2 Mart 2009 Pazartesi

KATMER POĞAÇA

Merhabalar herkes gibi bende katmer poğaçayı denedim ve çok nefis bir tat milföy tarzı börek sevenlere tavsiye ederim.milföyden daha hafif diyebilirim. Ben sayfamı açmadan önce izlediğim siteler vardı o zaman hünerli eller sayfasından alıp denedim .Bu arada gecikmelide olsa hünerli ellere bana yapmış oldukları ziyaret için teşekkür ederim.şimdi tarifi aynen aktarıyorum.
Malzemeler:

1 su bardağı süt
20 gr. yaş maya veya (1 yemek kaşığı kurumaya)
1 çay bardağı sıvı yağ
1 yumurta (akı içinde)
2 çay kaşığı tuz
2 çay kaşığı toz şeker
Aldığı kadar un
(3,5 su bardağı kadar)
Arasına 75 gr. tereyağ oda ısısı
arası için:peynir
hazırlanışı:
tereyağ hariç hepsi ile hamur hazırlayın,mayalanmayı beklemeden hamuru 8 parçaya ayırın.Her parçayı tabak büyüklüğünde açıp arasına oda ısısındaki tereyağ sürün en üste sürmeyin, üst üsteki hamurları fazla ezmeden hepsini beraber açın 60-70cm kadar sonra sigara böreği yapar gibi kesin ve arasına peynirini koyup sarın. kağıt serilmiş tepsiye alıp mayalanmasını bekleyin üzerine yumurta sarısı sürüp önceden ısıtılmış fırında pişirin.

1 yorum:

Öznur dedi ki...

Ellerine sağlık İnci Abla'cım. Poğçalar harika gözüküyorlar.