3 Haziran 2014 Salı

Çİ BÖREK

"Bu  böreğin adı halk arasında  "Çiğ Börek" olarak bilinir.Oysa doğrusu 
"Çi Börek"tir "Çi" tatarca'da "Çok Lezzetli" anlamına gelen bir Tatar Böreğidir" 
Gülhan Kara şef'imin "Çay Saati"kitabından,harika bir reçete.Kitapdaki  tatlı tuzlu tariflerin büyük bir kısmını hazırladım bir kısmını yayımlamıştım
 hatırlarsanız."Hamsili Börek""Klasik Tuzlu Kurabiye"  "Çi Börek" uzun zamandır hazırlanacaklar listesinde bekliyordu,prensesin okulu tatile girince fırsat bildim,çok beğenerek yedik:) tavsiye ederim.Gülhan Şef, iç malzemesi  için önerilerde bulunmuş; peynirli, patatesli ve kıymalı iç kullanılabilir demiş. Ben kıymalı iç tercih ettim. Daha önce mayalı  hamur ile hazırladığım "Kıymalı Pide" tarifime de bakabilirsiniz...
 
Malzemeler:

2,5 su bardağı un
1 tane yumurta
1 yemek kaşığı yoğurt
1 yemek kaşığı sıvıyağ
1/2 çay bardağı içme suyu (ince belli olan)
1 tatlı kaşığı tuz
kızartmak için sıvıyağ

İçi İçin;
1 orta boy kuru soğan (rendelenmiş)
250-300 gr kıyma
6-7 dal maydanoz (ince kıyılmış)
1'er çay kaşığı tuz ve karabiber
"Tüm malzemeyi yoğurarak iç malzemesini hazırlayın.Hamurun üzerine rahat yayılacak kıvamda olması için gerekirse 1-2 yemek kaşığı su  ilave edebilirsiniz."

Hazırlanması:
Unu  hamur yoğuracağınız tasa dökün.Yumurta,yoğurt,yağ,tuz ve su ilave ederek ele yapışmayan
kulak memesi yumşaklığında hamur  hazırlayın.Üzerini örtüp 30 dakika kadar dinlendirin.
Hamuru eşit boyda  8-10  parçaya bölün.Her bezeyi  unlayarak merdane ile  bir karış çapında açın.
İç malzemesinikenarlarından 1 santim boşluk kalacak şekilde hamurun yarısına yayın.Hamurun diğer yarısını üzerine kapatın. -D- şeklinde börek elde edeceksiniz.
Kızdırılmış sıvıyağında iki tarafını kızartıp sıcak servis edin.
Afiyet Olsun...

2 yorum:

Nurşen Aksoy dedi ki...

Bence en güzel ve en lezzetli börek.ellerinize sağlık..

İnci Yemek dedi ki...

Nursen hanım,çok teşekkür ederim :)sizinle aynı fikirdeyim.
Kucak dolusu sevgilerimi gönderiyorum...