16 Haziran 2014 Pazartesi

KUŞ ÜZÜMLÜ KURABİYE

Herkese  Mutlu Haftalar Dilerim."Kuru Üzümlü  Kurabiye" Reçeteyi beğenince  "kuş üzümlü" versiyonunu hazırladığımı yazmıştım.
Arayı uzatmadan  tarifi yazmak istedim.Kuş üzümlü de değişik bir lezzet oldu tavsiye ederim:)
Sevgi ile kalın ,görüşmek üzere...
 
Malzemeler:

250 gr tereyağ (oda ısısında)
2 tane yumurta
1 su bardağı pudra şekeri(tatlı severseniz yarım bardak artırabilirsiniz)
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1,5 su bardağı kuru üzüm
2,5-3 su bardağı un

Hazırlanması:
Yağ ,yumurta,pudra şekerini kendi arasında karıştırın, yoğurun.Kabartma tozu,vanilya ekleyin.
Azar, azar un ilave ederek kurabiye hamurunu oluşturun.Çabuk toparlanan bir hamur oluyor.Kulak memesi yumşaklığında bir hamur oluncaya ve de elinize yapışan hamur kalmayıncaya kadar un ekleyin.Sonra üzümleri ilave edin ve tekrar yoğurun.25 dakika dinlendirince,Kurabiye hamurunuz hazırdır.İstediğiniz şekli verin.Ben kerebiç kalıplarımı yeni aldığım için kullanmak istedim:)
Pişirme kağıdı serilmiş tepsiye şekillendirdiğiniz kurabiyelerinizi dizin.Önceden ısıtılmış 170 derecedeki fırında kurabiyeler kızarıncaya kadar pişirin.Soğuduktan sonra servis tabağına alabilirsiniz.
Afiyet Olsun...

2 yorum:

Zeytinli dedi ki...

Ellerinize sağlık :)
Banada beklerim www.kiriksemsiye.blogspot.com
Sevgiler

Unknown dedi ki...

ilk defa gördüm kuş üzümlü olanını.deniyecem ellerinize sağlık.bende beklerim. www.mutfakhazinem.blogspot.com