19 Ocak 2011 Çarşamba

ETLİ NOHUT




Herkese sevgiler.Çok şükür iyiyiz arkadaşlar,geçmiş olsun dilekleriniz için çok teşekkür ederim:) hepinizin en kısa zamanda ziyaretinize geleceğim.Etli nohutu iki defadır şimdi yazacağım tarifle denedim sonuç mükemmel oldu:)düdüklü tencere ben kullanmıyorum :)bu tarif düdüklü tencere için uygun fakat normal tencerede'de sonuç mükemmel oluyor doğrusu:)işte tarifi..
Malzemeler:
1 büyük kupa nohut
600 gr kemikli dana eti
1 büyükçe kuru soğan
1 tatlı kaşığı domates salçası
1 tatlı kaşığı biber salçası
2-3 yemek kaşığı zeytinyağ
2 çay kaşığı tuz
5 su bardağı su
Hazırlanması:
Akşamdan ıslattığınız nohutu süzün,üzerinden tekrar su gezdirin süzülmeye bırakın.
Etlerinizide iyice yıkadıktan sonra büyükçe bir tencereye alın ,üzerine nohutları dökün.
yaklaşık 5 su bardağı su ilave edin ve harlı ateşte kaynatın. Üzerine biriken köpükleri bir kevgirle toplayın.Kuru soğanı soyup yıkadıktan sonra bütün olarak tencereye bırakın,salçalarını ve yağını koyduktan sonra en kısık ateşte etler ve nohutlar yumuşayıncaya kadar pişirin.
suyu kalmamışsa bir çay bardağı sıcak su ilave edebilirsiniz.Sonradan ilave edeceğiniz sıcak suyu daima azar azar vermelisiniz sizin istediğiniz ölçüye kadar. Tencereyi ocaktan almadan önce tuz ile tatlandırıp ateşten alın.Yanında pilav ile servis edebilirsiniz

14 yorum:

Özgen dedi ki...

Canım tekrar geçmiş olsun eline sağlık bayılırım etli nohuda harika olmuş. canım çekti vallahi sevgiler...

Limon çiçekleri dedi ki...

Klasik ama vazgeçilmez bir yemek.Ellerinize sağlık.Enfes görünüyor..

Işıl dedi ki...

pek sevmem ama guzel gorunuyor

Sevil Şahin dedi ki...

ablacım iyi olmana çok ama çok sevindim .
aman dikkat et kendine iyi olduğunu sanıyor insan sonra birden yeniden hastalanabiliyor düşün benim hala bogazlarım yanıyor
ne illet bir hastalıkmış şu grip
canım ablacım nohut yemeğinde enfes olmuş yanına pilav birde ayran ve turşu offf deymeyin keyfime :))
ellerin dert görmesin afiyet bal olsun
sevgilerimle

yemekbiraşk dedi ki...

etli nohut gibiisi varmı eline sağlık sevgiler..

Tarif diyarı dedi ki...

Bayılırım nohut yemeğine yanındada pilavla nede güzel olur ellerinize sağlık inci hanım.Sevgi ve selamlar

kalpkurabiye dedi ki...

canım ablacımm
ellerine emeklerine sağlık..
ekmekle aramdaki tüm mesafeler kalkıyor nohut sayesinde:)
iyimi oluyor kötümü mü bilmiyorum ama nohutta ekmeksiz olmuoyr:)

MUTFAKISTAN dedi ki...

AFIYET OLSUN COK GUZEL GORUNUYOR
SEVGILER

Unknown dedi ki...

iNCİM ELLERİNE SAĞLIK ÇOK İŞTAH AÇICI GÖRÜNÜYOR BEN BU TÜR YEMEKLERİ HEP DÜDÜKLÜDE PİŞİRİYORUM SABIRSIZIM BİRAZ GALİBA

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Görüntü muhteşem lezzetinin de muhteşem olduğuna eminim,2 oğlumun da en sevdiği yemektir.Ellerine sağlık canım,tekrar geçmiş olsun dileklerimle Sevgiler...

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Normal tencerede pişince bence daha lezzetli oluyor.
Ellerine sağlık canım
harika görünüyor

Sevgiler

Tümay Öztürk dedi ki...

Tam kış yemeği. Ellerine sağlık İnci ablacım. Bizde de sıkça pişer.

bademcicegi.com dedi ki...

incimm slmlar canım merak ettim seni görmeye geldim ama yorumlardan anladıgım kadarı ile rahatsızmıydın tam anlayamadım neyin var şimdi daha cok merak ettim iyimiisn inş önemli bişeyin yoktur seni kocaman öpüyorum canım benim şimdiden gecmiş olsun.

susamcorekotuFeriha dedi ki...

kaşığım alıp dalasım geldi:) şifa olsun inşallah