9 Haziran 2014 Pazartesi

DENİZ BÖRÜLCESİ SALATASI

Ailece çok sevdiğimiz bir salata "Deniz Börülcesi" yıllar önce bir televizyon dizisinde  ilk defa duymuştum. Hemen ilk semt pazarından  tarifi ile birlikte alıp hazırladım :) o gün, bu gündür hiç vazgeçmedik bu salatadan.Şimdilerde marketlerde de satıldığını görüyorum, her yerde bulabilirsiniz sanıyorum.Bu kadar sıklıkla hazırladığım salatamın  sayfamda bir tane tarifi olması gerçekten çok ilginç değil mi ? :)) daha önce  "Deniz Börülceli Enginar Salatası" hazırlamıştım geçen yıl en çok yediğimiz salatalardan bir tanesi idi .Sunumu çok şık ve lezzetli bir salata oluyor şiddetle tavsiye ederim.Şimdi vereceğim tarif oldukça kolay arkadaşlar ,daha önceki tarifime bakarak nasıl ayıklanıyor fotoğraflarından bakabilirsiniz.

Malzemeler:

1 demet deniz börülcesi
 orta boy domates
1 diş sarımsak
3 yemek kaşığı zeytinyağ
3 yemek kaşığı elma sirkesi
1 yemek kaşığı balzamik sirke (isteğe bağlı)

Hazırlanması:
Kaynamış bol suyun içine yıkanmış deniz börülcelerini atın,  haşlanmaya  bırakın.Haşlama  suyuna tuz dahil hiç bir şey atmayın.Zira deniz börülceleri çok tuzlu oldukları için tuza gerek yok.
10-15  dakikada pişiyor.Deniz börülcelerinin kılçığından tutup kolayca sıyıırabiliyorsanız olmuş demektir.Haşlanmış  deniz börülcelerinin suyunu süzüp doğru soğuk suyun içine bırakırsanız rengi yeşil  kalır.Soğuduğu zaman kılçıklarından ayıklayın bir süzgece bırakın ki, fazla sularının
süzülsün.Sonra  salata sosu ile tatlandırıp,isterseniz sade,isterseniz kabukları soyulmuş küp doğranmış domates ilavesi ile  servis edeceğiniz tabağa alabilirsiniz.
Afiyet Olsun...

Hiç yorum yok: