaşlarımda zaten bu niyetle yola çıktıktıkları aşikar:)

Yıldızlarını parlatan blogcanlarımla'da gurur duyuyorum:))

Şimdi poğaçayı ben nasıl hazırladım, küçücük değişiklik yapmak zorunda kaldım:)evdeki ve eldeki imkanları kullanırken.Tereyağım verilen ölçüden eksikti üzerini zeytinyağ ile tamamladım birde yaş maya kullandım bu kadar.Orjinal tarife BURADAN bakabilirsiniz.

Malzemeler
1 paket toz krem şanti(1 poşeti)
200 gr tereyağ(oda ısısı)
10 gr yaş maya
2-3 yemek kaşığı zeytinyağ
2 adet yumurta (Bir tanesinin sarısını üzerine sürmek için ayırın)
1 su bardağı süt
Tuz
Kabartma tozu
5 – 6 su bardak sinangil un

Hazırlanması:
Öncelikle hamur yoğuracağınız tas içine tereyağını 2-3 yemek kaşığı zeytinyağını,krem şantiyi ,mayayı ,yumurtaları ,tuz ve ılık sütü iyice karıştırın.Kabartma tozunu ekleyin unu yavaş yavaş ilave edin yoğurun.(ben 5,50 su bardağı un kullandım)
Hamurun üzerini kapatıp mayalandırın.Kabaran hamuru tekrar yoğurup gazını alın tekrar mayalanmaya bırakın. Artık şekillendirip pişirme kağıdı serilmiş tepsiye dizebilirsiniz ,birazda burada mayalanmasını beklerseniz güzel sonuç alırsınız.Üzerine yumurta sarısı sürüp istenirse biraz susam ve çörekotu serpip önceden ısıtılmış 180-190 derecedeki fırında pişirin.
NOT:
2oo gr tereyağımın üzerini tamamlamak için yaklaşık üç yemek kaşığı kadar sızma zeytinyağ kullandım.
Yaş mayayı 20 gr kullandım sütün içinde eritmedim ,malzemenin içine ufalıyarak yoğurdum
fakat 20 gr kullanmıştım sadece benim hoşnut olmadığım maya kokusunu hissettim. daha sonra tekrar denediğimdeki 10 gr yaş maya ile hazırladığım poğaçadaki sonuç çok güzeldi.
Poğaçanın içine istediğiniz bir iç malzemesi kullanabilirsiniz.Ben peynir+maydanoz ile hazırladım.

21 yorum:

Özgen dedi ki...

Canım ellerine sağlık ben de geçende bülbülün yerinde de gördüm çok merak etmiştim.Sen de onaylıyınca artık denemeye karar verdim sevgiler...

Unknown dedi ki...

Canım mutlu pazarlar ellerine sağlık işe kahvaltı yapmadan geldim
yanında bir bardak çayla olsa nasıl
yerdim:))ellerine sağlık öpüyorum.

Ferkay dedi ki...

İlginç ve çok güzel bir görüntü. Ellerine sağlık canım.
Sevgiler....

DATLIM dedi ki...

Ben kremşantinin verdiği o tadı merak ediyorum açıkcası tatlı olmuyor mu???:)

yemekbiraşk dedi ki...

kremşantili denemedim ama eminimki nefis olmuştur eline sağlık
sevgiler..

Nehir Butik Pasta dedi ki...

hım farklı bir tarif mutlaka denemeli
ellerine sağlık arkadaşım

fuat gencal dedi ki...

Merhabalar, ellerinize, emeğinize sağlık. Çok leziz ve iştah açıcı görünüyor.

Saygılarımla.

ELIANA-Coisas Boas da Vida dedi ki...

HUMMMM DELICIA !!!

MUTFAKISTAN dedi ki...

ELLERINE SAGLIK NEFISS OLMUS
KREM SANTI ILE COK DEGISIK OLMALI
ISTANBULA KIS GELDI HAKLISIN COK SOGUK BIRDE KAR YAGSA SUPER OLACAK
SEVGILER

Narince dedi ki...

Mutlu pazarlar hayatım! Nasılsın?

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık.Harika görünüyorlar. Güzel sözlerin ve beğenin için teşekkür ederim.
Sevgiyle kal.

Saglıklımutfak dedi ki...

ellerine sağlık incim:) öperim

Unknown dedi ki...

İncim çok şükür karnelerimizi aldık hayırlı olsun.Bu arada senin sağlılığı nasıl oldu.
poğaçalar enfes ellerine sağlık canım

kalpkurabiye dedi ki...

canım ablacımm ellerine sağlık:)
Sevgili Birgül abam da nefis yapmıştı sen de harika yapmışsın:)
ellerin dert görmesin canım ablamm:))

aysemmutfakta dedi ki...

krem şanti çok değişik denemeye değer ellerine sağlık...

İnci Yemek dedi ki...

Blogcanlarım benim için çok değerli yorumlarınıza çok ama çok teşekkür ederim:)
malzeme şanti olunca kararsız kaldınız öyle gözüküyor:)hiç endişelenmeyin mayalı hamur hazırlarken zaten içine şeker atıyoruz,bu tarifte şeker yok,iki defa denedim kaymak tadında krem şanti kullandım sonuç mükemmel di:)sade şanti ile bir sorun oluşturacağını sanmıyorum
şantiler çok şekerli olmuyor ki.
hepinize kucak dolusu sevgilerimi gönderiyorum.En kısa sürede sizleri ziyaret edeceğim...

Adsız dedi ki...

http://hobidunyam.womanforum.net tarafından düzenlenen
yemek etkinliklerinin SEVGILIYE OZEL TARIFLER *10* " Etkinliğine
ben http://balpare.blogspot.com/ ev sahibeliği yapacağım
30 Ocak-20 subat tarihleri arasında düzenlenen Sevgiliye Ozel Tarifler
Sevdiceğinize hazırlayacağınız tatlı,pasta,börek,yemek,çorba,salata vb.. her tarif kabulümdür.öyle aman aman illa özenilecek,harikulade şeyler beklemiyorum.hazırlayabileceğiniz ölçüde ne yapabilirseniz yeter. Sevdiceğiniz ne sever onu düşünün.en çok sevdiği çorbayı pişirip üstüne nanesini,pul biberini,yağını şöyle kalp şeklinde koymanız bile hem bir gülümseme sebebi olur,hem de etkinlik için harika bir resim.amann bizimki sevmez öyle şeyler demeyin.erkekler,babalar sevgilerini pek göstermezler.ama böyle küçük bir jest bile yaşı kaç olursa olsun içten içe (hani göstermese,belli etmese bile ) çok hoşuna gidecektir. sütlaç yapın mesela bir de tarçından kalp kondurun tamamdır.( şimdi bütün tarifler sütlaç olurmuş sakın ha:))))ben de yayınlarmışım etkinlik sonunda dermişim ki sevgiliye özel tarifler etkinliğimizin rakipsiz tek tarifi sütlaç oldu:) altına da link verirmişim Ayşe usulü sütlaç için tıklayın,Fatma usulü sütlaç için tıklayın.. sevgi ile yapılmış tüm ,sevdiceğin sevdiği bütün lezzetler olabilir. yanına bir kalp,(e tabi salata yapmışsak kalbi nereye konduracağız diyosunuz dimi:)-o zaman da yanına mini bir kurdele gül bile olsa tamamdır.)
yani ne diyeyim ,nasıl kandırıvereyim sizi katılmanız için:)
NOT:hobidünyam etkinliklerine ev sahibeliği yapmak isteyenler
http://papatya68.blogspot.com/
adresine başvurabilirler..

Adsız dedi ki...

kaymak tadında şantinin hiç şekeri yok bildiğim kadarı ile tam kaymak gibi oluyor.ben de denemek istiyorum ellerine sağlık incim..

dokuzuncubulut dedi ki...

Kaymaklısını biliyorum ama kremşantilisini ilk defa duydum:)) Ama çok lezzetli görünüyor, ellerine sağlık olsun.

Unknown dedi ki...

bende az önce yoğurdum bakalım sonuç nasıl olacak çok güzel görünüyorlar

Unknown dedi ki...

şimdi denemeye gidiyorum bu poğaçayı çok merak ediyorum.