25 Şubat 2014 Salı

KURU YOLUM KELEBEK PİRZOLA

Herkese selamlar sevgiler.Son yıllarda herkes gibi bende,piliç eti üzerine yapılan
 spekülasyonlardan  ne yapacağımı şaşırmış durumdayım:)malesef  tavuk etini,
ailece çok seviyoruz,çok sık denecek kadar  tüketiyoruz da.Bu durumda ,tavuk firmalarını incelemeye aldık ve bizi ikna eden 4-5 firma(bu firmalardan biri Er-Piliç)dışında,tavuk etini satın almıyoruz.Geçen haftalarda ikinci evim dediğim:)"Tavsiye Evi"ne bir grup blog arkadaşlarım ile davetliydim.Aynı zamanda "Er-Piliç, Kurumsal iletişim müdürü,Ömer Temel bey de misafirdi.Uzun uzun piliç eti üzerinde konuştuk endişelerimizi  söyledik:)Ömer bey kendi modern firmasını anlattı.Özellikle yeni başlattıkları"Kuru Yolum Tavuk"üretiminden bahsetti.Kör tadımlar yaptık:)yani, hangi firma olduğunu bilmeden tavuk eti tadımları yaptık. Er-Piliç kuru yolum tavuk, lezzetini bulmamızdaki oran hayli yüksekti:)Sonraki gün, hanemde misafirlerim olacaktı,aynı test'i misafirlerime de uygulayıp "kuru yolum er-piliç " hakkında ne düşündüler bilmek istedim:)"kuru yolum bütün er-piliç"li pilav hazırladım ,çeşitlerden bir tanesiydi elbette:)-Tavuk eti ,köyden mi geldi.-Çocukluğumdaki tavuk lezzeti gibi.-Servis ederken,harika koku yayıldı,diye yorumlar aldım,gerçekten harikaydı:)Ben sizlere "kuru yolum er-piliç"hakkında objektif deneyimlerimi,bildiklerimi anlatmaya çalıştım, son karar elbette sizin:)
Ancak,bir defa olsun denemeden ön yargılı olmayın  derim:)Ayrıca,sizleri  tavuk etine karşı ne kadar ikna eder bilmem ama,geçen ay mail kutuma düşen bildiride şunlar vardı;sizinle de paylaşmak isterim.

http://www.mutfaktayiz.biz/Mutfaktakiler-Detay/1-2014/hangisi-dogru/304
 
Bu bağlamda,keyifli ve bilgilendirici gün için Tavsiye Evine ve Er-Piliç firmasına ,Ömer bey'e çok teşekkür ederim.Sevgiyle kalın ,görüşmek üzere...
 
Malzemeler: 
1  paket tabaklı kelebek pirzola
2-3 yemek kaşığı sıvıyağ
1 tatlı kaşığı kekik
1 çay kaşığı pul biber
1 çaykaşığı tuz
 
Hazırlanması:
Kelebek pirzolaları yıkayın,suları süzülmesi için süzgeçe bırakın.Bir tasın  içine,sıvıyağ,kekik,pul biber,tuzu dökün(başka baharatlar veya sarımsak isterseniz katabilirsiniz)karıştırın.Tavukları bu sos ile karıştırın vaktiniz varsa 1-2 saat buzdolabında dinlendirin.Vaktiniz yoksa yarım saat dinlenmeside yeterlidir.Tercihen,döküm bir tava veya teflon,seramik evinizde ne varsa tavayı yeterince ısıtın.(Kelebek pirzolayı tavaya bırakınca hemen toparlanacak kıvamda ısınsın) orta hararetli ateş üzerinde çevirerek pişirin.Sıcak servis edin.
Ben,TefalActifry2in1 de pişirdim;üst tepsisine kelebek pirzolaları dizdim.Tavuk ayarında, 15 dak. zaman ayarlı pişirdim.
Afiyet olsun... 
NOT:Tabaklı Kelebek PirzolaGöğüs kemiğinin arkasında bulunan sırt etinin özel bir metotla ayrılması ile elde edilir. Izgara ve kiremitte pişirme için oldukça uygun bir üründür.
    
 

2 yorum:

durutarifler dedi ki...

Valla yan komşum veteriner hekim ve denetçi. civcivler daha doğar doğmaz 3 çeşit iğne oluyormuş. bunlar tabii birbirine hastalık bulaştırmasın diye.
Biz köyden getirtiyoruz artık
Bizim gibi tavuk severler için çok büyük sorun
Sevgiler

İnci Yemek dedi ki...

Nilay'cığım,değerli yorumun için çok teşekkür ederim canım:)
Sevdiğimiz sağlıklı besin malesef
bu duruma geldi,malesef hepimizin köyden getirtme en doğalını bulma imkanımız yok.Durum böyle olunca yazdığım gibi bizi ikna etmiş 4-5 firma dışına çıkmıyoruz.
Kucak dolusu sevgilerimi gönderiyorum canım:)