20 Haziran 2014 Cuma

RİNSO İLE ÇAMAŞIR YIKAMAYA GİTTİK

 Herkese sevgiler selamlar.Biz yemekçiler  yeni  tarifler  deneriz ,bulaşık da yıkarız , arada bir çamaşır yıkadığımız da oluyor:)) şaka elbette, hepiniz gibi bizim hanede de  haftada 3-4 defa  çamaşır makinası çalışıyor,sepet sepet çamaşır yıkanıyor fakat geçen haftalarda" Rinso "ya çamaşıra gittik:)) eskiden makinaların olmadığı dönemlerde kadınların toplanıp çamaşır
yıkaması gibi değil di tabii :) ortaköyde,"Radisson Blu Hotel" de kahvaltı ile başlayan hoş sohbet ,deterjan hakkında  ne varsa bilgilenerek devam etti
harika bir gün oldu.Deterjan Marka Müdürü Ercan  bey,toz deterjan ile sıvı deterjan arasındaki  farkı anlattı  örneğin.Her iki deterjan arasında temizleme açısından bir fark yokmuş fakat sıvı deterjanların sudaki dağılımları çok daha çabuk üstelik toz deterjana göre daha az kullanılım oluyormuş.Ben  renkli çamaşırlar için zaten "Rinso" kullanıyordum üstelik uzun zamandır sıvı deterjan kullanmaya başlamıştım bile.Sıvı deterjanı kullanmama endişeli başladım zira  "Deterjanı çok dökerek ziyan mı ederim" diye,fakat şimdilerde  çok da alıştım .Sıvı deterjan kullanımı sırasında "bana göre yumşatıcıya da gerek yok "fakat Ercan  bey yumşatıcı kullanılmasını öneriyor.Çamaşırın içeride kurutulduğu zamanlarda mutlaka sıvı deterjan ile birlikte yumşatıcıda kullanacağım.
Rinso,Reklam yüzünün "Gülben Ergen"in,olduğu reklam filmini hep beraber izledik,bu arada her çarşamba günü,Gülben Ergenin gündüz  kuşağı proğramında  #çamaşırmatinesi 
heştek ile Rinso,proğramı devam ediyor.Deterjan denilince ilk akla gelen
her ne kadar temizlik olsada benim çağrışımın koku oluyor :))yıkanmış çamaşırları almak için çamaşır makinasının kapağını açar açmaz yayılan koku:)  bu sebeple  benim için kokunun önemi büyük ,deterjan,güzel  parfümlü olmalı:) koku uzmanı Vedat bey'in,koku üzerine anlattıklarını  tüm dikkatimizle dinledik.Vedat bey'in, koku üzerine anlattıklarının satır başları şöyleydi; 
  • Her gün binlerce kez koklama yapıyoruz, çünkü her koku alma eylemi aslında nefes alma eylemimizle eşleşmiş durumda
  • Koku duyusu, diğer duyulardan farklı olarak beynin bellek ve duygudurum (emotion) isleme merkezine direkt ve filtresiz erişim sağlıyor.
  • Hepimizin (tek yumurta ikizleri hariç) kendimize özel bir vücut kokumuz var ve bu koku bizim bağışıklık sistemimizin dışavurumu.
  • Koku, bizim yediğimiz veya içtiğimizi tanımlamamıza yardımcı olan en önemli etmen. O yoksa ne yediğimizi bilemiyoruz.
  • Tat duyusu gerek tanımlama gerekse haz almak için tek başına anlam ifade etmez. Doku, koku, isi ve görsellikle beraber “toplam lezzet algısı”nı oluşturan elemanlardan sadece biridir.
  • Koku bizim ilk gelişen duyumuz. Plasenta sıvısının cindeyken faaliyete başlıyor ve biz doğduğumuzda öncelikle annemizin kokusunu koku belleğimize kaydetmiş olarak doğuyoruz.
  • Kokuları tanıdıkça öğreniyoruz ve her ilk duyduğumuz koku için bir sanal bellek kartı açıyoruz. O koku ile tekrar muhatap olduğumuzda, ilk deneyimdeki duygu durumunu simule ediyoruz.
  • Temizlik, tarih boyunca bugünkü anlamında var olmadı
  • Sabun daha çok giysi temizliğinde kullanıldı. Sanayi devrimi ile insanlar deterjan ile tanıştı..
  • Yine sanayi devrimi ile beraber doğal kokuları parçalarına ayrıştırmak, dolayısı ile parfümleri farklı ürünlere adapte edebilmek mümkün oldu.
  • Koku, bizim deterjan satın almada ve kullanım suresince ürüne bağlılıkta en etken olan ögedir.
  • Her deneyimimiz çoklu duyudan geliyor, bu nedenle temiz çamaşır görüntüsünü temiz çamaşır kokusu ile bir olarak yorumluyoruz.
  • Çamaşır deterjanı kokusu hazırlamak kolay bir is değildir. Ürünün kapağı açıldığında, makineden çamaşır çıkarıldığında, kurumaya geçtiğinde, ütüde, dolapta nasıl kokacağı ince tasarımlar ve ar-ge çalışmaları ile belirlenir. 


    • 20.yılını kutlayan "Rinso" firmasına ve nazik davetleri için Seda Korkmaz'a ,Ercan ve Vedat beylere,emeği geçen herkese,bu keyifli gün için çok teşekkür ederim.Görüşmek üzere sevgiyle kalın...

    1 yorum:

    yemek tarifleri dedi ki...

    iyi bir site teşekkürler.