4 Ocak 2011 Salı

AMERİKAN SALATASI




Herkese selamlarımı gönderiyorum arkadaşlar.Blog arkadaşlığını çok şükür dostluğa çevirmeyi başardık :)birimizin sevinci ve üzüntüsü ,hepimizin sevinci ve hüznü oldu.Deryacığımın sevgili eşinin rahatsızlığı haberini dün gece duyduğum,bugün görüştük şimdilik beklemedeler.

Hepimiz dua edelim derya kardeşimize ,acil şifa bulsunlar inşallah.

Yıllarca bu salatayı amerikan salata olarak bilirdim:)daha sonraki tarifler rus salatası olarak
önüme çıktı,araştırdım kaynağı rus salatası:))ha amerikan ,ha rus salatası ne farkeder ki lezzetini beğenmişiz, millet olarak mutfağımıza değişik bir lezzet olarak almışız ben çok sevmesemde ev halkı arada bir ister:))

Salatanın içindeki patatesi yılların verdiği deneyime göre :)))rende veya ezerek neredeyse püre haline getirmekle ,içindeki diğer malzemeler ve mayonez ile harmanlandığında lezzetinin
daha da arttığını gördüm.Uzun yıllardır böyle hazırlarım bu şekilde de denemenizi tavsiye ederim.
Eskiden:))kendi mayonezimi sağlıklı, sağlıklı kendim hazırlardım,ne oldu da vazgeçtim bilmem:))fakat ileriki günlerde sizinle evde mayonez nasıl hazırlanır ,en ince ayrıntısına kadar anlatacağım.Şimdi amerikan salatasını nasıl hazırlamışım işte reçete...


Malzemeler:


6-7 adet haşlamalık patates küçük olanlardan


1 su bardağı bezelye(konserve)


250 gr kadar kornişon turşu


2 küçük haşlanmış havuç


1 su bardağı mayonez


Hazırlanması:


Öncelikle patatesleri ,havuçları haşlayıp soğumaya bırakalım.Bezelyeyi yıkayıp süzülmeye bırakalım.


Büyükçe bir karıştırma kabına patatesleri rendeleyelim üzerine sırası ile haşlanmış ve küp doğranmış havuçları,küp doğranmış kornişon turşuyu,suyu süzülmüş bezelyeyi ekleyelim
mayonezide ekledikten sonra karıştıralım(mayonezi verdiğim ölçüyü baz alıp, azaltıp çoğaltabilirsiniz tamamen damak tadınıza kalmış)servis tabağına alıp üzerini haşlanmış havuç,kornişon turşu ve mayonez ile süsleyin.Hazırlayacak olanlara kolaylıklar dilerim...


NOT:

Tuz ve biraz limon suyu istenirse ilave edebilirsiniz.İçine ilave ettiğim kornişonun verdiği tuzlu ekşilik benim için yeterli olduğu için ben gerek duymadım, fakat siz limon suyu ve tuz ilave edecekseniz mayonezin içine bu malzemeleri ilave edin karıştırın daha sonra malzemelerle
harmanlayın...

20 yorum:

lezzet sarayı dedi ki...

ellerine sağlık çok severim.

DATLIM dedi ki...

çok severim ...genellikle tavuklu yemeklerin yanında yaparım :) ellerinize sağlık

Saglıklımutfak dedi ki...

Kim sevmez ki şekerim. ellerine sağlık

kalpkurabiye dedi ki...

ablacım Derya Ablam için çok sevindim:)
salatan da nefis görünüyor ellerine emeklerine sağlık..

Hayattan Azıcık dedi ki...

Severim uzun zamandir yemiyorum su evde mayonez olayina deginirsen ayrica sevinirim saglikli olanini yemek en guzeli olsa gerek ellerine saglik mayonezi ogrettigin an bunu da yapacagim sevgiler...

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

İnciciğim ellerine sağlık sunumda çok şık olmuş sevgiler...

Unknown dedi ki...

Bizim ev halkı hastasıdır.Neredeyse her öğün olsa yenir ellerine sağlık canikom

Adsız dedi ki...

GÜZEL GÖRÜNÜYOR YİYENLER TADIDA GÜZEL DİYORLAR AMA MAYANOZ YEMİYORUM MALESEF O YÜZDEN HİÇ AMERİKAN SALATAM OLMADI:)))

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Derya arkadaşınızın eşine RABBİM acil şifalar versin,bekleme sonucunda inşallah iyi haberler alırlar.
Amerikan salatası çok sevdiğim ama kalorilerinden dolayı sık yapmadığım bir salata ama bununda kolayını buldum mayonez yerine lezzet değişsede yoğurtla yapıyorum.Ellerinize sağlık güzel görünüyor eminim lezzetide çok güzeldir. Sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

bu püf noktası çok iyi oldu canım..ellerine sağlık..

sarımutfak-hande dedi ki...

bayılırım ellerine sağlık canım
sunum çok şık olmuş

Rakunt ideas dedi ki...

ellerine sağlık İnci abla bayılırım:))

kubra zeynep kara dedi ki...

ellerine sağlık. canım istedi:))
hayırlı günler:)

Tümay Öztürk dedi ki...

Vazgeçilmez bir tat bence. Ellerine sağlık İnci ablacım. Bu arada ne zamandır söyliycem hep unutuyorum. Sayfanın bu halini çok beğendim. hele en baştaki resimler falan çokhoş.

Unknown dedi ki...

BENDE ÇOK SEVERİM. HELEKİ YILBAŞI SOFRASININ VAZGEÇİLMEZ MEZESİDİR BENİM İÇİN:)

Tarif diyarı dedi ki...

Benimde oğlumun çok sevdiği bir salata ellerinize sağlık inci hanım.Sevgiler

Nilgün dedi ki...

Sevmeyeni düşünemiyorum. Ellerinize sağlık..

ANNEMİNELİ dedi ki...

Merhaba; en sevdiğim salatalardandır,ellerine sağlık...sevgiler...öpüyorum....

Hayat Penceremden dedi ki...

hımm olsada yesek :)Ellerine sağlık İnci abla

Özgen dedi ki...

Merhaba eline sağlık çok severim bu salatayı püre yaparak hiç denememiştim sevgiler...