27 Nisan 2009 Pazartesi

Çikolata Soslu Fincan Kek


Fican keki blogspot daki bir çok arkadaş yaptı ,bende ne zamandır yapmak istiyordum herkes kendine göre içine birşeyler karıştırmış bende limon severim limon kabuğu rendesi koydum
piştiği zaman muhteşem oldular fakat rengi fırında pişmediği için çiğ gibi duruyordu bu nedenle sos aklıma geldi hem pasta hem soslu kek niyetine yedik çok beğendik tavsiye edilir.
Malzemeler:
1 tane yumurta
1,5 çay bardağı toz şeker(ajda çay bardağı)
1 çay bardağı süt
2 çay bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
limon kabuğu rendesi
1 paket çikolata sos
2 su bardağı süt
Hazırlanışı:
yumurta ile şekeri çırpın süt ilave edin unun içine kabarma tozu vanilyayı karıştırıp onlarıda yumurtalı karışıma dökün kek hamuru hazır.
6 fincan çıkıyor fincanları sıvı yağ ile yağlayın fincanın yarısına kadar hamur doldurun tencereye dizin.fincanların yarısına kadar su koyun tencereye üzerine bir havlu kapatıp tencerenin kapağını kapatın.kaynama noktasına kadar harlı ateşte daha sonra kısık ateşte pişirin.(kaynadıktan sonra zaman tuttum tam 20 dakika) sonra ateşten alın.Tencerenin kapağını 15
dakika sonra açın gerisini biliyorsunuz..Afiyet olsun..

2 yorum:

meltemmutfakta dedi ki...

Haklısın canım,bu ara herkes yapıyor fincan keki.Ama puf puf çokta lezzetli duruyorlar.Bende limonlu keke bayılıyorum.Eminim tadıda görüntüsü kadar lezzetlidir.Sizlere afiyet bal şeker olsun...


www.meltemmutfakta.com

özge'nin sepeti dedi ki...

ayy yirim ben o fincan kekleri :) çok şeker yaa minik minik yetmez ama bir fincan takımı bana :)