2 Haziran 2014 Pazartesi

KARAMALİZE PORTAKALLI UN HELVASI

Miraç kandili için hazırlamıştım "Un Helvasını" geçmiş kandilinizi de
kutlarım bu arada:)) portakalın karamalize edilmesini ise şefikada görüp yemiştim çok hoşuma gitmişti.Biraz helva ,biraz portakal almıştım çatalıma öyle yemiştim:))lezzeti, damağımda hala duruyor dersem hiç abartmamış olurum.Üstelik eve yayılan mis gibi portakal kokusunu söylemiyorum bile,sanıyorum yeterince anlatabilmişimdir:)) Un helvası severseniz denemelisiniz.Daha önce hazırladığım "Cevizli Un Helvası"ve"İrmik Helvası"tariflerime de bakabilirsiniz.
Malzemeler:

150 gr tereyağ
1 çay bardağı sıvıyağ (ajda çay bardağı)
1 yemek kaşığı dolma fıstığı
2,5 su bardağı silme un
2 su bardağı toz şeker
3 su bardağı su

Hazırlanması:
Şeker ve suyu bir tencereye dökelim,şeker eriyinceye kadar karıştıralım bir taşım  kaynayınca ocaktan alalım.Diğer tarafta büyükçe bir tencerede yağları erimeye bırakalım.Üzerine unu ve fıstıkları ilave edip kısık ateşte fıstıklar kızarıncaya kadar devamlı karıştırarak  yaklaşık 40-45 dakika kavuralım.Fıstıklar  kızarmaya başlayınca şerbeti tekrar ısıtalım.
Sıcak şerbeti,kavrulmuş unun üzerine yavaşça dökelim.Kendinizi geriye çekerek bu işlemi yapın lütfen üzerinize sıçrama ,buhardan yanma gibi kazalara  maruz kalmayın.Helvayı  karıştırın ,şerbeti tamamen çekince ateşten alın.Tencerenin kapağını kapatmadan önce kağıt havlu serin,
demlenmeye bırakın.Helva demlenirken siz portakalları karamalize edin.
PORTAKALI  KARAMALİZE  ETMEK   İÇİN :
2 yemek kaşığı toz şekeri bir tavada kısık ateşte erimeye bırakın.Önce kristallenip top top olacak endişelenmeyin hepsi eriyecektir siz karıştırmaya devam edin.Sonra 2 adet dilimenmiş portakalları erimiş şekerin üzerine dizip  1-2 dakika  ters yüz kızartın.Servis edeceğiniz tabağa dizin.Üzerlerine  şekillendirilmiş  un helvası bırakın.
Afiyet Olsun...

Hiç yorum yok: